karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-24 21:01:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-03-03 09:11:42 
Poissa
sintti
sintti

Acide urique koholla: 416 mmol/l

Se on ollut "aina" koholla. Viime kuukausien aikana on ollut pari kertaa armotonta kipua jalkaterassa ja nilkassa.Yksi kohta kerrallaan. Kipu alkoi, samoin loppui akillisesti.
Ilmeisesti kihdin oireita.

LCHF yritan parantaa verikoetuloksiani. Tarkailin kivun olleen paivina, jolloin vedenjuonti oli vahissa ja kalaherkkujen tarjonta suuri.Lihaan kaytan yli tarpeen paivittain.Kahvia kulutan paljon.

Kihtiarvoja ei ole laakarin puolelta noteerattu mitenkaan(?), kihtia ei ole siis ole.Arvot korkealla ja kipu vain.

ViestiLähetetty: 2013-03-03 20:09:49 
Poissa
sintti
sintti

viives kirjoitti:
Erikoinen juttu toi kihti kun ei siitä saa selvää vaikka kaikennäköistä itsellä testaa. Tulee ja sitten taas mene pois.

Jos luet tuota kirjoitustani - niin itselläni ainakin ymmärrys tuli tähän miksi niin monet kirjoittavat, että kihti "tulee ja sitten taas menee pois", moni on tarkkaillut nimenomaan näitä kihdin kannalta "pahoiksi" leimattujen aineiden syöntiä - mutta erittäin vähälle huomiolle on jäänyt se puoli, että jos äkkiseltään ruokavalio muuttuukin "hyväksi", saattaa se myös laukaista kihtikohtauksen - lisäksi pelkän ruokavalion päälle muitakin asioita, kuten nestetasapaino, nivelten rasitus (liikunta, jonkinlainen niveltä rasittava tapaturma, jne.) - kaikki yhdessä voivat aiheuttaa kihtikohtauksen.

Itse kaiketi ymmärtäisin, että ruokavaliopuolelta, tuo veren uraattiarvon äkilliset heilahdukset - ovat ne sitten pahaan tai hyvään suuntaan, kumpikin suunta voi aiheuttaa tulehduksen käynnistymisen. Valtaosa informaatiosta, lääketieteen artikkeleista jne. mitä itse ainakin löysin kertoo ainoastaan tästä "pahasta" puolesta - jolloin ihmiset (kuten itsekin olin) ovat ymmällään, että miksi kihti oireilee, vaikka olen syönyt nk. terveellisten ohjeiden mukaan ja välttänyt ei-suositeltavia ruoka-aineita.

Vahva kirjoitti:
Kihtiarvoja ei ole laakarin puolelta noteerattu mitenkaan(?), kihtia ei ole siis ole.Arvot korkealla ja kipu vain.

Ainoa 100% varma tapa diagnosoida kihti on ottaa nivelnestenäyte, josta voidaan nähdä, onko uraattikiteitä vai ei - käytännössä, ainakin mitä olen itse ehtinyt lukea, jos kipua on vain yhdessä tai muutamassa nivelessä, jos uraattiarvot on koholla, jos kipu alkaa ilman mitään varsinaista syytä (rasitus tai tapaturma tms.) itsekseen, jos kipu alkaa erityisesti illalla/yöllä, ja jos kipu keskittyy nimenomaan niveleen - niin melko varmasti tapaus voidaan diagnosoida kihdiksi.

Tästä diagnosoinnista löytyy viitteitä vaikkapa säikeessä hieman ylempänä linkatuista suomenkielisistä Duodecim -lähteistä.

ViestiLähetetty: 2013-03-04 01:58:13 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Vähän erilainen näkökulma "kihtiin" http://qmies.blogspot.fi/2012/09/kofeii ... stoon.html

ViestiLähetetty: 2013-03-04 09:30:15 
Poissa
sintti
sintti

Kihti on täydellisesti väärinymmärretty syndrooma. Yleinen luulo on, että kihti on yhtä. kuin isonvarpaan ensimmäiseen niveleen kertyvien neulamaisten uraattikiteiden, aiheuttavamia kipuja. Tämä on mitä suurimmassa määrin virheellinen käsitys. Kihti tarkoittaa virtsahappojen kiteytymistä elimstöön paikasta riippumatta. Kihtikertymiä on löydetty jopa sydämen läpistä ja niitä löytyy usein haimasta ja myös haimasyövän kanssa yhdessä. Kihtikertymiä syntyy myös aivoihin ja selkäytimeen.

