karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 08:31:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Lähetä vastaus
Käyttäjätunnus:
Otsikko:
Viestin sisältö:
Kirjoita viesti, siinä voi olla enintään 60000 merkkiä. 

Hymiöt
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :twisted: :evil: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Katso lisää hymiöitä
Vaihtoehdot:
BBCode on Poissa päältä
Hymiöt ovat käytössä
Älä salli hymiöitä
Älä käsittele linkkejä automaattisesti
   

Otsikko - Karnivoren Eva
Julkaisija Viesti
  Viestin otsikko:  Karnivoren Eva  Vastaa lainaamalla
”Karnivoren” Eva, 67: Äter inget från växtriket
Lainaa:
67-åriga Eva från Göteborg äter bara animalisk föda – till frukost, lunch och middag. Hon är en av dem som hakat på alternativa kostråd som sprids på nätet och som går helt emot myndigheternas rekommendationer.

Det har gått mer än sex år sen Eva åt sitt sista salladsblad. Tidigare hade hon, som de flesta, tänkt att grönsaker är nyttigt.

– Jag tyckte det lät galet från början att inte äta några grönsaker, det har vi ju blivit itutade att det är så nyttigt. Men faktum är att grönsaker kan vara riktigt skadligt, säger hon.
Livsmedelsverket: Kan vara risk mot folkhälsan

Numera äter hon enbart animalisk föda och hon tycker att hon mår bättre än någonsin. Men hennes kosthållning är väldigt långt ifrån Livsmedelsverkets kostråd som säger att grönsaker och fibrer är viktiga för hälsan.

– Den samlade forskningen visar att hög konsumtion av rött kött ökar risken för tarmcancer, säger Åsa Brugård Konde, nutrionist vid Livsmedelsverket.

Eva tror inte dugg på myndigheternas kostråd. Själv hittar hon stöd för sin diet på Instagram och Youtube där det är lätt att hitta många som tycker som hon.

Se mer i klippet
Viesti Lähetetty: 2023-06-23 17:38:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)