karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 16:52:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Lähetä vastaus
Käyttäjätunnus:
Otsikko:
Viestin sisältö:
Kirjoita viesti, siinä voi olla enintään 60000 merkkiä. 

Hymiöt
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :twisted: :evil: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Katso lisää hymiöitä
Fontin koko:
Fontin väri
Vaihtoehdot:
BBCode on Käytössä
[img] on poissa käytöstä
[flash] on poissa käytöstä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä
Älä salli BBCode:a
Älä salli hymiöitä
Älä käsittele linkkejä automaattisesti
   

Otsikko - Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?
Julkaisija Viesti
  Viestin otsikko:  Re: Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
els kirjoitti:
Piireissä nyt väitetään kaikenlaista :)
Harvakseltaan joku joskus tietää jotain tutkimuksistakin, mutta hänet yleensä hiljennetään nopeasti.

(ja jooei, se yksi joka lukee vain oman kantansa tutkimuksia ei itse asiassa tiedä kovin paljoa, joten sitä ei oteta lukuun.
JOs haluat oikeasti tehdä tiedettä tai ymmärtää sitä, on pakko yrittää kaataa omaa hypoteesiaan, ei tukea sellaista.
Markkinamiehet ovat eri juttu, jos kohta kai heilläkin on paikkansa tässä maailmassa. Jonka he jokatapauksessa perivät)


Se dietdoctor tutkimus, jolla todisteltiin rasvan syönnin terveellisyytä niin todisti kyllä sen mutta välillä 20 - 40 E%:a Niin aina kannattaa miettiä kun lueskelee klikkijpurnalistiikan tuloksia. Jokunen vuosi sitten väitettiin että suomalaisista 90 %:a tai no suuri osa. Otoskin oli kunnollinen pari tuhatta. No lopulta kävi ilmi että tutkittava otos oli jonkun voimailijalehden nettisivulla vieralijoista kyselyyn vastanneita.

Samanlaiselta kuulosti uusi tutkimus, jonka perusteella välimerellinen ruokavalio toimii paremmin vain korkeatuloisilla. Rasti ruutuun, jos olet käyttnyt täysjyvä tuotteita, kyllä ja pisteitä tuli, kyllä itse asiassa kaksikin annosta hot dogi ja hamppari oli tehty täysjyvästä.
Viesti Lähetetty: 2017-08-06 14:41:20
  Viestin otsikko:  Re: Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
els kirjoitti:
Jooei, Teh DietDoktorin rasvahaaruykka on hivenen korkeammalla (tuolla 50-80% tuntumassa).
Tarkoitin näitä tuhansia tutkimuksia joihin Puska, Fogelmolm ja kumppanit eivät sitten enää osanneetkaan viitata.

Kaikella kunnialla Eenfeldtille, jonka lähdeviitteitä sinä väitit puutteellisiksi. Omasta puyolestani (myönnän, rajallinen kokemus) olen ollut huomaavinani, että hän myös referoi tieteeseen, toisin kuin nuo edelliset, jotka tyytyvät yksittäistuytkimuksiin, toisin kuin heidän (tutkijoina) pitäisi.

Ruohonjuuritason lääkäreille (jokamikä Eenfledt on>; siis lääkäri eikä tutkija) riittää (tutkimisten sijaan) se että he saavat asiakkaansa kuntoon, ja siinä Eenfeldt näyttää pärjäävän hyvin. Siinä missä Heikkilä ja Atkins'kin, eipä silti.

Aika kauas mentiin jo ketjun aiheesta eli glykogeenivarastoista. Vierailijoissa kannattaisi ehkä olla tarkempi asiayhteydestä?



Itse asiassa kotimianen Heikkilä taisi dissata ja taisi jopa ulkomaalainen kohde myös ihmetellä valtsumaisesti eenfeldiä.
Viesti Lähetetty: 2016-07-22 02:22:16
  Viestin otsikko:  Re: Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
Jooei, Teh DietDoktorin rasvahaaruykka on hivenen korkeammalla (tuolla 50-80% tuntumassa).
Tarkoitin näitä tuhansia tutkimuksia joihin Puska, Fogelmolm ja kumppanit eivät sitten enää osanneetkaan viitata.