Kihtikohtaus voi aiheutua esimerkiksi alkoholista, joka laukaisee kiteytyneiden virtsahappojen sulamisen ja tuo kertymistä niveliin sekä nestemäistä että kiteistä virtsahappoa. Olen käynyt itse läpi tämän satoja, ellen tuhansia kertoja, sillä ensimmäiset kihtiä ennustavat oireet alkoivat minulla jo kouluikäisenä. Kun pääset nautiskelemaan kihtikohtauksesta, olet sairastanut jo vuosia, tai jopa vuosikymmeniä, sillä kertymisen alkamisesta ensimmäiseen kohtaukseen voi kulua huomattavan pitkä aika, ja toisille selkeää diagnosoitavaa kohtausta ei tule koskaan, vaikka heillä olisi kertymiä runsaastikin.

Uraatit reagoivat moniin ruoka-aineisiin, alkoholiin ja myös kofeiiniin, sillä kofeiini estää kiteytymien sulamista ja kasvattaa niitä, joka ei tuota kipuja, ennen kuin kertymät alkavat olla hyvin suuria. Ensimmäisinä niitä tulee jalkoihin, sillä liiat virtsahapot poistuvat kehista munuaisten lisäksi limakalvojen ja ihon läpi. Jopa ysköksistä on löydetty uraattikiteitä.

Minulla on kertymiä joka puolella kehoa, mutta nyt, kun olen ollut 5 vuotta ilman kofeiinia, ja puhdistanut kehoani virtsahapoista, ja oireilu on lieventynyt tasaisesti, niin että kykenen jo tekemään ajoittain kotitöitä. Kun käytin kofeiinia, söin melko proteiinipainotteista ruokaa koska olin tottunut siihen ja tein raskaita töitä ja luulin, että silloin on pakko saada lihaa. Kun olin lopettanut kofeiinin käytön, aloin saada perkeleellisiä iskiaskohtauksia ja pian huomasin, että ne tulivat aina, kun olin syönyt lihaa, kalaa, kanaa tai jotain muuta puriinirikasta ruokaa. Pahimmillaan en päässyt kävelemään aamulla tuntiin iskiaskivun takia. Virtsahappoja on eniten veressä heti aamulla heräämisen jälkeen jos ei käytä kofeiinia sitomaan niitä takaisin kudoksiin.

Vaikka söin ravitsevaa ruokaa, kuin hevonen, laihduin laihtumistani, kunnes painoin enää hiukan yli 60 kiloa, mikä on vähän 187 senttiselle miehelle, joka on painanut parikymppisestä asti tasaisesti 74-78 kiloa. Tällä hetkellä olen syönyt pelkästään kasvisravintoa ja saanut normaalipainoni takaisin. Olen kokeillut välillä, mitä tapahtuu jos syön eläinproteiinia, kalaa, naudanlihaa ja kananmunia. Maltillinen annos yhtenä päivänä ei aiheuta mitään tuntemuksia, mutta kolmen päivän peräkkäinen mässäily alle sadalla grammalla lihaa tai kalaa, tai pari kanamunaa, aiheuttaa helvetillisiä lihas- ja nivelkipuja viikoksi, koska niiden tuottamat virtsahapot vievät tehoa ravitsemushoidolta ja kehosta edelleen irtoavat kofeiinijäämät estävät munuaisia poistamasta virtsahappoja verestä virtsaan.

