karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-18 16:19:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Minisyöpöttely
ViestiLähetetty: 2004-06-09 21:31:28 
Minkälaisia kokemuksia minisyöpöttelystä? Harrastaako kukaan ja kuinka usein?
Itse olen välillä antanut himoilleni vallan ja otsikoinut sen minisyöpöttelyksi. Tuloksena tietenkin paluu maanpinnalle, kamala yökötys ja ryntäys vessaan. Viimeksi sorruin kaakaoon ja paahtoleipään.
Onkos kukaan kokeillut dieetin vaihtamista johonkin toiseen vähäksi aikaa ja takaisin alakarppaamiseen?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-09 21:57:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei!

Juu, kyllä olen kokeillut välillä alakarppaamisen vaihtamista muuhun. Vatsavaivojen takia päätin lopettaa tämän alakarppaamisen ja ryhtyä mukaillulle painonvartijoiden dietille.

Plörinäksihän se meni. Sorruin hillittömään mässäämiseen. Jäätelöä ja suklaata yms. meni niin että napa rutisi. Vyötärö levisi ja olo oli kaikin puolin tukala.

Hyvin pikaisesti ja katuvaisena sekä erittäin nöyränä olen palannut alakarppaamisen pariin. Olo on parempi. Vatsakin toimii. Paino on tippunut kilon. Vaatteet jälleen ovat väjempiä sekä posket melkein lommottavat.

En siis suosittele poikkeamista muille poluille. Ainakin minun kroppani reagoi siihen tosi ärhäkkäästi. Tämä tapa sopii minulle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-10 06:41:00 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Minä olen joskus reilun kilsan uituani tms. liikunnan jälkeen sallinut jotakin nopeaa "palautushiilaria", kuten puolikkaan banaanin, pari palaa suklaata tai yhden pallon jäätelöä. Ei ole haitannut mitään.

Viljoja olen kokeillut muutamaan otteeseen pieniä määriä, siis kokeillut, en sortunut, mutta vatsavaivat ovat melkoiset.

Viestin otsikko: Re: Minisyöpöttely
ViestiLähetetty: 2004-06-10 09:20:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
Minkälaisia kokemuksia minisyöpöttelystä? Harrastaako kukaan ja kuinka usein?

Olen harrastanut kerran eikä se vaikuttanut kiloihin millään tavalla. Olen kuitenkin epäilevällä kannalla. Varaan minisyöpöttelyn juhlahetkiin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-10 11:45:15 
jossain bileissä tulee toisinaan vedettyä esim sipsejä ja leipää. sokerijuttuja ei koskaan. mulle nää on semmosii "irrottelupäiviä" vähän tyliin mässypäivät mitä monet laihdutusdieetit suosittelee. koskaan ei oo ollu mitään ongelmia noitten takia, eikä paino ole yhdestä hairahduksesta (n.1krt/kk) muuttunut mihinkään. mä sanon, että plaseboa se on jos keho menee shokkiin jostain hiilariruuasta!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-10 12:15:13 
Toivottavasti saat joskus ihan itse kokea tuon plasebosokin hiilariruuasta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-10 12:18:27 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Hoolta: "... mä sanon, että plaseboa se on jos keho menee shokkiin jostain hiilariruuasta!! "

No voi se olla niinkin, mutta:
- Mieheni, joka ei ole allerginen ja muutenkin suht terveen kirjoissa (mitä nyt alakarppaa ;)), valittaa että pari olutta tai viinilasillista näkyy seuraavana aamuna vaa'assa yllättävän paljona lisävetenä. Muita oireita hän ei saa.
- Ja minä, joka ensisijaisesti hoidan allergiaoireita karppaamalla, saan hiilareista jälkioireita, mutten niinkään painopuolella. Oireita on enemmän, jos tärkkelyksiä syö paljon ja ilman valkuaista; vähemmän tai ei ollenkaan, jos niitä syö kohtuullisesti ja vasta asiallisen aterian päälle. Joten pyrin valitsemaan sekä repsahdusaikani että määrät melko huoellisesti.

Esimerkki: Tuolla aiemmassa ketjussa (puntin mahtitulokset) mainitulla alkuviikon englanninkierroksella kävi näin:
- Ensimmäisellä päivällisellä oli paljon kanaa ja sen seurana salaattia. Iltaan mahtui olutta kolmen pienen verran, ilman ongelmia.
- Toisella päivällisellä lautaselle tuli runsaasti lammasta, ja jätin suosiolla tärkkelykset pois, kun tarjolla oli salaattia, kukkakaalia ja jälkiruoaksi tuoreita marjoja. Kroppa kesti hyvin kolme (pientä) lasillista viiniä ja pari pientä olutta.
- Kolmennella ilta-aterialla olimme intialaisessa paikassa, jossa riisi tuoksui uskomattoman hyvältä ja ruoka oli sen verran tulista, että sitä oli pakko hiukan pehmittään leivällä; lihaa oli selvästi vähemmän. Illan aikana kului saman verran juomaa (neljä pientä olutta, pienillä pysyin paremmin kolleegojen tahdissa). Mutta neljännen aikana leukaan alkoi nousta ensimmäinen rakkula, joten sen onneksi sain jätettyä kesken. Aamu ok - mutta myöhemmin päivällä iho alkoi oireilla melkein omia aikojaan, ja jouduin parin kertaan turvautumaan ylimääräisiin juustonpaloihin vaan saadakseni kutinan pois.
- Kuten tuolla aiemmin tuli mainittua, aamiaiaset, lounaat ja välipalat olivat yksitoikkoisia, kun taskumanteleiden ja -omenoiden lisäksi tarjolla oli melkein vain leipää ja keksejä, eikä niiden seuraksi löytynyt aina edes juustoa. Joten yhdellä kahvitauolla päätin maistaa leivoskeksiä. No, sen jälkeinen luento oli ainoa, jolla lähes nukahdin ...

Joten veikkaan, että osalla repsahdukset eivät vaikuta mitenkään, mutta kaikki ei ole vain psykosomaattista; toiset ovat herkempiä. Niin mukavaa kuin se olisikin jos kaikki vaivat saisi vain ajattelemalla pois.

terv. els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-10 13:31:19 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ei-viljaiset hiilarit aiheuttavat minulla nälkää ja väsymistä, mutta ei mitään sen pahempaa, ei mitään shokin tapaistakaan. En kuitenkaan mene tietämään, miten muiden on laita.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-10 14:58:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

hoo, mukavaa ettei sinulle tule kummempia seurauksia runsashiilarisista ruuista. Minulle tulee. Toivottavasti kuitenkaan minulla ei ole järkikullan tilalle tullut plaseboa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 00:53:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itse siirryin n. 2v takaperin kutrailusta alakarppaamaan, koska homma ei vaan pysynyt hyppysissä ja ahmimis kohtaukset alko taasen hallita elämää :x
karppaaminen loppui pariin kuukauteen, kun tylsistyin pääruokiini, rahaa meni ihan hitosti ruokaan, paino jojoili ja jumitti. Olo oli ollut mitä parhain ja ahmimis kohtauksaet pysyivät poissa, mutta tuntui, että seinä oli kuitenkin vastassa....
Siirryin taas kutrailemaan ja syömään ne terveelliset ja ihmiselle hyvät aamupuurot ja perunat. Tätä kesti viikon tai kaksi ja alku keväällä -03 homma lipes täysin käsistä :evil: kesän aikana paino nousi kutakuinkin 25kg kunnes aloitin uudelleen alakappauksen ja sillä tiellä ollaan vahingosta viisastuneena ja sudenkuoppia väistellen :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00