karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-15 03:09:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 97 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-12-05 15:17:24 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Eika se ainakaan toipuista edistä kun ei saa kunnollista ravitsevaa ruokaa. Sairaanahan sitä tarvitsisi erityisesti!

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2013-04-12 12:58:57 
Poissa
ruutana
ruutana

Ann Fernholm: Landstinget i Kalmar län kommer servera LCHF till patienter

Kalmarin maakäräjät:

”Läänin kolmen sairaalan potilaat voivat saada yksilöllisenä ruokavaliovaihtoehtona tiukan vhh:n mukaista ruokaa, jos he pyytävät sitä terveydellisin perustein."

Tämän vastauksen sai Bo Frick meilattuaan maakäräjille valituksen ruuasta, jota hänen 1-diabeetikkopuolisonsa joutui syömään jouduttuaan sairaalaan reisiluun murtuma takia.

Katso täältä kuinka paljon tasaisempana ja matalampana rouva Frickin verensokeri pysyi tiukalla LCHF:llä lautasmalliin (Ruotsin virallisterveellinen laitosruokasuositus) verrattuna.

ViestiLähetetty: 2013-04-12 22:17:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei!

Ei onnistunut keskussairaalassa eikä terveyskeskuksen vuodeosastolla Keski-Suomessa saada vhh-ruokaa. Olin niin kipeä ja akuutisti jouduin päivystykseen niin ei tullu mieleenkään mitään syömistä kotoa ottaa. Päivystyksessä lääkäri tuumasi etteivät voi vhh-ruokaa tarjota mutta gluteiinitonta saan ja helmikuussa olin osastoilla. Leipää tuli aina paljon ja jos en syönyt niitä niin todettiin eikö ruoka maista. Sokeripaloja myös aina kahvin tai teen kanssa tuotiin vaikka sanoin etten sokeria syö, no ne oli helppo jättää lautaselle eikä kommentteja tullut. Vähästä syömisestä kait kovat kipulääkkeet ärsytti vatsan niin että lisää kipua tuli. Potilashuoneessa oli toinen potilas jolle tuotiin leivän päällä leikkeleitä monenlaisia mutta mulle oli vain rasvaa vähän pyyhkäisty leiville. Ja todella ylipainoisia oltiin molemmat ja samanikäisiäkin vuosissa. Ihmettelin asiaa silloin. :shock:
Ei ole vuosien takaa miksikään muuttunut sairaalaruoka potilaille. :!:

ViestiLähetetty: 2013-04-13 12:56:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Geri kirjoitti:
Potilashuoneessa oli toinen potilas jolle tuotiin leivän päällä leikkeleitä monenlaisia mutta mulle oli vain rasvaa vähän pyyhkäisty leiville. Ja todella ylipainoisia oltiin molemmat ja samanikäisiäkin vuosissa. Ihmettelin asiaa silloin. :shock:

Jospa niissä leikkeleissä oli gluteenia sitten? Muuten kyllä kummaa. :-k

ViestiLähetetty: 2013-04-14 08:07:45 
Poissa
ruutana
ruutana

Hikikomori kirjoitti:
Ann Fernholm: Landstinget i Kalmar län kommer servera LCHF till patienter

Kalmarin maakäräjät:

”Läänin kolmen sairaalan potilaat voivat saada yksilöllisenä ruokavaliovaihtoehtona tiukan vhh:n mukaista ruokaa, jos he pyytävät sitä terveydellisin perustein."

Tämän vastauksen sai Bo Frick meilattuaan maakäräjille valituksen ruuasta, jota hänen 1-diabeetikkopuolisonsa joutui syömään jouduttuaan sairaalaan reisiluun murtuma takia.

Katso täältä kuinka paljon tasaisempana ja matalampana rouva Frickin verensokeri pysyi tiukalla LCHF:llä lautasmalliin (Ruotsin virallisterveellinen laitosruokasuositus) verrattuna.

Andreas Eenfeldt: Landstinget i Kalmar först med LCHF-mat på sjukhus!

- Kalmarin maakäräjien päätös voi olla alku jollekin suurelle ja osoittaa mitä yksityisten henkilöiden aloitteellisuus voi saada aikaan.

ViestiLähetetty: 2013-06-03 15:52:45 
Poissa
ruutana
ruutana

Käväisin vierailulla Peijaksen sairaalassa ja havaitsin ilokseni, että siellä on potilailla nykyisin mahdollisuus syödä hieman aikaisempaa paremmin ja terveellisemmin. Kaikilla aterioilla oli nimittäin Floran vaihtoehtona tarjolla voita. Niin, ja niitä kuuluisia sokeripommijogurtteja ei ollut nähty lainkaan.

ViestiLähetetty: 2013-06-06 20:10:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jahas, saattaa olla taas sairaalakäyntejä edessä, joten taidan valmistella sopivaa syötävää varmuuden vuoksi mukaan otettavaksi ja pakastimeen.
Hmmmm. siemen näkkäriä, mantelia ja hasselpähkinää, rahkaa ja turkkilaista, metukkaa, avocadoa, salmiakkia(Nellies Dellies), juustoa eri lajeja ja mieheni voi sitten tuoda lisää, jos oman ruokavalion mukaista ei saa, muuta en aio syödö, vaikka henki menis enkä pääsis kottiin... kyllä oon niin itepäinen että, p...le.

ViestiLähetetty: 2013-06-06 20:44:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kun mä jouduin sairaalaan umpisuolen tulehduksen vuoksi, niin pyysin miestäni tuomaan keitettyjä kananmunia, metvurstia, juustoa ja kasviksia. Sairaalan ruoasta nypin ne pikkuiset kalanpalaset ja muun syötävän. Lopun ruoan jätin vaan syömättä. Sairaalareissu ei tosin ollut kovin pitkä, joten mies ehti hyvin käydä päivittäin ruokaa tuomassa.

