karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-30 18:23:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 16:27:03 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

rouvaQ kirjoitti:
Ja muuten; Heikkilän dieettiin kahvi kyllä kuuluu!

Toki tok, Atkins ei vaan oikein diggaile. Oliko tuosta kaffettomuudesta itselle mitään hyötyä jää ikuisesti hämärän peittoon. .. :?

No, yhtä kokemusta rikkaampana ollaan ainakin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 16:33:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä oon varmaan jäävi puuttumaan kahvi keskusteluun, kun en ikinä ole ymmärtänyt, miksi pitää juoda stimulantteja ja rakentaa itselleen mahtava koukku (joita vanhempien sukulaisten kofeiini-päänsäryt yms. vieroitusoireet hyvin esilletuovat), että loppupeleissä tarvitset sitä stimulanttia normaaliin toimintaan. :D

No, jokainen valitsee omat myrkkynsä, vaikea sitä on "turmiollistaa" miljardien(kahvi+tee) harrastusta. Itse olen luomu, enkä kyllä koskaan tarvitsekkaan mitään piristävää, ei paljon koskaan ole mentaalisesti väsynyt ja fyysisen väsymyksen tietää viestittävän elimistön tarpeesta jolle pitäisi tehdä jotain.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 17:34:25 
Ilkka; olet kadehdittava yksilö! Hah, mutta olisinpa psykiatritoukka aivoissasi katsomassa, mitä stimulanttien korvikkeitä kehität... :twisted:

Ihannehan tietysti olisi, että ihminen itse päättää, eikä kahvi... Orjan elämäähän tämä on. Mutta ah, niin inhimillistä! :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 18:35:46 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

mökö kirjoitti:
Huomaan,että olen lukenut Atkinsini huonosti,kun kyselen typeriä koko ajan.
:oops:

Nyt voin olla väärässä mutta jos sinulla on se kovakantinen "Pysy nuorena kaiken ikää" tjsp niin siinä ei ollut vissiin ihan 100% samoja juttuja kuin pokkariversiossa. Mulla on toi pokkari, kovakantista olen vain selannut puol' ohimennen. Ehkei siinä kovakantisessa puhuta kahvista mitään?

Mutta voisin kuvitella näin jälkeenpäin että useimmilla tuo kaffen poisjättäminen lienee suhteellisen turhaa hifistelyä. Eipähän tule (tuota Ilkankin mainitsemaa) hedaria. No, mulla ei kyllä tullut, mutten koskaan ole juonut kahvia kovastipaljon. Kai sitä ainakin voi/kannattaa vähentää jos nyt ihan hulluna joku kittaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 19:08:46 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Toisaalta, Hesarin taannoin haastatteleman kofeiinitutkija esitti, että jokaiselle tekisi terää pitää vaikka kuukausi vuodessa ilman kahvia. Sen jälkeen piristävä vaikutus on ihan toista luokkaa! Eli näkökulmia on monia. Jokainen valitkoon omansa.

Viestin otsikko: Kahvi jumitti
ViestiLähetetty: 2004-07-09 19:21:24 
Poissa
sintti
sintti

Minulla tolkuton kahvinjuonti jumitti aiempaa laidutuskertaa eli laihtuminen loppui.

Kofeiinihan kiihdyttää haiman toimintaa, mikä ei ainakaan syvennä ketoosin tilaa. Päinvastoin.

Itse vieroitin itseni kahvista kofeiinittoman murukahvin avulla. Aloitin puolet kofeiinillista ja puolet kofeiinitonta -sekoituksella, josta sitten vähensin kofeiinillesen osuuden määrää päivittäin.

Vieroitusprosessi vei muutaman kuukauden. Ennen meni kevyesti pari pannullista kahvia päivässä. Että silleen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-10 09:01:30 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Helsingin Stockalle on ilmestynyt 99% Lindtiä! Siis suklaata.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-10 09:47:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mirka kirjoitti:
Helsingin Stockalle on ilmestynyt 99% Lindtiä! Siis suklaata.