"Jokaisella", joka syö proteiinipitoista ruokaa ja käyttää kofeiinia, on kihti. Puriinirikas ravinto tuottaa virtsahappoja, ja kofeiini supistaa munuaisten verisuonet siten, että ne virtsahapot myös pysyvät kehossa. Paras tapa hankkia kihti monine oireineen. Se vain ei oireile kaikilla, ja vaikka oireilisi, se oireilee eri tavalla eri yksilöillä. Jollekin se aiheuttaa nivelkihtikohtauksen, toiselle sydänkohtauksen, aivoinfarktin, ms-oireyhtymän, als:n, mielentervysongelmia jne... Ongelmana on, että ruoka-aineista tulevien virtsahappojen lisäksi myös kofeiinin virtsahapot varastoituvat kudoksiin, ja kun ne sulavat, on kuin saisit yliannoksen kofeiinia ruiskeena lihakseen tai suoraan suoneen.

Blogissani on ohjeet, miten voit selvittää, onko sinulla piilevä kihti. Lopeta kofeiinin käyttö ja siirry puriiniköyhään ravintoon. Käytä reilusti kalsiumia, magnesiumia ja D-vitamiinia sekä tietysti vettä. Kun veren virtsahappopitoisuus laskee, se alkaa sulattamaan kudoksiin kiteytyneitä virtsahappoja, joka aiheuttaa pisteleviä ja polttelevia sulamiskipuja, lihas ja hermosto-oireita ym. Tämä selviää kokeilemalla alle viikossa, joten en ryhdy keskustelemaan homman tomivuudesta, etenkin kun se on jo todistettu monen monta kertaa, ja perustuu lääketieteen lisäksi terveeseen järkeen.

Kihdin diagnostiikkamenetelmät ovat sekä tieteen että järjenvastaisia. Pystyn dagniosoimaan kihdin itse huomattavasti luotettavammin ja nopeammin, kuin terveydenhuolto. Itselläni kihtikivut olivat pahemmat oikeassa jalassa, joten otin verinäytteen joka raajasta, ja oikeassa jalassa arvo oli korkein, joka tarkoitti sitä, että jalassa oli vuotavia kihtikertymiä Tämä on uusi keksintö jolla diagnoosi saadaan yhdellä istumalla käsikäyttöisellä mittarilla, eikä tulos jätä tulkinnan varaa. Ikävä kyllä, terveydenhuolto ei suostu ottamaan käyttöön tätä uutta keksintöä.

Tässä on mielenkiintoinen tutkimus, jossa valotetaan kihdin olemusta hieman laajemmin.

http://www.medscape.com/viewarticle/717 ... UEHw%3D%3D

ViestiLähetetty: 2013-03-04 09:41:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä Q-mies, mitenkäs sen bentsojenkäytön kanssa on tällä hetkellä? Jos käytät edelleen, saatat syyttää kahvia bentsojen seurauksista.

Muut lukijat: Tämä on juurikin se Tiede-lehden keskustelupalstan kirjoittaja, jonka ketjusta mainitsin aiemmin.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2013-03-04 09:48:48 
Poissa
sintti
sintti

Diatsepaami tehostaa virtsahappojen eritystä laajentamalla munuaisten verisuonia. Annokseni on 6 mg, joka on hyvin pieni. Ryhdyin käyttämään lääkettä kofeiinin aiheuttamiin oireisiin, ja olen todistanut sen tehon veri- ja virtsakokeella Hollannissa. Suomessa kihtiäni ei edes suostuttu tutkimaan.

Bentsoja käytetään yleisesti kofeiinin aiheuttamaan ahdistuneisuushäiriöön, koska ne toimivat päinvastoin, kuin kofeiini. Jopa kofeiinimyrkytyksessä käytetään diatsepamia elintoimintoja ylläpitävänä hoitona.

Tämä on yleiseksi tiedoksi, ei sinulle. En keskustele enää trollien kanssa.

Aika outoa pistää muutaman vuoden ajan käytettyjen bentsojen syyksi kouluiästä asti vaivanneet oireet (40+ vuotta). Onkohan tuossa ajateltu jonkinlaista takautuvaa vaikutusmekanismia. :lol: Mitenkähän tuommoisen ihmisen aivot toimivat :shock:

ViestiLähetetty: 2013-03-04 10:01:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tässä linkki q-miehen Tiede-lehden ketjuun:
http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketi ... 1-480.html

Kukin saa toki uskoa mitä haluaa ja kahvihan ei tietenkään sovi kaikille. Suosittelen lukemaan ylläolevan ketjun, jossa on annettu tälle nimimerkille ihan ansiokkaitakin vasta-argumentteja. Tosin jos hän on niitä bentsoja syönyt tällä hetkellä alle 3 viikkoa, perun puheeni. Muutoini väitän edelleen kahvin saavan hänen taholtaan niskoilleen myös bentsojen aiheuttamat ongelmat.

