karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-12 18:02:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 1484 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 168 69 70 71 7275 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2008-02-22 09:48:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

rantaiso kirjoitti:
viikuna kirjoitti:
Eple kirjoitti:
Höh, olin vahingossa napannut Lidlin hyllystä light-version Mozzarellaa. Eikö siellä kuitenkin ole normirasvaisiakin mozzarellapallukoita myynnissä vai muistanko ihan väärin?

On. Ja toi laitti on aika pahaa... Mut kyllä se just ja just nälkäisenä menee, jos ei parempaa oo tarjolla? :wink:

Mä oon muutaman kerran erehtynyt. Ne pussukat on niin samannäköisiä. Liekkö muutkin samaa mieltä siitä, että ne Light (Linessat) on pahoja, kun niitä on jäljellä, jos muut on loppuneet.

Kyllähän sen lightinkin söi, mutta oli se enemmän sellasta mautonta kumia. Se voi tosiaan olla, että silloinkin oli vaan lighteja jäljellä ja siksi erehdyin. Jännä muuten kun raejuustossa homma menee juuri päinvastoin, rasvaisempaa versiota tuntuu olevan jäljellä aina vaikka kuinka paljon, mutta kevytversiota näkyy vaan purkki siellä ja toinen täällä. No, ei haittaa mua. :lol:

ViestiLähetetty: 2008-02-22 19:48:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vuoden jälkeen päätin yrittää uudelleen karppaus (huomenna alkaa :D ), joten selailin tänään tätä ketjua hyvin suurella mielenkiinnolla ennen liiteriin lähtöä. Sinne en pääse muutoin kuin jonkun kyydissä, joten pitää parhaansa tehdä jotta kaiken haluamansa saa kerralla...

En olisi varmastikkaan muistanut royal-pähkinöitä, mutta tästä ketjusta keräämäni ostoslistan ansiosta muistin suunnistaa sittenkin sinne chipsihyllyllekkin. Paikkareissa :smt019 oleva äiti katsoi vähän aikaa hiljaa, kun rohmusin silmät kiiltäen tarjouksessa(1,99€) olevia pusseja kolme(enempää en "kehdannut") kärryyn. Ja sitten se hienotunteisesti vihjaisi, että "miten olivat juuri viimeksi keskustelleet siitä miten vain kourallisen pähkinöitä "sulattaakseen" pitää kävellä yli kolme tuntia.. [-X :lol:

Muutoin oli kyllä aika pettymys koko reissu... Miksi minusta tuntuu, että nykyään melkein aina liiteristä on puolet tavaroista joko ihan vähissä tai lopussa.. Ei ollut mozzarellaa, miedompia wingsejä, oikeaa vissyä, valkohomejuustoa, kaalia, kukkakaalia, jne... :smt088

ViestiLähetetty: 2008-02-25 21:29:48 
Poissa
sintti
sintti

Kävin kaupassa tossa Hervannan duossa päivällä ja siellä Lidlissä oli iiiiiso lootallinen rosenttisuklaita!
Ainaki 60% ja 70% oli vaikka kuinka ja paljon!Hintaa en löytäny äkkiseltään,mut olivat sellasessa ale-laarissa!
Itse oon mielummin ilman ku söisin noita mut ajattelin että ilmotan täällä tuosta suklaasta tykkääville! :D

ViestiLähetetty: 2008-02-25 22:39:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niinpä olikin suklaata tarjouksessa! Ei kuulema kelpaa nämä kunnon tummat ruuanlaittosuklaat täkäläisille, joten ostinkin 10 levyä näin aluksi (päiväykset levyissä 11/2009 saakka)!

Meillä täällä levyt 125g 0,99/kpl ja prosentit 77% - 81%. Nämä siis sopivat kaikkein parhaiten ihaniin suklaamousseihin, kastikkeisiin (kuohua ja suklaata + makeutus), leivontaan etc. Tosin periaatteessa vain tummaa suklata syövänä tuo kevyin perulainen San Martin meni hyvin kahvin kanssa. Mitäköhän muuten tarkoittaa tuo nimi 'Kul-kul' Papua-New Guinean suklaassa?

