karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-21 23:07:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Onko kohtalotovereita?
ViestiLähetetty: 2004-06-30 16:22:11 
Poissa
sintti
sintti

Olen tässä vapusta asti alakarpannut ja huisin hyvin mennyt: housut pyörii jalassa ja on ollut todella virkeä olo askelten kevennyttyä ja ihottuman laannuttua. Kauheat karkinhimot ovat olleet tiessään tai ainakin hallittavissa enkä ole sortunut mihinkään - tehnyt tiukan paikan tullen mascarpone-kerma-rahka-kaakao-marjat -sörsseleitä ja himot on olleet hallinnassa.
Mutta nyt kun vettä sataa,sataa,sataa ja pitää valoja poltella aamusta iltaan olen huomannut että hiilarinhimot ovat miltei sietämättömät.
Vain yli-inhimilliset ponnistelut saavat minut pois tyttären lakupussilta ja vohveleista puhumattakaan jäätelöstä.... En haluaisi olla valittaja mutta tuntuu kuin tämä jatkuva harmaus olisi vääntänyt talvivaihteen elimistööni ja pitäisi muka syödä kaikkea makeata koko ajan.
Mites muut? Miten voitatte nämä himot?
Huomenna jos/kun sataa kuin Esterin hanurista taas niin en mene itsestäni takuuseen kyllä, argh!
Hyvää päivänjatkoa kaikille kuitenkin :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-30 16:52:51 
Poissa
sintti
sintti

Punttisalille.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-30 17:06:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tee kotitekoista suklaata tai jäätelöä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-30 17:26:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on Maija ihan samaa...
tää vesisade pistää jo nupin tutisemaan - pihahommia olis vaikka kuinka paljon mut ei pääse tekemään kun sataa vaan... kasvimaa on karmean näköinen mutta sinnekään ei voi mennä kun maa on jo niin pehmeää et saappaat uppoaa. Jotain hommeleita sentään voi sateessa tehdä - uusia perennapenkkejä kyllä syntyy :) ja kiviä voi latoa. Lasten pukemisestakaan ei ole päässyt.. :evil: :evil: :evil: Iltaisin tuntuu että vois vetää ihan mitä vaan.... olen koettanut syödä manteleita ja pähkinöitä, juustoa, juonut punaviiniä lasin tai kaks. Usein auttaa joskus ei...

Minä en kyllä ole vieläkään täysin päässyt eroon tästä mielialasyömisestä, en tiedä pääsenkö koskaan :( tosin on rauhoittunut, mutta näköjään kun olla "ääritilanteessa" niin vanhat oireet palaa pintaan

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-30 17:35:51 
*huokaus*

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-30 17:42:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Makean mielitekoihin olen ostanut Pirkan sokerittomia lakritsikissoja tai salmiakkeja. Muutamakin jo auttaa. Kesälomareissutkin sujui niillä hyvin, kun muut autossa mussutti karkkia ja sipsejä. Muutenkin on ollut mahtavaa, kun paino on pysynyt kurissa, jopa aavistuksen laskenut kesälomalla, kun kaikilla sukulaisilla ja tutuilla saldo on 2-4 kg plussaa! Odotetaan vielä vähän niin päästään herkuttelemaan mansikoilla ja kermavaahdolla. Suunnitelmissa on säilöä pakkaseen väh. 10 kg mansikkaa ja vadelmaa niin paljon kuin piha tuottaa. Mustikkametsäänkin on hinku päästä, vaikka ennen en marjastamisesta ole niin välittänytkään. Nykyisin yksinkertainen luomumaku, kuten tuoreet mustikat riittää aivan mainiosti herkutteluksi! Mitenkähän mesimarjojen hh-määrät?