Kaikella kunnialla Eenfeldtille, jonka lähdeviitteitä sinä väitit puutteellisiksi. Omasta puyolestani (myönnän, rajallinen kokemus) olen ollut huomaavinani, että hän myös referoi tieteeseen, toisin kuin nuo edelliset, jotka tyytyvät yksittäistuytkimuksiin, toisin kuin heidän (tutkijoina) pitäisi.

Ruohonjuuritason lääkäreille (jokamikä Eenfledt on>; siis lääkäri eikä tutkija) riittää (tutkimisten sijaan) se että he saavat asiakkaansa kuntoon, ja siinä Eenfeldt näyttää pärjäävän hyvin. Siinä missä Heikkilä ja Atkins'kin, eipä silti.

Aika kauas mentiin jo ketjun aiheesta eli glykogeenivarastoista. Vierailijoissa kannattaisi ehkä olla tarkempi asiayhteydestä?
Viesti Lähetetty: 2016-07-21 15:45:49
  Viestin otsikko:  Re: Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
els kirjoitti:
Tarkoitatko ett6ä dietdocton on ottanut oppia PUskalta&Fogelmooolmista ja tuhansista tutkimuksista, joita ei sitten löytynytkään?

Eipä silti; alansa osaava markkinahakuinen tutkija osaa tehdä tutkimuksen, joka vahvistaa hänen haluttua kantaansa.
Sellaisten löytämisessä ei tarvitse seurata kuin rahaa...



No ehkä se dietdoctor löytää samoja, rasvan syönti on terveellistä välillä 20 - 40 E%:a, dietdoctor: rasvansyönti on terveellistä tieteellisesti, (ei mainita että 20-40%:a ei kukaan tajua).
Viesti Lähetetty: 2016-07-18 19:04:23
  Viestin otsikko:  Re: Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
Tarkoitatko ett6ä dietdocton on ottanut oppia PUskalta&Fogelmooolmista ja tuhansista tutkimuksista, joita ei sitten löytynytkään?

Eipä silti; alansa osaava markkinahakuinen tutkija osaa tehdä tutkimuksen, joka vahvistaa hänen haluttua kantaansa.
Sellaisten löytämisessä ei tarvitse seurata kuin rahaa...
Viesti Lähetetty: 2016-07-17 16:34:24
  Viestin otsikko:  Re: Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
els kirjoitti:
Piireissä nyt väitetään kaikenlaista :)
Harvakseltaan joku joskus tietää jotain tutkimuksistakin, mutta hänet yleensä hiljennetään nopeasti.

(ja jooei, se yksi joka lukee vain oman kantansa tutkimuksia ei itse asiassa tiedä kovin paljoa, joten sitä ei oteta lukuun.
JOs haluat oikeasti tehdä tiedettä tai ymmärtää sitä, on pakko yrittää kaataa omaa hypoteesiaan, ei tukea sellaista.
Markkinamiehet ovat eri juttu, jos kohta kai heilläkin on paikkansa tässä maailmassa. Jonka he jokatapauksessa perivät)



Ongelma taitaa olla ne markkinamiehet, jotka kehittelevät omaa tiedettä. Tutkimuksilla, jotka aika huonosti todistavat jotain. LCHF riemuvoitto, henkilö, joka joi 3 ltr colajuomaa päivässä, siirtyi LCHF ja laihtui.

Niin tieteentekoon tarvitaan tutkimuksia. Muistuupi mieleen, kun dietdoctor yritti kehittää tiedettä ja kun sitten kyseltiin näistä tutkimuksista, niin yleensä vastaus taisi olla, että kyllä dietdoctor tietää paremmin kuin maallikot.
Viesti Lähetetty: 2016-07-17 10:19:29
  Viestin otsikko:  Re: Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
Piireissä nyt väitetään kaikenlaista :)
Harvakseltaan joku joskus tietää jotain tutkimuksistakin, mutta hänet yleensä hiljennetään nopeasti.