ViestiLähetetty: 2008-02-25 23:10:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ukko kirjoitti:
Mitäköhän muuten tarkoittaa tuo nimi 'Kul-kul' Papua-New Guinean suklaassa?

en tiedä, mutta arvaan että ne kaikki nimet ois jotain lajikkeiden nimiä ehkäpä. en kuitenkaan jaksanu googlella selvittää 8)

ViestiLähetetty: 2008-02-26 15:00:07 
Poissa
laihduttelijakarppi
laihduttelijakarppi

rouvaA kirjoitti:

Joo. Mä kans ihastunut tähän maksaa n. 2,99e ja punkun kanssa ainakin toimii... paljon edullisempaa kuin aito parmesan.

Viestin otsikko: Re: Re:
ViestiLähetetty: 2008-02-26 15:14:59 
Poissa
sintti
sintti

Mimilili kirjoitti:

Joo. Mä kans ihastunut tähän maksaa n. 2,99e ja punkun kanssa ainakin toimii... paljon edullisempaa kuin aito parmesan.

Minkä kokonen pakkaus?Välillä parsesaania ollu vailla mut ei oo raaskinu hankkia..

Viestin otsikko: Re: Re:
ViestiLähetetty: 2008-02-26 15:34:57 
Poissa
vauhtikala
vauhtikala

Mimilili kirjoitti:
rouvaA kirjoitti:
Grana Padano -juusto yllätti täysin, ihanaa!

Ja voin paljastaa sisäpiirin tietoa: myös ihka-aidot italialaiset jokapäiväisessä ruoanlaitossa käyttävät granaa eivätkä niinkään parmesaania. Ainakin mun tuttavapiirissä niin tekivät kaikki.

ViestiLähetetty: 2008-02-26 17:15:24 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Mulla on jatkuvasti Padanoa jääkaapissa. Miks ihmeessä mä maksaisin Parmesaani-nimestä yli 5 euroo jossain toisessa kaupassa?

ViestiLähetetty: 2008-03-18 17:55:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aargh! Mun on pakko saada niitä ihania macadamiapähkinöitä, joita ainakin ennen joulua oli Lidlissä myynnissä. Ne oli ihan taivaallisia!

Tietäiskö muuten kukaan, mistä Porista tai Turusta löytäisi macadamiapähkinöitä...?

ViestiLähetetty: 2008-03-19 10:23:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kokeilepa K-kauppoja. Itse löysin Euran K-supermarketista macademioita.

ViestiLähetetty: 2008-03-19 12:13:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla on jäänyt Macadamiat syömättä, ei mun suuhun maistu läheskään yhtä hyvälle kuin vaikkapa Cashewit ja mantelit. Suolaamattomana versiona voisi olla parempaa, en tiedä.

Eilen ostin Lidlistä tuoreita mansikoita ison rasian 2,99€. Isoja ja nättejä, tässä onnellisena niitä maistelen partaäijän, kerman ja kahvin kanssa. Oi elämää! :smt054

ViestiLähetetty: 2008-03-19 15:19:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

CJ83 kirjoitti:
Aargh! Mun on pakko saada niitä ihania macadamiapähkinöitä, joita ainakin ennen joulua oli Lidlissä myynnissä. Ne oli ihan taivaallisia!

Tietäiskö muuten kukaan, mistä Porista tai Turusta löytäisi macadamiapähkinöitä...?

Kivikukkaron K-Supermarketissa on sellaisia isoja pusseja macadamioita! Ja kaikkia muitakin pähkinöitä, ne oli ainakin viimeksi heti sisääntulon jälkeen siinä vasemmalla puolella. Suunnilleen sama kilohinta kuin Lidlissä, mutta pussissa on kaksi kertaa enemmän pähkinöitä kuin niissä Lidlin purkeissa. Ja on kai aika paljon luontoystävällisempääkin ostaa pussissa kuin metallitölkeissä :)

ViestiLähetetty: 2008-03-19 15:37:21 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Ennen Atkinsin vallankumouksellinen dieetti -kirjan lukemista en ollut kuullutkaan mistään Macadamia-pähkinöistä, joita mm. australian pähkinöiksikin kutsutaan. :lol:

ViestiLähetetty: 2008-03-19 17:51:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

kiia kirjoitti:
CJ83 kirjoitti:

