karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-23 22:47:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: "vanhat karpit"
ViestiLähetetty: 2004-06-30 12:40:18 
Poissa
sintti
sintti

Tervehdys !
Pitihän minunkin rekisteröityä, kun näin että nim. Elka on alakarpannut jo vuodesta -84. Itselläni on historia jo vuodesta -82.
En ole koskaan ollut ylipainoinen, mutta kärsin silloin kroonisesta hiivatulehduksesta. Avun sain silloin lääkäri Aki Loikkaselta, jonka ravinto-oppeja olen noudattanut siitä päivästä lähtien. "Tsydeemi" jäi päälle, koska huomasin suorituskyvyn parantuvan. (Olen kuntoilija).

Onko muuten joukossa yhtään hänen vastaanotolla käyneitä tai muita "vanhoja karppeja"? Loikkanenhan oli sen ajan toisinajattelija glukoosirajoitteisella ruokavaliollaan.
Hänellähän on hyvin laajempi "terveyskäsitys" kuin esim. Heikkilällä.
Mutta niin vain häntäkin uhattiin lääkäriliitosta erottamisella kun ei suostunut ruotuun.

Kysymys on minusta siksi mielenkiintoinen, koska meitä "karppeja" aina uhkaillaan mitä ihmeellisimmillä sairauksilla. Onko kenellekään "vanhalle" tullut mitään vaivoja alakarppauksesta ?.
Itse kun olen syönyt viimeisen 22 vuoden aikana ainoastaan kymmenkunta leipäpalaa and still going strong.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-30 13:28:30 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Hei!

Tällaisena millenium-untuvikkona olen vasta tien alussa. Mutta olet toinen, joka kertoo Loikkasen auttaneen paremman elämän alkuun. Hänkin (ammattiliikkuja muuten) tiesi kertoa systeemistä vain pelkkää hyvää.

Tervetuloa joukkoon t. els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-30 13:58:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ian: Kertoisitko hieman millaista ruokavaliota noudatat?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-30 21:55:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen todella yrittänyt olla sokeriton vuodesta 84. Mutta kuten tunnustin war zonissa, lipsumisia on ollut. Kokemuksia on tullut jaettavaksia asti ja jos kiinnostusta riittää voin kertoa "Elkan seikkailut low carbing" ympäri maailmaa. Työni on vienyt minut milloin Kaukoitään, milloin Karibialle. Vaikkakin olen viime vuosina enimmäkseen asunut Pietarissa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-01 08:25:26 
Poissa
sintti
sintti

Loikkasen ruokavalio on pääpiirteittäin Atkins tyyppinen.
Tavoitteena on että, kun elimistössä on vähän glukoosia se polttaa silloin tehokkaammin rasvaa. Rasvahan on tehokkaampi polttoaine kuin hiilarit; senhän kertoo jo numerot (9 kcal on enemmän kuin 4 kcal).

Eli päivittäin saa syödä lihaa, munia, kalaa, kasviksia, hedelmiä ja maitotaloustuotteita. Juomaksi vettä ja kahvia. Rajatapauksia eli itselläni n. 2-3 kertaa viikossa peruna, banaani ja "vähäglukoosiset" alkoholijuomat (olut ja punaviini/kuiva valkkari). Rajatapaus ruokien määrää voi lisätä riippuen liikunnan määrästä. Ei koskaan eli kerran vuodessa ruokia ovat kaikki leivät ja leivonnaiset, pastat, sokerit, kuivatut hedelmät, sokeriset alkoholijuomat, hillot sekä kaikki ruoat mistä elimistö saa paljon glukoosia.

