karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-24 00:20:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-24 11:05:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Puntti ja Morrigan osasivat kiteyttää sen, mitä aiemmassa viestissäni tarkoitin. Tai siis selittää, mitä tarkoitin hiukan kärjistetyssä tekstissäni!!!

Älä hötkyile puntarin lukemien kautta. Sillä ei mitata laihtumista, vaikka painonvartijoissa kuinka niin opetetaan. Itse olen nyt hoikempi, kuin pv.kitukuurien jälkeen 5 kiloa kevyempänä. Vaatteista ja peilistä huomaa. Mitä ihmeen väliä sillä puntarin luvulla on??? Tärkeintä on HYVÄ OLO ja hoikistuminen-tiivistyminen-kiinteytyminen!!!!

ViestiLähetetty: 2004-05-24 12:31:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olo on nyt rauhallisempi ja tyynempi mitä eilisaamuna. Olen tässä ehtinyt ajattelemaan ja miettimään tätä asiaa tarkemmin. Monta juttua on tullut mieleen.

Lueskelin eilin illalla taas vanhan keskustelupalstan viestejä. Ne ovat aivan ihania :D . Vedet silmissä sai nauraa monet kerrat. Keskustelu oli niin hersyvää! Täällä on todella ihania, huumorintajuisia ja älykkäitä ihmisiä koolla! =D>

Löysinkin niistä vanhoista viesteistä paljon asioita, jotka koskevat myös minua. Sain todella pajon hyviä vinkkejä.

Olen tässä mietiskellyt semmoista seikkaa, että minun elimistöni on varmasti aivan sekaisin kaikista kuureista/dieteistä/paastoista, joita olen pitänyt USEITA viimeisen kolmen vuoden ajan. Sain kolmisen vuotta sitten lääkäriltä käskyn laihtua noin 30 kiloa ja epätoivon vimmalla ryhdyin puuhaan.

Ensinnäkin olen ollut kahteen kertaan sinä aikana sairaalassa järjestettävällä VLCD-kuurilla. Siinähän nautitaan vain niitä "pussiruokia" noin kymmenen viikon ajan. Ensimmäisellä kerralla homma katkesi buliamian puhkeamiseen. Pidin pienen lepotauon ja sinnikkäästi ryhdyin uudestaan samaan puuhaan. Olihan ravitsemusterapeutti nimenomaan sitä mieltä, että se on ainoa oikea tapa laihtua. Huolimatta siitä, että laihduttamaan käskenyt lääkäri kehoitti ryhtymään Montingnacin dietille. Ravitsemustorapeutti tyrmäsi sen ajatuksen silloin täysin. Siis toinen lääkäri ohjasi sinne ravitsemusterapiaan...

Toisella kerralla onnistuinkin vetämään kuurin loppuun. Kamalassa nälässä ja todella huonovointisena. En pystynyt tekemään yhtään mitään. Ryhmän vetäjät olivat tyytyväisiä, kun paino tippui, viis siitä että tuskin pysyin pystyssä!!!! :shock:

Lisäksi (hölmöyttäni) ihan oma-aloitteisesti kotosalla olen ollut tällä pussikuurilla pariin otteeseen. Viimeisen kerran itse asiassa heti pääsiäisen jälkeen tänä vuonna. Eli ihan äskettäin. Silloin olin pari viikkoa. Joku mainitsi, että elimistöni voi kärsiä proteiinin putteesta. Kaiken tuon pussilaihduttamisen huomioiden en itse asiassa yhtään ihmettelisi vaikka niin olisi.

Jos nyt sitten heräsi uteliaisuus, niin tällä hetkellä olen noin 7 kg kevyempi, kuin mitä tähän pussirääkkiin ryhtyessäni. Lompakko on tosin keventynyt tosi reilusti!!!! :?

Alan itse asiassa uskoa, että tässä tapahtuu laihtumista koko ajan. Ajattelin juuri aamupäivällä asiaa, jonka mael toi esille. Housut ovat nyt yhtä väljät kuin mitä viime keväisen VLCD-kuurin jälkeen, vaikka painoa on nyt noin kymmenen kiloa enemmän.

Kiitos AtkinsLady nestevinkistä! Laskin oman veden tarpeeni. Se on kohtalaisen suuri. Olen tänään juonut siitä vasta kolmanneksen. Joten pitänee täyttää vesikannu uudestaan.

Morriganin kanssa olen TÄYSIN samaa mieltä ahmimiskierteestä. Oma kokemus on sen jo osoittanut. Empä muuten ole tullut ajatelleeksikaan sitä, että jospa olen alunperin painanut enemmän kuin mitä vaaka näytti! :lol: Aika max lukemat siinä on. Kiitos Morrigan!

Eli siis summa summarum. Jatkan entisellä linjalla. Juustot tiputan nyt minimiin joksikin aikaa ja majoneesin jätän pois kokonaan. Kenties en osaa elää sen kanssa kohtuudessa.

