karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-24 07:11:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-03-22 21:03:59 
Poissa
sintti
sintti

Heips
Minulla korvatulehdus ensimmäistä kertaa elämässäni...jo reilun 50 iän myötä...heh...ja mitä siihen persiljaan tulee...auttaako persiljavesi siihen pahanhajuisen hengitykseen (on erittäin terveellinen elimistölle, puhdistaa munuaisia,, näin sanoi vyöhyketerapeutti)

ViestiLähetetty: 2013-03-22 21:17:21 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi

Mulle sanoi 5-vuotias jonkin aikaa sitten et "äiti sä haiset ihan karkille" :) eli ketoosista oltiin

Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2013-03-22 21:40:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tipa kirjoitti:
Kuulin tutultani, joka on Atkinsin ruokavaliolla, että maitohappobakteerit auttavat pahanhajuiseen hengitykseen. Joka aamu ottaa niitä, niin auttaa. Alussa 2 tabl., jos ohje sen sallii.

Olen syönyt jo yli vuoden maitohappobakteereja eli niiden ansiota lienee, ettei hengitys haise, vaikka olen ollut yli kuukauden (stixienkin mukaan) ketoosissa? Olen vähän ihmetellyt...tai sitten en huomaa eikä kukaan huomauta :lol:

ViestiLähetetty: 2013-03-26 20:41:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eldankajärvenjää kirjoitti:
todellisuudessa ne on geenit, jotka enimmäkseen vaikuttaa siihen, että sairastaako lapsi korvatulehduksia. Ja näin ajattelisin itsekin... eikös kuitenkin korvatulehduksilla ja korvan rakenteella ole paljonkin tekemistä toistensa kanssa ja tuskin se äidinmaito ihmisen rakenteellisiin ominaisuuksiin kauhiasti pystyy vaikuttamaan...?

Itselläni ei ole ollut ainuttakaan korvatulehdusta, eikä sisaruksilla myöskään. Sen sijaan poskionteloissa on riittänyt... Geenit, sanoisin minäkin.

----------------------------------------------------------------------------------

Karppausblogini

Blogin reseptiarkisto

ViestiLähetetty: 2013-03-27 14:37:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eldankajärvenjää kirjoitti:
Luin muuten jostain, että esim. imetystä on tarjottu ennaltaehkäiseväksi lääkkeeksi korvatulehduksiin, mutta todellisuudessa ne on geenit, jotka enimmäkseen vaikuttaa siihen, että sairastaako lapsi korvatulehduksia. Ja näin ajattelisin itsekin... eikös kuitenkin korvatulehduksilla ja korvan rakenteella ole paljonkin tekemistä toistensa kanssa ja tuskin se äidinmaito ihmisen rakenteellisiin ominaisuuksiin kauhiasti pystyy vaikuttamaan...?

Meillä ei ainakaan ole imetys auttanut. Molempia tyttöjä imetin "pitkään" ja molemmilla on jouduttu korvat putkittamaan. Esikoista täysimetin 4kk ja osittaisimetin 1v4kk ikään. Kahdesti on putkitettu, tosin eka tulehdus tuli vasta kun olin lopettanut imetyksen. Tässä kohtaa tosin mietin, että OLISIKO voinut välttyä korvatulehduksilta, jos olisin imettänyt vielä pitempään.

Kuopusta täysimetin 6kk ja osittasimetin 1v5kk. Hänellä sen sijaan eka tulehdus tulikin jo 7kk iässä. Mietin silloin, olisiko KIINTEIDEN RUOKIEN aloitus hänen kohdallaan ollutkin se ratkaiseva tekijä, koska sattui juuri samoihin aikoihin ja siitä alkoikin sitten kierre, joka katkesi vasta putkitukseen 10kk iässä.

Nää on näitä juttuja, jotka ei varmaan koskaan selviä. Varmaan geenit vaikuttaa. Meillä on molemmat tytöt syntynee "pienipäisinä" siis päänympärys on ollut sirokokoinen ja varmaan kaikki rööritkin sitten ahtaampia kallon sisällä sen myötä. Eli geenit varmaan osittain ja ennen kaikkea rakenteellinen juttu (siihenkin varmasti geenit vaikuttamassa). Miehen kanssa kylläkään ei olla kumpikaan lapsena sairastettu korvatulehduksia.

ViestiLähetetty: 2013-03-28 11:43:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun piti kerran kirjoittaa tähän ketjuun, mutta en kai sitten kirjoittanutkaan..?

Siis: kananmunaa joka aamu syöneenä olen huomannut, että kannattaa pestä hampaat aamiaisen jälkeen! Nimittäin kananmunan rääppeet alkavat hampaiden väleissä haista... aivan samoin kuin vaikkapa teflonpannu, johon on jäänyt paistettua munaa ja sen jättää altaaseen tilkan veden kera. Haju on kohta kaamea.

Aamiaismunakkaan jälkeen siis hammaspesu! Auttaa.

ViestiLähetetty: 2017-02-28 10:21:30 
Poissa
sintti
sintti

Ostin apteekista suihketta hengityksen hajun parantamiseksi. Kun itsekin tuntee hyvästä hammashygieniasta huolimatta että suussa on paha maku niin taatusti ympäristö kärsii. Mutta ketoosi = :D !

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00