Bentsojen pointti on, että heti kun niitä syödään pidempään kuin 2-3 viikkoa putkeen, syntyy ongelmia. Olipa aloituksen syy mikä tahansa - vaikka aivan validi kahviongelma - on tarjolla aivan uudet ongelmat ihan vain niistä bentsoista, jos käyttö jatkuu tuota pidempään. Vain alkoholin ja bentsojen vieroitusoireisiin itseensä voi kuolla, minkään muiden koukuttavien aineiden vieroitus itsessään ei ole potentiaalisesti hengenvaarallinen.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2013-03-04 10:08:17 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
Vain alkoholin ja bentsojen vieroitusoireisiin itseensä voi kuolla, minkään muiden koukuttavien aineiden vieroitus itsessään ei ole potentiaalisesti hengenvaarallinen.
No höpön pöpön pöö.

ViestiLähetetty: 2013-03-04 10:47:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mimmimakia kirjoitti:
Toisinsyöjä kirjoitti:
Vain alkoholin ja bentsojen vieroitusoireisiin itseensä voi kuolla, minkään muiden koukuttavien aineiden vieroitus itsessään ei ole potentiaalisesti hengenvaarallinen.
No höpön pöpön pöö.

Höpönpöpön itsellesi vaan. Juuri kuulin viime viikolla radiosta haastattelun, jossa lääkäri kertoi että bentsoihin on suhtauduttu vuosikaudet liian kevyesti eikä niiden vaarallisuutta 2-3 viikkoa pidemmässä käytössä ymmärretä.

Wikipedia ei aina ole paras mahdollinen lähde, mutta usein se on se nopein löytää asiasta tietoa joten kun on kiire, turvaudun nyt siihen:
"Äkillinen suuren annoksen pitkäaikaisen bentsodiatsepiinilääkityksen lopettaminen saattaa johtaa muun muassa kouristuksiin, tajuttomuuteen ja harvinaisissa tapauksissa jopa kuolemaan."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Bentsodiatsepiinit

Ja alkoholin osalta on tunnettu tosiasia, että kun alkoholismi on edennyt riittävän pitkälle, äkkivieroitus voi hyvinkin tappaa ja vieroitus on tehtävä hitaasti loiventamalla sen välttämiseksi ja tueksi myös muuta lääkitystä.

ViestiLähetetty: 2013-03-04 11:00:57 
Poissa
sintti
sintti

Mediassa toitotetaan mitä teollisuus haluaa. Bentsoilla ei ole enää patenttisuojaa ja uudet patenttilääkkeet tuottavat paremmin. Olen työskennellyt päihdehuollossa ja tunnen valtavan määrän bentsojen käyttäjiä, ja olen myös joutunut käyttämään niitä itse kolmeen otteeseen ja hoitanut vieroituksen itse ilman mitään dramaattisia ongelmia. Tunnen ihmisiä, jotka ovat käyttäneet niitä lääkkeenä vuosikymmeniä ilman mitään ongelmia. Väärinkäyttö on aivan eri asia.

Minulla on aivan takuulla huomattavasti paremmat tiedot bentsoista, kuin keskiveropuoskarilla, ja sama pätee kofeiiniin.

Bentsot ovat kofeiinin antagonisti, joita käytetään yleensä kofeiinin aiheuttamiin ongelmiin. Jos bentsojen käyttö lopetetaan ennen, kuin kofeiinin käyttö on katkaistu ja keho puhdistettu kofeiinivirtsahapoista, alkavat kofeinismin oireet moninkertaisina, kun bentsot hupenevat verenkierrosta.

Tämä on myös hyvin helppo todistaa tieteellisesti.

