Meillä mies syö ihan normaalihiilarista ruokaa. Vastustan kaikkea käännytystyötä intohimoisesti, niinpä en ruoka-asioissakaan rupea urputtamaan. Käytyännössä se sujuu niin, että minä laitan yleensä aina ruuan, kun en jaksa selittää miehelle miten mun ruoka pitäisi tehdä

. Hänelle lisukkeeksi sitten jotakin bulguria tai sämpylää muuta nopeasti ja helposti syntyvää. Nyt vuoden karpattuani olen huomannut, että hyvin usein miehelle riittää ihan sama ruoka kuin mulle, on huomannut olonsa kevenevän näin

. Sen sijaan vähärasvaisen ja alakarppiruuan yhdistäminen vaatii jo mielikuvitusta. Mieleen tulee vain kaksi vierekkäistä pannua, joihin perussörsselit samat, toiseen vain sitten rasvaa lisää ja toiseen viljaa.
Elämänkokemukseni perusteella väitän, että naiset yleensä mukautuvat miestensä ruokavalioon joustavammin. Toisin sanoen, jos perhen miehellä todetaan jokin sairaus joka vaatii tiettyä ruokavaliota, vaimokin rupeaa noudattaamaan sitä. Mutta jos se todetaan vaimolla, perheessä ryhdytään tekemään kaksia ruokia
En voi toivoa kuuta kuin kärsivällisyyttä sinulle! Ehkä miehesi hiukan lventää jääräpäisyyttään nähdessään kuinka sinä vain kaunistut ja hoikistut ja syöt hyvää ruokaa samaan aikaan kun hän kituuttaa vähärasvaisellaan