karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-09 17:35:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Hyvä olo
ViestiLähetetty: 2004-07-30 14:47:57 
Poissa
sintti
sintti

Teidän juttujenne lukeminen on hyvää terapiaa :D . Omassa lähipiirissäni ei ole juurikaan ihmisiä, joiden kanssa voisin jakaa huoliani maailman menosta ja siitä mitä ihmisille syötetään. Joidenkin ystävieni seurassa joudun jatkuvasti pinnistelemään, etten terveysintoilullani pilaa heidän ”hyvää oloa?”…

Itse kiinnostuin alakarppaamisesta vähitellen. En osaa sanoa edes suunnilleen koska se varsinaisesti alkoi. Ehkäpä merkittävin tapahtuma oli se, kun käväisin vuosia sitten hoidossa vyöhyketerapeutilla, jolla oli paljonkin kerrottavaa silloisesta terveydentilastani. Antti Heikkilän juttuihin taisi törmätä netissä, kai... Lipsumisia sattuu vieläkin jatkuvasti - liikaa. Varsinkin sokeririippuvuus tuntuu olevan lujassa.

Minun motivaationi alakarppaamiseen on hyvä olo. Paino tippuu siinä sivussa kivana bonuksena :wink: Ihan selvästi väsymys ja vatsavaivat eivät kiusaa niin kuin ennen. Kiukunpuuskatkin ovat omaksi ja läheisten onneksi vähentyneet. Ehkä suurimpana syynä elämänmuutoksiin on ollut allergiaoiresiin kyllästyminen. Allergiaoireet ovat olleet kiusana varsinkin talvisin. Olo on toisinaan ollut kuukausitolkulla hirveä. Työt tuli hoidettua, muuhun ei riittänyt voimia. Alakarppaaminen on vähentänyt allergiaoireita selvästi – saa nähdä miten ensi talvi sujuu. Ihan vain yleinen v… - eikun ”harmitus” on vähentynyt. Se, että voin tuohon kaikkeen vaikuttaa syömisilläni on huippu juttu!

Täällä on kovasti keskustelua laihtumisesta vähähiilarisella ruokavaliolla. Olisin kiinnostunut kuulemaan mitä muuta hyvää se on saanut muilla aikaiseksi. Onko alakarppaamisesta ollut apua allergioihin?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-30 15:03:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla Zone joskus 8 (10 ?, koska se ensimmäinen Searsin kirja ilmestyi Suomeksi?) vuotta sitten paransi todella pahan aurinkoallergian, josta olin kärsinyt yli 15 vuotta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-30 15:05:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen varmaankin miljoonaan kertaan hehkuttanut täällä, kuinka pääsin eroon verenpainelääkkeistä kolmessa kuukaudessa! Ennen söin siis kolme pilleriä paineisiin ja yhden nesteenpoistajan päivässä, kun paineet olivat luokkaa 195/145. Puoleen vuoteen en ole lääkkeitä tarvinnut ja paineet pysyneet lukemissa 140/80.

Mieheni on diabeetikko, joka myös siirtyi tälle hiiliharppu-ruokavaliolle. Ateriainsuliinit on voitu unohtaa, kun sokeripiikkejä ei enää tule. Eli aikaisemman 5-6 pistoksen sijaan pistää enää kerran päivässä pitkävaikutteisen. Hän muuten myös jätti verenpainelääkkeet pois muutama viikko takaperin.

Eli minun osaltani parhaat vaikutukset ovat olleet terveydelliset. Painon putoaminen siinä sivussa (n.10 kg) on positiivista, mutta jää väkisin vähemmälle huomiolle.

Kuva
iHerb -koodini on JOK311; saat sillä ensitilaajana 5 $ alennuksen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-30 15:25:05 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Ohessa pari aikaisempaa ketjua asiasta

Alakarppi ja allergiat (pitkä ja mutkainen juttu alkukesältä):
http://velhottaret.net/alakarppi/forum/ ... 9bce28e602

Maijalle, allergioista ja ruoasta:
http://velhottaret.net/alakarppi/forum/ ... 9bce28e602

terv. els (40 vuotta kroonikkona, nyt viidettä vuotta karppaamalla oireeton)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-02 08:10:46 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos els noista linkeistä keväisiin allergiakeskusteluihin. En ollut malttanut selailla juttuja tarpeeksi kauas taaksepäin... Eiköhän ensi talvena ole jo minullakin parempi olo :D

Tällä hetkellä nokka vuotaa ja olo on muutenkin kehno. Sen siitä viikonloppuisesta kaljottelusta sai. Krapulan lisäksi. Missähän olen nähnyt juttua vähähiilihydraattisesta oluesta...?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00