ViestiLähetetty: 2013-03-04 11:08:21 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Kyllä heroniininkin lopettaminen seinään voi tappaa.... Siis tarkotan sitä, en vähättele nyt alkoholia tai bentsoja, että ei voi noin yleistää, jos aivoilla on voimakas riippuvuus mistä tahansa addiktoivasta eli niiden dopamiinin tuotanto ja serotoniinin touhut on siitä riippuvaisia, niin se kertarysäyksellä lopettaminen voi aiheuttaa serotoniinisyndrooman ja se olis sitte siinä.

ViestiLähetetty: 2013-03-04 11:22:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mimmimakia kirjoitti:
Kyllä heroniininkin lopettaminen seinään voi tappaa.... Siis tarkotan sitä, en vähättele nyt alkoholia tai bentsoja, että ei voi noin yleistää, jos aivoilla on voimakas riippuvuus mistä tahansa addiktoivasta eli niiden dopamiinin tuotanto ja serotoniinin touhut on siitä riippuvaisia, niin se kertarysäyksellä lopettaminen voi aiheuttaa serotoniinisyndrooman ja se olis sitte siinä.

Heroiinivierotus itsessään ei ole tappava. Tämä tulee yleensä yllätyksenä ihmisille, varsinkin niille jotka ovat esim. nähneet klassikkoelokuvan Christiane F. :D
Jos kunto on tosi huono vierotuksen aikana, voi vaikka pumppu leikata kiinni, mutta ihan vain itsessään se heroiinivieroitus ei ole tappava vaan tarvitaan myös muita tekijöitä. Sen sijaan alkoholin ja bentsojen osalta ihan vain se pelkkä liian nopea vierotus voi tappaa, joskin se edellyttää näiden aineiden pitkäaikaista käyttöä suurilla annoksilla.

Olen sitten varmaan mutantti, kun kahvi ei tuota mitään ongelmia ja täysin kofeiiniton (ei edes teetä) 1,5 vuotta ei tuonut mitään positiivisia vaikutuksia, joskaan ei myöskään mitään negatiivisiakaan. Kahvi suojaa alzheimerilta, parkinsonilta, maksasyövältä, suun ja nielun syöviltä, suolistosyöviltä ja kakkostyypin diabetekselta.

ViestiLähetetty: 2013-03-04 11:23:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Evoluutionäkökulmaa mm. kihtiin:
http://science.kennesaw.edu/~jdirnber/B ... ticle.html

Omistan itse ko. kirjan josta artikkeli kertoo ja se on aika kiehtovaa luettavaa. Virtsahappopitoisuus korreloi suoraan korkeampaan elinikään, mikä on nähtävissä vertailemalla nisäkkäiden virtsahappopitoisuuksia; mitä korkeampi pitoisuus sen pidempi on lajin keskimääräinen elinikä.

Kihti on sitten se hinta, jonka herkät ihmiset maksavat siitä, että me kaikki elämme nisäkkäiksi melkoisen pitkän elämän. Valitettavasti ei ole kuitenkaan havaittu sellaista korrelaatiota että ne kihtipotilaat eläisivät vielä pidempään, he vain reagoivat siihen virtsahappoon herkemmin kihdillä.

ViestiLähetetty: 2013-03-04 12:21:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Qmies kirjoitti:
Mediassa toitotetaan mitä teollisuus haluaa. Bentsoilla ei ole enää patenttisuojaa ja uudet patenttilääkkeet tuottavat paremmin.

Se radiohaastattelussa puhunut lääkäri oli kyllä pikemminkin sitä mieltä, että ongelmana on se että ihmisiä hoidetaan läkkeillä = hoidetaan oireita, sen sijaan että puututtaisiin myös niihin syihin itseensä, eli olisi jotain terapiaakin tms. Hän oli sitä mieltä että mitään vastaavia muitakaan ei pitäisi noin vain syöttää viikko/kuukausikaupalla. Mitään muita ei hän suositellut bentsojen tilalle, vaan piti ylipäätään pahana sitä että lääkitään oireita eikä selvitetä itse ongelmia.

