karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-20 18:59:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-06-06 17:29:45 
Olen Atkinsia mukaillen noudattanut vähähiilarista elämäntapaa ja nyt kiinnostaisi tutustua myös Heikkilään. Löytyykö noista hyvän olon keittokirjoista 1-2 myös kuinka ruokavaliota noudatetaan vai pitääkö ostaa se ensimmäinen kirja?
Ja sitten kananmunista. Kuinka monta kananmunaa uskaltaa syödä päivässä ? Itse en ole syönyt kuin kaksi päivässä. Maistuisi kyllä enemmänkin, joten kuinka monta Te syötte päivässä ?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-06 17:38:12 
Heippa!

Kiinnostaisi minuakin tuo että kuinka paljon voisi syödä kananmunia päivässä, ettei ihan älyttömyyksiin mene??

Minä myös olen linjalla kaksi per päivä, mutta maistuisi enemmänkin.. :!:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-06 17:43:21 
itselläni on ainoastaan Heikkilän keittokirjat, ja "dieetti" käy sieltä selväksi. Itse syön kananmunia niin paljon kuin huvittaa, ei kyllä maistu kuin 2-4 päivässä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-06 20:15:27 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kyllä ruokavalion perusteet selitetään niin hyvin keittokirja kakkosessakin,siis tässä uusimmassa,että sillä pelkästäänkin pärjää. Mulla on se kirja, ja siinä on tiivistelmä miten syödä.
Olen ymmärtänyt, ettei kananmunissa ole mitään sellaista että pitäisi ylipäätään rajoittaa. Kolesterolinnousua aiheuttava vaikutus on Heikkilän mukaan todettu paikkansapitämättömäksi. H kehottaa syömään luomumunia, keittokirja ykkösessä suositteli vielä omegamunia, mutta oli nyt eri mieltä. Jotkut perusteetkin kelkan kääntämiseen oli, mitähän ne nyt olikaan, voin katsoa jos jotakuta kiinnostaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-08 12:53:03 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Suurimmalla osalla ihmisistä ruokavalion sisältämä kolesteroli ei vaikuta kolesteroliarvoihin. Niillä, joilla on rasva-aineenvaihdunnan häiriö, voi kuitenkin olla syytä välttää suuria rasvamääriä. Kananmuna ei ole nykytiedoilla mitenkään erityisasemassa, ei virallisessakaan ravitsemussuosituksessa enää. Eli niin kauan kuin kolesterolit eivät pauku, munia voi syödä ihan rauhassa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00