karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-15 14:43:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Macasta vatsaoireita?
ViestiLähetetty: 2015-08-25 09:33:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hankin alkukesästä ensimmäistä kertaa elämässäni macaa. Kaupassani oli pelkästään Leaderin puristeita, joten ostin niitä. Haju on minusta todella paha, mutta nenästä kiinni pitämällä pystyin niitä ottamaan. Aloitin ohjeistuksen mukaan yhdellä päivässä ja nostin annosta pikkuhiljaa. Pidin viikonloput taukoa. En kylläkään ehtinyt päästä maksimiannokseen, joka on neljä puristetta päivässä.

Minulle tuli siitä hassu olo, kuin olisin ollut jossain huumeissa ja keskittymiskyky oli tipotiessään. Kuitenkin siitä seuraava pirteys oli ihan kiva juttu, töissä jaksoi eri tavalla ja vielä töitten jälkeenkin.

Mutta. Jonkin ajan kuluttua minulle tuli karmeat vatsakivut, joita en ensin osannut yhdistää macaan. Sitten, kun osasin, lopetin käytön, mutta kipu jatkuu, vähän lievempänä, mutta kuitenkin. Aamupäivät ovat aika tuskaisia, iltaa kohti helpottaa. Lauantaina kokeilin ottaa yhden puristeen varmistuakseni, että maca on syyllinen. Ja kas, vatsa tyhjentyi hetken päästä vauhdilla ja kipu alkoi entistä pahempana.

Onko kellään muulla samanlaisia kokemuksia? Vai johtuisivatkohan oireeni sittenkin jostain muusta?

Viestin otsikko: Re: Macasta vatsaoireita?
ViestiLähetetty: 2015-08-25 09:46:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Maca-jauhetta kokeilin. Puoli teelusikallista aamuisin, vatsa meni umpeen, ja kivistystä. Heti kun lopetin niin vatsa kiitti. Ei sopinut minulle.

ViestiLähetetty: 2015-08-25 11:25:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

VeeraX kirjoitti:
Maca-jauhetta kokeilin. Puoli teelusikallista aamuisin, vatsa meni umpeen, ja kivistystä. Heti kun lopetin niin vatsa kiitti. Ei sopinut minulle.

No en sitten ole ainakaan ainoa. Kovin moni karppilassakin vannoo macan nimeen, niin toivoin itsekin saavani siitä jotain potkua päivään. Harmi sinänsä.

ViestiLähetetty: 2015-08-25 13:06:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kokeile jodi-seleeni-sinkki, ainakin niitä tuo maca näyttäisi sisältävän.

ViestiLähetetty: 2015-08-25 13:15:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mohmelo kirjoitti:

Öö, nyt en ymmärtänyt, mitä ajoit takaa :)

ViestiLähetetty: 2015-08-25 14:47:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuutu kirjoitti:
Öö, nyt en ymmärtänyt, mitä ajoit takaa :)

Tätä:

tuutu kirjoitti:
Kuitenkin siitä seuraava pirteys oli ihan kiva juttu, töissä jaksoi eri tavalla ja vielä töitten jälkeenkin.

tuutu kirjoitti:
toivoin itsekin saavani siitä jotain potkua päivään. Harmi sinänsä.

ViestiLähetetty: 2015-08-25 15:58:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ahaa, rautalanka ja ratakisko minulle näköjään tarvitaan, ennen kuin menee perille :lol:

ViestiLähetetty: 2015-08-25 21:09:38 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Minä kans ekan kokeiluni aikana ajattelin, että tuli oireita macasta. Tai siis tulikin, uskoisin, juuri siitä. Nekin olivat jotain puristeita. Sittemmin on sopinut hyvin jauhemuotoiset. Ehkä niissäkin on eroja... Mutta harmi kyllä, ei ole kiva testailla kun ei ole ilmaista eikä vatsakivut ole myöskään toivottuja tietenkään!

ViestiLähetetty: 2015-08-26 08:27:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lääkäri soitti aamulla tuloksia verikokeista, jotka otettiin ihan muista syistä. Niissä tuli ilmi, että minulla ovat eosinofiilit nousseet viisinkertaisiksi kolme kk sitten otetuista kokeista. Ne ovat valkosoluja, jotka lisääntyvät mm. allergisissa reaktioissa.

Ainoa ero entiseen on tuo maca, eli olen saanut kai siitä tai jostain sen aineosasta vahvan allergisen reaktion. Hassua on se, että en ole koskaan ollut oikeastaan allerginen millekään. :)

ViestiLähetetty: 2015-08-26 12:47:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuutu kirjoitti:
Ainoa ero entiseen on tuo maca, eli olen saanut kai siitä tai jostain sen aineosasta vahvan allergisen reaktion. Hassua on se, että en ole koskaan ollut oikeastaan allerginen millekään. :)

Et olekaan ennen syönyt macaa. :lol:

ViestiLähetetty: 2017-11-07 10:19:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei!

Olen tilannut pussillisen Cocovin luomu macaa ja vähän epäilyttää sen käyttö. Paljon ihmiset kertoo, että tulee vatsa kipeäkksi ja oksetuttaa. En tajunnut tilata pilkottua macaa mikä olisi vatsaystävällisempi. Ilmeisesti raaka maca tekee ne oireet ainakin herkkävatsaisille ja pitäisi kiehauttaa, kuumentaa tai paahtaa uunissa. Sitä ei saa siis syödä raakana?

Onko joku tehnyt? Miten kiehautatte tai paahdatte?

ViestiLähetetty: 2017-11-07 11:21:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mohmelo kirjoitti:

Sinkin osalta muistettava on kuitenkin se, että sitä ei saa syödä pitkiä kuureja putkeen:
Parin viikon kuuri boostaa immuunijärjestelmää, mutta sitä pidempi heikentää immuunijärjestelmän toimintaa. Eli sinkki esim. niin että 2 vkoa sinkkiä, 2 vkoa ilman, 2 vkoa sinkkiä jne.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2017-11-07 14:37:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei!

Olen tilannut pussillisen Cocovin luomu macaa ja vähän epäilyttää sen käyttö. Paljon ihmiset kertoo, että tulee vatsa kipeäkksi ja oksetuttaa. En tajunnut tilata pilkottua macaa mikä olisi vatsaystävällisempi. Ilmeisesti raaka maca tekee ne oireet ainakin herkkävatsaisille ja pitäisi kiehauttaa, kuumentaa tai paahtaa uunissa. Sitä ei saa siis syödä raakana?

Onko joku tehnyt? Miten kiehautatte tai paahdatte?

ViestiLähetetty: 2017-11-08 09:29:56 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Miun kaveri kans suositteli sitä, mut jos se aiheuttaa mahakipuja, ni sit saa olla. Ihan tarpeeks saanu kärsiä niistä, ni en kyllä halua niitä enää takasin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00