Jep, vaikeaoireinen (ei fisteleitä) diagnosoitu -07. Karpannut olen 2 vuotta (pitkä stressirepsu viime talvena). Vastaan tänne kun nyt ei ole aikaa etsiä vaivaiskarppeja...
Karppaus säästi minut leikkaukselta, olen edelleen leikkaamaton ja saan ollakin, sytot on ja B12-vitamiini ohutsuolen arpeutumisen takia. Gastro- ja colonoscopiat puhtaat sen jälkeen, kun lakkasin raapimasta huonoa putkistoa viljalla (samalla jäivät myös nivelkivut ja iho-oireet, liitännäisiä?). Tänä vuonna tohtorilta remissiolausunto

, tauti sammuksissa! Labrat parantuneet merkittävästi, suoli ei vuoda, imeytyminen parantunut, Hb käsittämätön 139! Kortisonit olen saanut jättää historiaan.
Paino vaihtelee edelleen isolla haarukalla imeytymisongelmien vuoksi, mutta olo on taas kuin ihmisellä kuuluukin olla, tämä sopii minulle kuin nenä päähän. Olen kertonut tuloksista lääkärilleni, joka hihkuu innosta yhdessä kanssani. Olen muuten ok, vain loputtoman katkera rvitsemusterapeutille, joka suositteli
paljon puuroa ja leipää hellimään suolistoa. Hyvä etten hellinyt itseäni hengiltä.
Yhtä ainoaa sairaslomapäivää perussairauden vuoksi en ole tarvinnut karppauksen alottamisen jälkeen.
Kannattaa kokeilla.