Eurooppalaisille lääkäreille annettiin muistaakseni jo yli 10 vuotta sitten varoitus siitä, ettei niitä bentsoja pitäisi määrätä 2-3 viikkoa pidemmäksi ajaksi putkeen, mutta tietoa ei ilmeisesti ole omaksuttu kovinkaan laajalti.

ViestiLähetetty: 2013-03-04 14:44:40 
Poissa
sintti
sintti

Etkö vieläkään ymmärrä?

Diatsepaami kumoaa monia kofeiinin vaikutuksia, ja siksi sitä käytetään ensiapuna kofeiinimyrkytyksessä. Toinen synteettinen lääke, joka voi olla pakollinen, on esim. Propral. Ainakin akuutin kofeiinimyrkytyksen käyvän hoidon suositusten mukaan.

Kofeiinin tiedetään kertyvän kehoon siten, että pitoisuus veressä voi nousta niin korkeaksi, että se ylittää toleranssimekanismit. Kofeiinin pääasiallinen aktiivinen metaboliitti on paraksantiinivirtsahappo, joka kohottaa stressihormonitasoa, joka taas puolestaan estää munuaisia poistamasta näitä happoja verestä. Diatsepaami rentouttaa stressihormonien supistamat munuaisten verisuonet, jolloin virtsahappojen poistuminen tehostuu. Olen mitannut 1 mg/dl laskun pitoisuudessa veressä ja virtsan happamuuden kasvun yhdellä ph-yksiköllä 6 mg:n diatsepaamiannoksella.

Ymmärrätkö nyt, että diatsepaami on paras lääke tähän tarkoitukseen, koska se kumoaa noiden happojen vaikutusta ja poistaa niitä kehosta. Ilman diatsepaamia hapot varastoituisivat takaisin kudoksiin. Diatsepaami on ollut minulle täysin välttämätön lisä tavitsemusterapian lisäksi. Kun verenpaine on 245/165, siinä ei tule kyselleeksi tai edes miettineeksi, minkälainen lääkepolitiikka on vallalla, vaan siinä tarttuu mihin tahansa keinoon, joka tarjoaa pienintäkin apua hengissäpysymiseen. Jopa lääkärit ovat tajunneet tämän, sillä olen ollut samalla lääkityksellä vuodesta 2009 ja pidän pari kertaa vuodessa viikon tai parin tauon todetakseni tilanteen.

Tämä lääke on määrätty minulle veri- ja virtsakokeiden perusteella kofeiinin virtsahappojen puhdistamisen avuksi.

Meneekö tämä nyt jakeluun? En keksi selkeämpää selitystä.

Ps. Yhden milligramman nousu desilitraa kohden veren virtsahappopitoisuudessa kohottaa sydän- ja verisuonitaudin aiheuttaman äkkikuoleman riskiä 39%, Normaali pitoisuus naisella on 3,2 ja miehellä 3,4. Tiedätkö omat arvosi?

ViestiLähetetty: 2013-03-04 15:00:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kauanko menee putsata ne virtsahapot? Jos olet lopettanut kofeiininkäytön esm. vaikka vuonna 2009, jolloin manitsit lääkityksen alkaneen, niin kovinpa on virtsahapot sitkeässä...

Jos olet syönyt bentsoja päivittäin vuodesta 2009, niin viikon-parin tauko tuo kyllä vaikka mitä oireita ja ne ovat paljon suuremmalla todennäköisyydellä bentsojen vieroitusoireita kuin kofeiinin aiheuttamia oireita, eritoten jos se kofeiininsaantikin on lakannut jo viimeistään silloin 2009.