Ja vielä kerran kiitos kaikille, jotka vastasitte tähän viestiketjuun ja annoitte hyviä neuvoja ja ennen kaikkea TUKEA!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-24 13:12:25 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Huolehdi riittävästä proteiinin saannista! Vähintään 1,5 g/elopainokilo päivässä. Kun tämän proteiinimäärän kertoo neljällä, saa grammamäärän lihaa, tai kuudella niin kalaa. Kertomallasi historialla olet väkisinkin menettänyt paljon lihasta, ja nyt kroppasi rakentaa sitä uudelleen. Eli vaakalukeman jumittanen ei olisi mikään ihme ollenkaan. Lihas painaa enemmän kuin läski.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-24 14:36:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen samaa mieltä muiden kirjoittaneiden kanssa, eli ei todellakaan kannata tuijottaa sokeasti vaakaa. Itse olen joskus parikymppisenä onnistunut näännyttämään itseni peräti 50 kiloon, mutta silti vaatekokoni oli sama kuin nyt kymmenen kiloa painavampana ja pelikuvaani en ollut yhtään niin tyytyväinen kuin nyt. Alakarppauksen myötä läskit ovat asettuneet sinne minne naisella pitääkin, kun taas hurjalla kalorilaskennalla (1000 kcal/päivä, mikä sai minut mm. pyörtymään kerran rappuset alas) en saanut esim. vyötäröäni kapenemaan varmaan senttiäkään. Ja itse olen myös huomannut, että laihtuminen tällä menetelmällä näkyy tosiaan ihan ensimmäiseksi leuan alla.

Eli siis seuraa peilikuvan muuttumista ja omaa vointiasi, älä vaakaa!

Niin, ja vielä tuli mieleen, että suolen toiminnalla/ toimimattomuudella on iso vaikutus painoon. Huomasin tämän, kun ihan loppuraskaudessa kävin viikoittain neuvolassa punnituksessa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-24 14:42:55 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Jos painoa haluaa seurata vaakaa käyttäen, niin minä olen päätynyt punnitsemaan joka aamu ylös noustessa. Viikon lopussa poistan ylimmän ja alimman tuloksen ja lasken lopuista viidestä keskiarvon. Näin saadaan heilahtelut nestetasapainossa, suolen sisällössä ym. ainakin osaksi pois hämärtämästä. Mutta peili ja farkut on paras.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-24 17:33:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

timse kirjoitti:
Itse kohtuullisen taakan laihduttaneena - tarkemmin sanottuna 60 kg - minusta tuo ruokamäärä jonka esitit päivittäin syöväsi on suuri. Ei hiilariton ruokavalio ole mikään oikotie onneen ja mikäli aiot tosissasi tsempata painosi lähelle normaalia, on jo oman motivaatiosi puolesta mukavampaa jos vaakakin näyttäisi suht nopeasti tuloksia.

Vähäkalorisella ruokavaliolla paino tippuu nopeasti, mutta iso osa lähtee lihaksista. Vielä neljänkymmenen kilon tiputuksen jälkeen sain seuraavan kympin pois kahdessa kuukaudessa. Sen jälkeen siirryttyäni Atkinsille paino on tippunut vain kahdeksan kiloa kolmen ja puolen kuukauden aikana. Mikäli en tarkkaile myös energian saantia, on laihtumisesta turha haaveilla. Tällä hetkellä siis painellaan eteenpäin tyyylillä mahdollisimman vähän hiilareita päivässä (n.5-20g) ja kalorit n.1000-1500kcal (laskennallinen oma kulutus 2500kcal).

Älä siis heitä vielä pyyhettä kehään, vaan ota itseäsi niskasta vielä tiukemmalla otteella. Vatsalaukku on siitä kiitollinen epeli, että muutaman päivän panttauksen jälkeen se on jo selvästi kutistumaan päin eikä nälkäkään vaivaa. Tärkeintä on saada motivaatio korkealle, ja se onnistuu tiukalla alkupuristuksella!

Valitettavasti olen timsen kanssa samaa mieltä. Se, että Atkins tarjoaa aineenvaihdunnallisen edun ei tarkoita sitä että se etu pystyisi kumoamaan minkä ruokamäärän tahansa. On ehkä opittava paniikkisyömisestä rauhallisempaan syöntiin. Tarja Halonen sanoi, ettei viina juomalla lopu. Samalla tavalla voisi ajatella, ettei ruoka lopu kesken, kyllä sitä voi jättää tuonnemmaksikin.

Kalorit ovat tietysti ilkeitä, mutta nyt 142 kiloisena ja 200 grammaa vaille 20 kiloa laihduttaneena (tänään jo nuolaisi kahtakymppiä!) syön osapuilleen sen mitä Fineli naisille suosittelee, 1900 kilokaloria plusmiinus 500 kilokaloria. Mutta olipa minulla sellainenkin päivä, että olin telttailemassa ja raittiin ilman nälkiinnyttämänä vedin peräti viisi megakaloria ja lihoin kolme kiloa, siis vaikka hiilarit olivatkin kohdallaan.

Hiilarit ovat päivässä minulla alle 40, mutta useimmiten alle 20.

Vihreä tee on hyvä. Kannattaa juoda kaikkea teetä paljon ja vettä lisäksi. Sitten kannattaa nappailla mahdollisimman paljon niitä pillereitä mitä Atkins suosittelee. Tosin Suomessa myynnissä olevissa valmisteissa on naurettavat konsentraatiot.

Itse syön:
Multitabseja
Omega 3.sta + A, D, E -vitamiineja.
Kromia
Magnesiumia
Kaliumia
Ubikinonia

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00