ViestiLähetetty: 2013-06-30 06:29:49 
Poissa
sintti
sintti

Aika oudolta kuulostaa teidän sairaalakokemukset. On totta, ettei täysin karppia ruokaa helposti pystytä järjestämään, mut riisit, pastan ja perunan saa ainakin mun työpaikalla vaihdettua lämpimään kasvikseen, voinapin saa pyytämällä ja jogurtin lisäksi lähes aina on tarjolla viiliä. Jos vielä saa puhuttua itselleen rikastetun ruoan, niin puuroihin on lisätty mukavasti kermaa ja ruoka on rasvaisempaa.

ViestiLähetetty: 2013-06-30 09:37:56 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Emali kirjoitti:
Aika oudolta kuulostaa teidän sairaalakokemukset. On totta, ettei täysin karppia ruokaa helposti pystytä järjestämään, mut riisit, pastan ja perunan saa ainakin mun työpaikalla vaihdettua lämpimään kasvikseen, voinapin saa pyytämällä ja jogurtin lisäksi lähes aina on tarjolla viiliä. Jos vielä saa puhuttua itselleen rikastetun ruoan, niin puuroihin on lisätty mukavasti kermaa ja ruoka on rasvaisempaa.

... Mikä tarkoittaa, että hiilarit saa tiputettua ehkä jopa vain 50 prosenttiin, vaan ei herkästi alle...

Ja se on kyllä aika huono juttu ihmiselle, joka on valmiiksi kipeä ja joka ei kestä suurta sokerikuormaa.
Ei ede3s runsaan eli ylimääräisen valkuaisen aiheuttamaa sokerikuormaa....

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2013-06-30 11:17:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirurgisella osastolla hiilarimäärän kysyminen herätti suurta närkästystä eikä melkein ikäiseni hoitajatäti kuulemma ehtinyt kysyä edes keittiöstäkään mitä ja kuinka paljon niitäkin sosekeittoni sisälsi. Minä nyt kuitenkin pistän pikainsuliinini ruoan hiilarimäärien mukaan, enkä summanmutikassa. No, seuraava ateria oli sitten vaalea leipä, keijukaisrasvaseos ja maustettu viili. Teen sain sentään juotua kun sokeripala oli erikseen.
Likalle hammasleikkauspäivänä tuli sitten ravitsemusasiantuntijan suunnittelemat MADin mukaiset ateriat, jossa joka kupin päälle oli merkitty sisältö ja hiilarimäärät.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2014-02-03 17:02:12 
Poissa
ruutana
ruutana

Meilahdessa voi karppaaja välttyä pahalta nälkiintymiseltä jopa ilman omia eväitä tai kotijoukkojen suorittamaa huoltoa, mikäli pystyy käymään tornisairaalan kahviossa. Siellä saa runsaalla kuudella eurolla "karppaajan kanasalaatin" (kana-pekonisalaatin), jossa on hiilihydraatteja 0,7 grammaa 100 grammassa ilman kastiketta. Kastikkeen lisääminen alentaa hiilareiden osuutta tuostakin, sillä kastikkeena on oliiviöljy.

ViestiLähetetty: 2018-11-27 15:36:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

koeputkilapsi kirjoitti:
TeijaS kirjoitti:
Jos muslimeilla on täällä Suomessa oikeus pyytää ruokavalionsa sianlihattomana,
on myös minulla oikeus saada vhh ruokaa,
näin on näppylät :)

koska karppaus on uskonto 8)

=D> =D> =D>

Olen tyypin 2-diabeetikko enkä saanut edes pyynnöstä mitään muuta kuin hiilarimössöä.
En kuulemma tajunnut ollenkaan että tarvitsen hiilihydraatteja. "Diabeetikko ei tarvitse mitään erityisruokavaliota, verensokeri säädetään
lääkityksellä."

ViestiLähetetty: 2018-11-27 15:45:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kymenlaakson keskussairaalassa niin kauan kun
a) kestää paastota (mikä onkin nopein tapa parantua)
b) suku suostuu tuomaan oikeaa ruokaa
c) saat luotua hyvät suhteet ruuanjakajaporukkaan
d) meinasin kirjoittaa, että hakee parempaa kanttiinista, mutta eihän siellä ole kuin hiilarimössöä...

ViestiLähetetty: 2018-11-27 16:17:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tärkeintähän on tämä: Jos itse joutuisin sairaalaan, pointti on että ilmoittaisin että EN syö lainkaan heidän ruokaansa ja sen on näyttävä sitten sairaalapäivän hinnassa. Haluaisin siis ateria-aikoina vain mustaa kahvia ja tukijoukot toisivat syötävää.

Se mikä on tärkeää on tämä: Ettei joutuisi maksamaan ruuasta jota ei voi syödä. (Tosin onhan se rajusti verovaroin se sairaalapäivän hinta tuettu, mutta silti, tässä on kyse periaatteesta)

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2018-11-27 17:42:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos joskus vielä joudun sairaalaan niin sitten on omat eväät mukana.

ViestiLähetetty: 2018-11-27 18:57:03 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Noin minäkin olen ajatellut sen hoitaa. Toivottavasti tuo siippa vielä silloin on mukana kuvioissa,
kun tämmöisen rasvakarpin elämä on lopulta aika helppoa ulkoruokinnassakin :)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 97 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5

Kaikki ajat ovat UTC+02:00