Suositus on että maksimikäyttö 2-4 viikkoa.
http://www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf

Voit ihan vapaasti kertoa juttujasi kofeiinista ja väittää että syötyäsi bentsoja vuosia parin viikon bentsotta olemisen oireet johtuvat kofeiinista/virtsahapoista, eivätkä ole bentsojen vieroitusoireita. Tiede-lehden ketjussa olet kuitenkin antanut mm. kalsiumin osalta vaarallisia neuvoja tähän asiaan liittyen ja sinulle on jo sielläkin asiasta huomautettu:
http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketi ... 1-465.html

Eipä meidän tästä kannata vääntää, sen kyllä allekirjoitan ettei kahvi sovi kaikille ja voi ihan hyvin olla että virtsahappoherkille eritoten ei sovi. Muille ketjun lukijoille: Jos qmiehen teoria asiasta kiinnosta kannattaa lukea koko tuo Tiede-lehden ketju ja siitä löytyvät kohtuullisen ansiokkaat vasta-argumentit aiheesta

ViestiLähetetty: 2013-03-05 00:30:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Oho, siitä on pitkä aika kun olen viimeksi kirjoittanut.
Kihti on mielenkiintoinen ja luin kiinnostuksella kaikki uudet viestit, edellisen omani jälkeen..

Lääkäri määräsi minulle apuriiniä, joka päivälle vuodeksi... En aloittanut kuuria, vaan olen seuraillut omaa oloani jo jonkin aikaa ja oireita ei ole ilmennyt muutamaa erityisen fyysisesti raskasta viikonloppua lukuunottamatta. Ainoa oikea muutos omassa elämässäni on 1 litra päivässä enemmän nestettä kuin ennen. Veriarvo liikkuu 300 paikkeilla, eli ns. normaali.. Liikun säännöllisesti ja melko paljon, ehkä se auttaa aineenvaihduntaan ja uraatit pysyy kurissa, kenties kiteytyneetkin sulavat hiljalleen.

Lääkäri varoitti, että apuriiniä ei saa ottaa lyhyenä kuurina, vaan sännöllisesti käytettynä loppuelämän.. Minusta tuo tuntui aika rajulta väitteeltä, enkä ole katunut, etten totellut. 2 pilleriä olen ottanut kun lieviä oireita on ilmennyt. Olen jotakuinkin vakuuttunut, että säännöllinen käyttäminen olisi elimistölle raskaampaa, ainakin sitovampaa.

Olen ihan varma, ettei tästä taudista parane koskaan, sen enempää kuin sen ilmenemisen olisi voinut millään "elämäntapa pelleilyllä" olisi voinut välttää, paitsi jättää elämisen kokonaan väliin. Mielumin elämä ja taudin kanssa painiminen satunnaisesti, kuin luopua kaikesta ja kärsiä vähän pidempoän kituuttamalla ja jatkuvalla kontrollilla, varsinkin kuin simppeli nesteen lisäminen helpottaa elämää 95% ja paljon lääkitystä tehokkaammin. Onneksi tuo auttaa, sillä pidän monesta ruoka-aineestä, joka olisi kokonaan kielletty lääkäreitä kuunnellen.

Jos tämä toimii minulla, niin ei ehkä muilla, tai mistä minä tiedän :D
karppaus on nyttemmin, viimeisen puolen vuoden aikanan muuttunut enintään vähähiilihydraattiseksi, toki runsaalla lihalla ja äyriäisillä, punaviinillä jne..

ViestiLähetetty: 2014-05-29 10:38:42 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen

Nosto
Ketjun alkupuoli oli ok, kaikkea en lopusta jaksanut lukea. Jotain selventävää kuitenkin löytyi heti kättelyssä, niistä enemmän kunhan saan murua rinnan alle, ehkä munia raejuustolla tänään...kaapista löytyy niitä aina.

Klo 12.37

viewtopic.php?f=11&t=63339&p=1880677#p1880677

omaan päikkyyni kirjoitin, pari riviä ylempänä on tekstiä...

ViestiLähetetty: 2014-10-05 15:05:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kuuntele:

http://www.terveydentukipilarit.fi/radi ... mediasali/

28.09.14
Osa 1/1 (26:18)

ViestiLähetetty: 2014-10-08 10:52:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mätäomena kirjoitti:

7min ehdin kuunnella kunnes mun ymmärräs loppu. Että sisäelimiä kuten maksaa pitäisi vältellä? Onko tähän jotain oikeaa tukea?

Eikös tärkeämpää olisi laskea painoa ja vältellä fruktoosia/alkoholia?

Praise the lard!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00