(ja jooei, se yksi joka lukee vain oman kantansa tutkimuksia ei itse asiassa tiedä kovin paljoa, joten sitä ei oteta lukuun.
JOs haluat oikeasti tehdä tiedettä tai ymmärtää sitä, on pakko yrittää kaataa omaa hypoteesiaan, ei tukea sellaista.
Markkinamiehet ovat eri juttu, jos kohta kai heilläkin on paikkansa tässä maailmassa. Jonka he jokatapauksessa perivät)
Viesti Lähetetty: 2016-07-16 14:37:59
  Viestin otsikko:  Re: Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
els kirjoitti:
Tuo on tapa tyhjentää lihasglykogeenit. Paitsi että Feinmannin kliinisten tutkimusten mukaan pitkään ketoilevilla urheilijoillakin lihastenkin glykovarastot ovat kaikkea muuta kuin tyhjät.

Mutta se maksa.

Joten ensiksi 10 pisteen kysymys: mitä varten maksa ylipäätään varastoi jotain glukoosijohdannaista?
Ja ensimmäinen vihje: lihakset toimivat ihan hyvin rasvallakin (tai ainakion toimivat, kunnes tottuvat), mutta...

Ja toinen kysymys: paljonko sinne maksaan glykogeeniä menikään ja miksi niin vähän purkaminen olisi jotenkin tärkeää?
Se mässypäivän ylimääräinen saldo on jo varastoitu jonnekin ihan muualle : )



Hyvä els, eikös tuo sinun aloituksesi ole vaarallista, piireissähän väitetään, että glukoosivarastot kulutetaan loppuun, ennen kuin aletaan kututtamaan rasvavarastoja, Feinmannin teoreema ilmeisesti väittää muuta.
Viesti Lähetetty: 2016-06-03 01:53:26
  Viestin otsikko:  Re: Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
els kirjoitti:
Tuo on tapa tyhjentää lihasglykogeenit. Paitsi että Feinmannin kliinisten tutkimusten mukaan pitkään ketoilevilla urheilijoillakin lihastenkin glykovarastot ovat kaikkea muuta kuin tyhjät.

Mutta se maksa.

Joten ensiksi 10 pisteen kysymys: mitä varten maksa ylipäätään varastoi jotain glukoosijohdannaista?
Ja ensimmäinen vihje: lihakset toimivat ihan hyvin rasvallakin (tai ainakion toimivat, kunnes tottuvat), mutta...

Ja toinen kysymys: paljonko sinne maksaan glykogeeniä menikään ja miksi niin vähän purkaminen olisi jotenkin tärkeää?
Se mässypäivän ylimääräinen saldo on jo varastoitu jonnekin ihan muualle : )


Niin kumma kyllä, ilman hiilihydraattejakin glukovarastot eivät ole tyhjät. Kait sitä on hyvä olla varastossa täydentämistä varten sekä alkuperäisiä tarpeita varten. Lihaksetkin taitaa käyttää suht pitkään voittopuolisesti rasvaa energianlähteenään, treenit voivat olla matalasykkeisiä rasvanpolttotreenejä.
Viesti Lähetetty: 2016-06-02 07:37:30
  Viestin otsikko:  Re: Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
Tuo on tapa tyhjentää lihasglykogeenit. Paitsi että Feinmannin kliinisten tutkimusten mukaan pitkään ketoilevilla urheilijoillakin lihastenkin glykovarastot ovat kaikkea muuta kuin tyhjät.

Mutta se maksa.

Joten ensiksi 10 pisteen kysymys: mitä varten maksa ylipäätään varastoi jotain glukoosijohdannaista?
Ja ensimmäinen vihje: lihakset toimivat ihan hyvin rasvallakin (tai ainakion toimivat, kunnes tottuvat), mutta...

Ja toinen kysymys: paljonko sinne maksaan glykogeeniä menikään ja miksi niin vähän purkaminen olisi jotenkin tärkeää?
Se mässypäivän ylimääräinen saldo on jo varastoitu jonnekin ihan muualle : )
Viesti Lähetetty: 2016-05-31 06:43:41
  Viestin otsikko:  Re: Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
els kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Eiköhän maksa täydennä ensiksi lihasten varastoja ja jos ei saa täydennettyä niin muuntaa muita aineita glukoosiksi.