Kaapissa on ollut pari kuukautta paria palaa vaille täysi levy.
Hirveän makuista. Liian vahvaa 85% vielä menee.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-10 09:50:56 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Uuuh, stokkalle siis. Mä olen tehnyt siitä itse 'maitosuklaata' sulattamalla vesihauteessa, sekoittamalla joukkoon kermaa ja kookoshiutaleita/pähkinöitä ja makeutusainetta.

Mä olen onneton kahvikissa. Ellen saa aamukahviani, en lähde käyntiin. Jos joudun olemaan kahvitta pitemmän aikaa, iskee semmonen jysäri, että tuntuu että näkö lähtee. Meillä juodaan vielä espressoa, ja jos keittimessä keitetään niin cafe parisiennea. Olen yrittänyt vaihtaa yhden kahvittelukerran päivässä vihreään teehen ja iltakahvit kamomillateehen. Silti kahvia menee vielä montamonta kupillista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-10 11:18:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Yksi kahvikissa lisää ilmottautuu... :wink:
aamulla menee kaksi mukillista maidon kera, siitä sitten jonkin ajan päästä vasta syön. Heti herättyä (tai siis ylösnoustua) ei ole nälkä mutta silmät pitää saada auki.

Lounaskahvit tulee myös usein keitettyä, päiväkahvit sen sijaa jäävät usein väliin samoin iltakahvit. Välillä heittelen sekaan kanelit tai kardemummat - maistuu hyvälle.

Olen juonut kahvia lähes koko ikäni, kouluun kun menin niin minut opetettiin pois sokerin käytöstä. Raskausajat ovat olleet "kahvivapaita" kun ei maistunut mutta muuten sumppia on mennyt tasaiseen tahtiin.

Kahvista en ole ihan heti valmis luopumaan, sallittakoon meille jotain iloja tässä ankeassa maailmassa :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-10 11:31:13 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Täällä seuraava kahvinjuoja, jolla ei ole aikomustakaan lopettaa. Mutta nisti en ole. Voin olla ilman kahvia samalla tavalla kuin voin jättää aterian tai kaksi väliin ja sittenkin vielä viihtyä nahoissani. Miksi luopua jostain miellyttävästä, joka ei vaikeuta elämää?

terv. els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-10 12:26:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mää pärjään vaihtelevalla menestyksellä teellä...en tiedä onko sillä sama vaikutus sitten?
Kahvia juon 0-1 kuppia päivässä tällä hetkellä...
Olen lomalla joten kotioloissa sitä ei tule silleen litkittyä...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-10 13:12:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kahvia keitetään miehen kanssa täysi pannullinen joka aamu, eli kahdeksan kuppia yhteensä. Kaikki menee parin tunnin aikana... mutta uutta ei keitetä sille päivälle enää. Meillä juodaan aika laihaa kahvia, kumpikin tykkää sillä tavalla. Vieraat valittaa 'nuorisokahvista'.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-12 09:01:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eipä ole minun painon putoamiseen kahvi vaikuttanut,vaikka niin pelkäsin...2,9kg lähti viime viikolla ja vielä olis viikko jäljellä Atkinsin aloitusjaksoa :lol:

Joku ihmetteli sitä,että janottaa koko ajan....pyöräilin eilen 15km kyläilemään ja litkin vettä n.2 litraa parissa tunnissa,kotiin päästyäni join litran vettä....töissäkin juon vettä ainakin 2 litraa päivässä.
Aiemmin saatoin olla koko päivän juomatta,eli hyvää kehitystä,mutta mistähän se oikeastaan johtuu,että janottaa koko ajan+

Toinenkin mietitystä herättävä asia minulla on;Pääsin ketoosiin vasta lauantaina,vaikka aloitin jo maanantaina.Atkins sanoo kirjassaan,että ketoosiin pääsee 48 tunnissa....mistähän se vois johtua,siitä juomastani kaffekupposesta?Paino on kuitenkin tippunut tasaisesti koko viikon

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00