Viestin otsikko: Kiitos avusta!
ViestiLähetetty: 2004-06-30 17:48:29 
Poissa
sintti
sintti

Menisin tukka putkella tuolla vesisateessa eli liikkuisin kyllä mutta kymmenkuinen ja yksitoistakiloinen projekti vähän haittaa. Hän kun saa hepulin kun pitäisi istua rattaissa ja katsella vaunujen sadehupun reiästä maailmaa. Tuntuu todella siltä että mielialasyöminen yrittää vahvasti nostaa rumaa päätään ja koetan syödä mättää näitä 'korvikkeita'.
Tiedän, että jonkun rajan yli kun pääsee niin ei mitään ja niin kauan kun on joku juttu työn alla on asia aika helppo. Tietynlainen toimettomuus näämmä aiheuttaa omituista pojottelua jääkaapin ympärillä...
Ja kuten Esikolla olisi mullakin parvekehommia mutta ei paljoa kiinnosta kun pitäisi ottaa varmaan snorkkeli matkaan!
Alakarppisuklaa on kokeilematta vielä. Pitänee kaivaa resepti ja alkaa vääntää - heh!
Kiitos paaaljon vastanneille!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-30 18:20:18 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

joo sama vika...vettä sataa kuin Esterin...eikä pääse pihatöihin, multa /savi jää kiinni saappaisiinkin eikä kivikuormaa voi tilata kun autot jäävät jumiin pihallemme...
joten sitten vain kokkaamaan...
Maijan letut tuli paistettua - hyviä olivat eikä soijajauhot maistuneet.Fiberhusk vain meinasi paakkuuntua...
Muffinsseja tein kahta laatua ,taikina 2 osaan. toiseen makeutusainetta, kaakaojauhoja yms, toiseen puoleen homejuustoa ! Käyvät hyvin aamukahvin kanssa, täytyy kokeilla pekoni-juustoraaste sekä feta-oliiviversiot...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-30 21:09:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kotisuklaa varmaan auttaa ja teen sitä itse ja on tosi hyvää. Mutta, jos tekee mieli makeaa, on ruokavaliossa liikaa sokeria. Olen itse sokeristi. Suklaata meni helposti 200 gr kerralla. Nyt, kun olen kuivilla, ei tee mieli, vaikka nenän edessä syötäisiin. Ja Pietarin kelit ei ole olleet parempia kuin Suomessa. Käytän täällä Pietarissa keinotekoista makeutusainetta kotitekoiseen suklaaseen, Brittiläinen Milford, puolet syklamaattia puolet sakkariinia. En tiedä saako Suomesta. Atkins hyväksyi ainoana tämän (ei siis aspartaamia), koska piti sitä pienempänä pahana kuin sokeria. Mutta ruokavaliosta pitäisi saada hiilareita pois, jos makean himo iskee. Tarkista syötkö liian vähän kaloreita?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-01 05:48:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No mulla ei oo makean himoa, mutta väsyttää kovin... Tai siis ei yhtä paljon kun ennen tätä alakarppausta, mutta kuitenkin sen kahdeksan tuntia tulee nukuttua vuorokaudessa (joskus jopa yhdeksän...).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-01 07:05:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Esikko kirjoitti:
Mulla on Maija ihan samaa...
tää vesisade pistää jo nupin tutisemaan - pihahommia olis vaikka kuinka paljon mut ei pääse tekemään kun sataa vaan...

Hyvä juttu, mäkään en saa kotonani siivottua enkä astioita tiskattua kun ulkona sataa. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-01 10:12:38 
Poissa
sintti
sintti

Moikkelis Maija! Ja muut!

Mäkin olen nyt täällä...Alakarppina oloa n.kuukausi takana..Parantamisen varaa on, sillä mulle iskee viikonloppuisin ihan karmaisevat hiilarihimot..Kyllä,,,täälläkin on mielialasyöjän historia takana.

Paino ei ole muutamaa kiloa enempää tipahtanut, eikä housunkauluskaan ole justiikaan löystynyt. Mutta energiataso on kohonnut ainaskin 70%. Mahtavaa, kun ei enää ole jatkuvaa väsyä ja masaa. Käyn AAMUISIN punttiksella ennen duunia 3-4krt/vko ja se on suuri ihme. Ennen en saanut itteäni mitenkään hereille ennen kymmentä. Vaikka kehoni kyllä käveli ympäriinsä....silloinkin.

Summa summarum: viikolla siis pyyhkii hyvin, mutta lauantaisin olen sortunut hiilareihin sillä seurauksella, että sammun kauhean väsymyksen vallassa jo pari tuntia ennen Frasieria. Saakura!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-02 15:23:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

elka:kerrotko mulle kotisuklaan ohjeen,ei oo vissiin resepteissä

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-02 15:45:05 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

On se.