Aluksi piti ruveta laittamaan itse lähes kaikki ruoat, koska en voi syödä viljoja niiden aiheuttaman kovan kivun takia, ja valmiissa ruoissa on lähes järjestään jotain viljan osia. Osaan kyllä laittaa ruokaa, olen tehnyt sitä pienestä tytöstä lähtien, mutta se on inhokkihommiani.

Ennen tuli käytettyä paljon eineksiä tai puolivalmiita pakasteita, koska vt-puolen tyypithän ovat sitä mieltä, että einekset voivat olla jopa terveellisempiä kuin kotiruoka.
Siinä mielessä näen siis enemmän vaivaa, mutta toisaalta riittää kun laittaa yhden ison ruoan kerran päivässä. Siitä tulee päivän pääateria kahdelle, seuraavan päivän lounaat kahdelle, usein aamiainenkin ja joskus jää jotain pakastettavaksikin. Ennen piti miettiä viisi kertaa päivässä, että mitä nyt syödään.
Ulkona tulee syötyä todella harvoin, koska ruoan laatu ruokaloissa on usein luokattoman heikkoa, eikä kalliissa ravintoloissa ole mahdollista käydä. Silloin kun syön ulkona, niin on tosi vaivatonta pyytää kasvikset tärkkelysosion sijaan. Aina olen sellaiset saanut helposti, jopa huoltoaseman keittiöstä.
Joskus kun haluan päästä todella helpolla, ostan valmiin grillibroilerin tai jotain possun kylkeä tai savulohta ja vaikka raastesalaatin. Harvinaisen vaivatonta.