Olo on nyt rauhallisempi ja tyynempi mitä eilisaamuna. Olen tässä ehtinyt ajattelemaan ja miettimään tätä asiaa tarkemmin. Monta juttua on tullut mieleen.
Lueskelin eilin illalla taas vanhan keskustelupalstan viestejä. Ne ovat aivan ihania

. Vedet silmissä sai nauraa monet kerrat. Keskustelu oli niin hersyvää! Täällä on todella ihania, huumorintajuisia ja älykkäitä ihmisiä koolla!
Löysinkin niistä vanhoista viesteistä paljon asioita, jotka koskevat myös minua. Sain todella pajon hyviä vinkkejä.
Olen tässä mietiskellyt semmoista seikkaa, että minun elimistöni on varmasti aivan sekaisin kaikista kuureista/dieteistä/paastoista, joita olen pitänyt USEITA viimeisen kolmen vuoden ajan. Sain kolmisen vuotta sitten lääkäriltä käskyn laihtua noin 30 kiloa ja epätoivon vimmalla ryhdyin puuhaan.
Ensinnäkin olen ollut kahteen kertaan sinä aikana sairaalassa järjestettävällä VLCD-kuurilla. Siinähän nautitaan vain niitä "pussiruokia" noin kymmenen viikon ajan. Ensimmäisellä kerralla homma katkesi buliamian puhkeamiseen. Pidin pienen lepotauon ja sinnikkäästi ryhdyin uudestaan samaan puuhaan. Olihan ravitsemusterapeutti nimenomaan sitä mieltä, että se on ainoa oikea tapa laihtua. Huolimatta siitä, että laihduttamaan käskenyt lääkäri kehoitti ryhtymään Montingnacin dietille. Ravitsemustorapeutti tyrmäsi sen ajatuksen silloin täysin. Siis toinen lääkäri ohjasi sinne ravitsemusterapiaan...
Toisella kerralla onnistuinkin vetämään kuurin loppuun. Kamalassa nälässä ja todella huonovointisena. En pystynyt tekemään yhtään mitään. Ryhmän vetäjät olivat tyytyväisiä, kun paino tippui, viis siitä että tuskin pysyin pystyssä!!!!
Lisäksi (hölmöyttäni) ihan oma-aloitteisesti kotosalla olen ollut tällä pussikuurilla pariin otteeseen. Viimeisen kerran itse asiassa heti pääsiäisen jälkeen tänä vuonna. Eli ihan äskettäin. Silloin olin pari viikkoa. Joku mainitsi, että elimistöni voi kärsiä proteiinin putteesta. Kaiken tuon pussilaihduttamisen huomioiden en itse asiassa yhtään ihmettelisi vaikka niin olisi.
Jos nyt sitten heräsi uteliaisuus, niin tällä hetkellä olen noin 7 kg kevyempi, kuin mitä tähän pussirääkkiin ryhtyessäni. Lompakko on tosin keventynyt tosi reilusti!!!!
Alan itse asiassa uskoa, että tässä tapahtuu laihtumista koko ajan. Ajattelin juuri aamupäivällä asiaa, jonka mael toi esille. Housut ovat nyt yhtä väljät kuin mitä viime keväisen VLCD-kuurin jälkeen, vaikka painoa on nyt noin kymmenen kiloa enemmän.
Kiitos AtkinsLady nestevinkistä! Laskin oman veden tarpeeni. Se on kohtalaisen suuri. Olen tänään juonut siitä vasta kolmanneksen. Joten pitänee täyttää vesikannu uudestaan.
Morriganin kanssa olen TÄYSIN samaa mieltä ahmimiskierteestä. Oma kokemus on sen jo osoittanut. Empä muuten ole tullut ajatelleeksikaan sitä, että jospa olen alunperin painanut enemmän kuin mitä vaaka näytti!

Aika max lukemat siinä on. Kiitos Morrigan!
Eli siis summa summarum. Jatkan entisellä linjalla. Juustot tiputan nyt minimiin joksikin aikaa ja majoneesin jätän pois kokonaan. Kenties en osaa elää sen kanssa kohtuudessa.
Ja vielä kerran kiitos kaikille, jotka vastasitte tähän viestiketjuun ja annoitte hyviä neuvoja ja ennen kaikkea TUKEA!