karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-31 22:46:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Veriarvot
ViestiLähetetty: 2004-08-17 08:15:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vaimoni on terkkarilla töissä (pieni kunta, pieni terkkari). Siellä on kauhun sekaisella kiinnostuksella seurattu laihduttamistani.

Sain juuri tietää veriarvoni. Kaikkien kokeiden tulokset ovat kehittyneet oikeaan suuntaan. Tosin osa verrokkiarvoista on vuodelta 2002, josta tuskin arvot ovat ainakaan parempaan suuntaan lähteneet, koska paino on siitä koko ajan pikku hiljaa noussut. Kunnes toukokuussa 04 alkoi laskea.

Mm. kokonaiskolesteroli on laskenut 6,5 > 5,6.

Siellä nyt hoiturit ja lääkärit miettivät selitystä tälle omituiselle ilmiölle. Joku totesi, että poikkeus vahvistaa säännön. ](*,)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-17 09:06:59 
Hieno homma!

Eilen lueskeli Paikkareiden palstalta laihduttajasta, jonka kokonaiskolesteroli oli noussut 7,9:ään.....

Kuinkahan ne hoitajat ja lääkärit sen tulkitsisi?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-17 09:27:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

http://www.thincs.org/Malcolm.htm#atkins2

Siinä kohtalaisen hyvin, miten rasva-arvot käyttäytyvät riippuen syödystä rasvasta ja hiilareista. Jos eivät terkkarissasi jaksa lukea, senkään jälkeen kun tuloksesi niin näyttävät, niin pöh. :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-17 11:16:51 
No, kiitti vaan v-usti linkistä, Ilkka :wink: ! Ytään kattomatta pistin tulostukseen ja nyt tulostin ruksuttaa liki 50-sivuista pumaskaa... Eihän tuota ehdi syödessä lukaista, niin kuin olin ajatellut :roll: ...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-17 11:34:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Juuri äsken keskustelin lääkärini kanssa puhelimessa noista em. veriarvoista. Sain ne sitä ennen vaimoltani.

Lääkäri totesi että olet terve mies ja veriarvosi ovat kehittyneet kaikki hyvään suuntaan tämän uuden diettisikin aikana. Lisäksi mainitsi: olet varmaan aiemmin syönyt rasvoja enemmän.

Tuohon viimemainittuun en enää viitsinyt sanoa mitään. Olen hänelle kertonut kyllä tarkkaan mitä pistin suuhuni ennen ja jälkeen eikä rasvan syöntini ole totisesti ainakaan laskenut.

Niin ja vielä: Hiilihydraateista hän ei sanonut sanaakaan.

Vaikeaa on lääkärilläkin, kun yliopistossa opetettu ei enää pidäkään paikkaansa. Todennäöisesti hän pitää minua luonnonoikkuna.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-17 14:33:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

rouvaQ kirjoitti:
No, kiitti vaan v-usti linkistä, Ilkka :wink: ! Ytään kattomatta pistin tulostukseen ja nyt tulostin ruksuttaa liki 50-sivuista pumaskaa... Eihän tuota ehdi syödessä lukaista, niin kuin olin ajatellut :roll: ...

Lol sori, se oli linkki hyppyytettynä yhteen niistä (parista?)kymmenestä McKendrickin hyvistä saarnaamisartikkeleista. :) Herran tekstit ovat muutenkin priimaluettavaa, joten ei hätää, ei se paperi hukkaan mennyt. ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-17 14:39:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mro47 kirjoitti:
Juuri äsken keskustelin lääkärini kanssa puhelimessa noista em. veriarvoista. Sain ne sitä ennen vaimoltani.

Lääkäri totesi että olet terve mies ja veriarvosi ovat kehittyneet kaikki hyvään suuntaan tämän uuden diettisikin aikana. Lisäksi mainitsi: olet varmaan aiemmin syönyt rasvoja enemmän.

Kuva Kuva Kuva

Ei horju syvä uskontunnustus ei...

Lainaa:
Tuohon viimemainittuun en enää viitsinyt sanoa mitään. Olen hänelle kertonut kyllä tarkkaan mitä pistin suuhuni ennen ja jälkeen eikä rasvan syöntini ole totisesti ainakaan laskenut.

Niin ja vielä: Hiilihydraateista hän ei sanonut sanaakaan.

Vaikeaa on lääkärilläkin, kun yliopistossa opetettu ei enää pidäkään paikkaansa. Todennäöisesti hän pitää minua luonnonoikkuna.

Suurin osa lääketieteessä ainakin opiskeluvaiheessa ottavat kaiken kerrotun ja opetetun kiveenkirjoitettuna totuutena ilman yhtään mitään kritiikin poikastakaan mielessään. Siis ainakin minun henk.koht. kokemuksen mukaan.[/img]

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00