Kiitos kommenteista!
Mulla vatsantoimintahäiriöt, lähinnä ripuli aamuisin, liitettiin lopulta IBS:ään, kun muuta ei löytynyt. Tietääkseni tähystyksessä otettiin koepala, jonka pitäisi kai keliakia sulkea pois täysin. Mene ja tiedä siitäkään. Hoidoksi määrättiin välttämään niitä ruoka-aineita, jotka aiheuttavat toimintahäiriöitä. No, sehän olis helppoa, jos sen tietäis... pitäisi varmaan olla vesipaastolla ja lisätä yksi ruoka-aine kerrallaan

Sappivaivoja ei ole ollut leikkauksen jälkeen. Sappi tulehtui niin pahasti, että ekan kipukohtauksen jälkeen olin viikon sisällä sapeton... Ekan kipukohtauksen aiheutti (kai) runsasrasvainen cesar-salaatti.
Nyt pari viikon sisällä on ripulia esiintynyt muutamaan kertaan, mutta ei joka aamu. Aamupala on yleensä sama: 2 munaa voissa tai kookosöljyssä, kurpitsansiemeniä, perussalaattia ja oliiviöljyä (jäävuorisalaatti, tomaatti, kurkku). Lisänä kahvi täysmaidolla. Maitotuotteiden karsimista olen miettinyt, mutta käytän niitä vähän. Kahvimaidon tai -kerman jättäminen pois ei kyllä vielä onnistu

Katsoinkin listoja goitrogeenisistä kasviksista, täytynee mansikasta vielä luopua
Kilpparin vasta-aineissa ei ole ollut häikkää, testattu kerran. Sain lääkityksen monen vuoden taistelun jälkeen, oireita oli kosolti. Vasta kaksi vuotta sitten TSH oli tarpeeksi koholla, että tk-lääkäri aloitti lääkityksen. T4-V onkin sitten myös noussut yläkolmannekseen ollen viimeksi 20. Arvojen pitäisi nyt olla ok, olo vaihteleva edelleen. Tässä yksi syy lisää välttää viljaa ja liikoja hiilareita... syksyllä on uusintatestit tulossa, sitten näkee ehkä viitteitä ruokavalion vaikutuksesta.
Proteiinia saan noin 100g /pv. Jos tavoitepaino on 62 kg (pituus 166 cm), onkohan tuo vieläkin liikaa? Vielä on miettimistä ruokavaliossa, mutta eipä tätä prosessia voi oikein nopeuttaa... kalorit pyörii 2000:ssa, ne tulee laskettua kaupanpäälle, kun hiilarit tulee kuitenkin laskettua. Ja kuinka vaikeaa onkaan päästä pois kalorivetoisesta syömisten tarkkailusta!