jepejee kirjoitti:
Tänään on tullut ulostetta niin perkeleesti, ... mutta kyllähän tuo siitä kertoo, että siellä kama liikkuu hitaasti kun sitä suolessa ylipäätään noin paljon on. Olen nimittäin syönyt vieläpä normaalia vähemmän viime aikoina (olin mökillä pari päivää). Olen kyllä käyttänyt nyt pari viikkoa intialaista "tribula churna" -nimistä jauhetta, joka on ummetuksen ja ruoansulatuksen parantamiseen tarkoitettu,
Kamaa on suolessa paljon varmaan tuon jauheen vuoksi. Luultavasti imee itseensä paljon nestettä ja rasvaa (ja vaikeuttaa massan liikkumista sillä tavoin) ja turpoaa sitten moninkertaiseksi ja siitä tulee kamaa.
Esim. nuo "detox"-tuotteet, joiden jälkeen sitten kauhistellaan suolihuuhteluissa, mitä kaikkea "kuonaa" poistuu elimistöstä "niiden ansiosta" aiheuttavat turpoamisellaan juuri ne tuotokset, joita kauhistellaan ja kuonaksi nimitellään.
Voivesi (tai kookosöljy varmaan ajaa saman asian, sitä otan enemmän flunssaa ehkäisemään) ennen ateriaa tarvittaessa on niin helppo tapa, että en ymmärrä, miksi pitäisi kärsiä ummetuksesta. Sitä voi juoda päivittäin, vaikka kaksi kertaa päivässä, kunnes ongelma on historiaa. Itse tarvitsen vain, jos olen syönyt viljoja (tai laihaa proteiinia) liikaa, mutta ei ole mitään syytä, miksei voisi juoda päivittäin. Otan joskus, kun ei ole nälkä, ihan vain saadakseni energiaa.