Voihan sitä kuvitella kaikenlaista. Muttajooei. Ei ainakaan niistä glykogeeneistään : )



No joo, todellisuudessa jos haluat tyhjentää varastosi, niin kannattaa kuluttaa siellä harjoitukseesa tarpeeksi kauan muita kuin rasvavarastoja. Voit jopa tehdä ns rasvapoltolla vuorokaudessa 80- 100 kilometrin suorituksia, no polkupyörällä ehkä 250 - 300 kilometirn suorituksia, ja pehva kestää.
Viesti Lähetetty: 2016-05-30 20:02:22
  Viestin otsikko:  Re: Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
jos lihakset on liikunnalla tyhjennetty glykogeenista niin verensokeristahan ne täydennystä ottavat ja maksahan tuota sokeria tekee.
Viesti Lähetetty: 2016-05-30 17:24:59
  Viestin otsikko:  Re: Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
Vieras kirjoitti:
Eiköhän maksa täydennä ensiksi lihasten varastoja ja jos ei saa täydennettyä niin muuntaa muita aineita glukoosiksi.

Voihan sitä kuvitella kaikenlaista. Muttajooei. Ei ainakaan niistä glykogeeneistään : )
Viesti Lähetetty: 2016-05-30 12:27:05
  Viestin otsikko:  Re: Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
Huomenna jatkat karppausta ihan niin kuin mitään repsahdusta ei ois tapahtunutkaan.
Viesti Lähetetty: 2016-05-30 08:16:10
  Viestin otsikko:  Re: Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
els kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluat glykogeenivarastot tyhjiksi?
Lihasglykogeeni ei liene ongelma kenellekään (eikä se ole tyhjä edes ketogeenisella).
... ja maksan glykogeenivarasto on alunperinkin tarkoitettu johonkin ihan muuhun kuin lihasten ruokkimiseen.



Eiköhän maksa täydennä ensiksi lihasten varastoja ja jos ei saa täydennettyä niin muuntaa muita aineita glukoosiksi.
Viesti Lähetetty: 2016-05-30 07:31:20
  Viestin otsikko:  Re: Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
Vieras kirjoitti:
Hei! Mitenkäs kauan hiilihydraattivarastojen tyhjenemiseen menee aikaa jos on repsahtanut oikein pahasti? Ahmin tänään päivällä karppiruokien lisäksi n.300g näkkäreitä ja puoli pakettia mysliä...että tuli täytettyä varastot oikein kunnolla... :oops: Miten pitäisi nyt toimia, jatkanko vaan huomenna karppaamista vai pitääkö vähentää rasvaa joksikin aikaa, ettei se varastoidu kroppaan nyt kun on tullut nautittua hiilareita? Ja juoksin n.1.30 ja tein reilu tunnin salitreenin että varastot lähtisi tyhjenemään, edistääkö liikunta yhtään sitä vai onko ihan turhaa?



Tuskinpa lihasten glykogeenivarastoissa on enää väliä, mistä glykogeeni on valmistettu.
Viesti Lähetetty: 2016-05-30 07:18:34
  Viestin otsikko:  Re: Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
Miksi ihmeessä haluat glykogeenivarastot tyhjiksi?
Lihasglykogeeni ei liene ongelma kenellekään (eikä se ole tyhjä edes ketogeenisella).
... ja maksan glykogeenivarasto on alunperinkin tarkoitettu johonkin ihan muuhun kuin lihasten ruokkimiseen.
Viesti Lähetetty: 2016-05-30 07:03:00
  Viestin otsikko:  Glykogeenivarastojen tyhjennys liikunta?  Vastaa lainaamalla
Hei! Mitenkäs kauan hiilihydraattivarastojen tyhjenemiseen menee aikaa jos on repsahtanut oikein pahasti? Ahmin tänään päivällä karppiruokien lisäksi n.300g näkkäreitä ja puoli pakettia mysliä...että tuli täytettyä varastot oikein kunnolla... :oops: Miten pitäisi nyt toimia, jatkanko vaan huomenna karppaamista vai pitääkö vähentää rasvaa joksikin aikaa, ettei se varastoidu kroppaan nyt kun on tullut nautittua hiilareita? Ja juoksin n.1.30 ja tein reilu tunnin salitreenin että varastot lähtisi tyhjenemään, edistääkö liikunta yhtään sitä vai onko ihan turhaa?
Viesti Lähetetty: 2016-05-29 20:33:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)