Ruokavaliota on helppo noudattaa esim. ravintolassa kun jättää viljat ja jälkiruoat pois.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-01 10:00:50 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Kertoilkaa vain, vanhat! Korvat täällä höröttävät!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-01 12:06:33 
Hei Ian,
olisin kiinnostunut tietämään enemmän sinun ja Loikkasen historiasta yhteen lehtiartikkeliin. Viitsitkö ottaa yhteyttä?

varke@luukku.com

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-01 22:32:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mirka, kysyit miten sujuu Pietarissa. Ajattelin, että sopii paremmin tänne kuin war zonille. Olen itse asiassa lowcarbannut vähän ympäri maailmaa ja Pietari ei ole niitä pahimpia paikkoja. Venäläinen keittiö tietysti käyttää paljon punajuurta. Eli Borshit ja venäläinen ympärivuotisesti, ei vain jouluna, syötävä "rosolli" vinegret täytyy unohtaa. Margariineja ei juuri ole eli kunnon voita saa. Hyvää pastoroimatonta maitoakin varmasti löytyisi, en vain ole maidonjuoja. Zakuska alkupaloista löytyy yleensä hyviä vaihtoehtoja. Lihaa, kalaa, kaviaaria. Kun vain jättää perunan ja riisin pois lämpimästä ruoasta.
Joudun yleensä syömään paljon asiakkaiden kanssa ulkona.
On vähän muodissa lisätä maissia salaatteihin ja keittoihin. Antaa väriä, mutta on rasittavaa poimia pois.
Paikallinen Kalinka-Stockman myy tuoretta pinaattia ja inkivääriä ja chiliä, jotka olen, kiitos Heikkilän, löytänyt takaisin ruokavaliooni. Lisäksi löytyy yleensä lounasravintoloista tattaria tai keitettyä kaalia lihan tai kalan lisukkeeksi. Muualla maailmalla olen ollut suuremmissa vaikeuksissa. Niistä lisää myöhemmin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-01 22:56:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elka kirjoitti:
Margariineja ei juuri ole eli kunnon voita saa.lisää

Näin on ilmeisesti useissa alemman elintason maissa, esim itäblokin alueella? Joka tapauksessa oikein hyvä asia.

Tässä jokin aika sitten meillä uutisoitiin, kuinka Raisio laajentaa toimintaansa Venäjälle. Ensimmäisenä tuli mieleen suru ja huoli tavallisen kansan terveydestä, vaikka olisihan se melkoinen saavutus kun piskuinen Suomi selättäisi Ison Karhun margariinin voimalla...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-01 23:15:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

rouvaA kirjoitti:
Elka kirjoitti:
Margariineja ei juuri ole eli kunnon voita saa.lisää

Näin on ilmeisesti useissa alemman elintason maissa, esim itäblokin alueella? Joka tapauksessa oikein hyvä asia.

Tässä jokin aika sitten meillä uutisoitiin, kuinka Raisio laajentaa toimintaansa Venäjälle. Ensimmäisenä tuli mieleen suru ja huoli tavallisen kansan terveydestä, vaikka olisihan se melkoinen saavutus kun piskuinen Suomi selättäisi Ison Karhun margariinin voimalla...

Ei ole näkynyt Raision hyökkäyksiä täällä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-02 11:48:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ian kirjoitti:
Loikkanenhan oli sen ajan toisinajattelija glukoosirajoitteisella ruokavaliollaan. Hänellähän on hyvin laajempi "terveyskäsitys" (..) Mutta niin vain häntäkin uhattiin lääkäriliitosta erottamisella kun ei suostunut ruotuun.

rouvaQ kirjoitti:
olisin kiinnostunut tietämään enemmän sinun ja Loikkasen historiasta yhteen lehtiartikkeliin

Itseasiassa olisiko mahdollista saada infoa Aki Loikkasesta myös tälle palstalle - tai sitten viite rouvaQ:n lehtiartikkeliin. Uhkaus erottaa lääkäriliitosta alakarppaamisen suosittelemisesta on aika rankkaa (ellei sitten taustalla ole jotain muutakin).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-07 20:47:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eipä Aki Loikkasesta ollut monta linkkiä , kun kokeilin.
Olisin kiinnostunut hänen opeistaan. Eli riittääkö Atkins tähän hommaan?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00