Kivikukkaron K-Supermarketissa on sellaisia isoja pusseja macadamioita! Ja kaikkia muitakin pähkinöitä, ne oli ainakin viimeksi heti sisääntulon jälkeen siinä vasemmalla puolella. Suunnilleen sama kilohinta kuin Lidlissä, mutta pussissa on kaksi kertaa enemmän pähkinöitä kuin niissä Lidlin purkeissa. Ja on kai aika paljon luontoystävällisempääkin ostaa pussissa kuin metallitölkeissä :)

Tänks! Pitäneekin mennä sinne tiirailemaan :D

ViestiLähetetty: 2008-04-03 07:20:10 
Poissa
vauhtikala
vauhtikala

Eilen ostin varmaan 5 - 6 levyä niitä ihania tummia suklaalevyjä, joita ei aina oo tarjolla! Rosepippuri on mun suosikki edelleen, mutta kyllä ne muutkin on hyviä. Teen mutakakkua lauantaina (synttärivieraille), joten ihan kaikkea tuosta määrästä ei sentään tartte itte syödä! :D

Joko täällä on kehuttu Lidlin pakaste-kebabia? Hyvää. Ja ne lammaspihvitkin oli ihan ok.

Minä rakastan.

ViestiLähetetty: 2008-04-03 09:06:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

eccomi kirjoitti:
Eilen ostin varmaan 5 - 6 levyä niitä ihania tummia suklaalevyjä, joita ei aina oo tarjolla! Rosepippuri on mun suosikki edelleen, mutta kyllä ne muutkin on hyviä. Teen mutakakkua lauantaina (synttärivieraille), joten ihan kaikkea tuosta määrästä ei sentään tartte itte syödä! :D

Joko täällä on kehuttu Lidlin pakaste-kebabia? Hyvää. Ja ne lammaspihvitkin oli ihan ok.

Juu, Lidlin pakastekebab on oikein kelpoisaa ja ne lammaspihvit tosi hyviä grillissä laitettuina. Mähän voisin tuoda sulle sen mun yhden rosépippurisuklaan tuliaisiksi kun seuraavan kerran käyn Lohjalla... :D En tiedä, missä mielenhäiriössä sellaista ostin kun en yleisestikään rosépippurista tykkää... :roll:

ViestiLähetetty: 2008-04-03 20:13:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

vaki.nainen kirjoitti:
WildLily kirjoitti:
se rosepippurisuklaa kuulosti kiinnostavalta. :)

Voit hakea levyllisen sitä täältä pois. Oli nimittäin mielestäni pahaa :smt078 Tietty, jos tykkää rosepippurin mausta niin sit..

Nyt maistiaisena saman sarjan Arriba Superieur kaakaopavuilla (81%) ja on hyvää, nam.

WildLily kirjoitti:
Mähän voisin tuoda sulle sen mun yhden rosépippurisuklaan tuliaisiksi kun seuraavan kerran käyn Lohjalla... En tiedä, missä mielenhäiriössä sellaista ostin kun en yleisestikään rosépippurista tykkää...

Menit sitten ostamaan sitä! :) Minäkin voisin lahjoittaa rosépippurisuklaani, mikäli en olisi jo heittänyt sitä roskiin. En viitsinyt alkaa nyppiä pippureita pois, kuten joku aiemmista kirjoittajista :lol:

Tänään kävin ostamassa - ja yhden palan maistoinkin jo - sitä chilillä maustettua 81% suklaata. Pienoinen pettymys sekin, koska chili oli makuna vain etäinen häivähdys - olisin kaivannut enemmän poltetta, tulenlieskoja, jotain! Muitakin tummia suklaita tarttui mukaan, koskapa viikonloppuna on jälleen mutakakun aika =P~

Lidlin kebab on kauppojen kebabeista mielestäni parasta. Sitäkin ostin tänään ja taidan herkutella sen viikonloppuna salaatin ja (niin ikään Lidlistä ostetun) Eridanous-tzatzikin kanssa!

ViestiLähetetty: 2008-04-03 20:23:01 
Poissa
vauhtikala
vauhtikala

No älkää ny hyvät ihmiset hyvää suklaata roskiin - tulkaa Lohjalla käymään ja tuokaa ylimääräiset tuliaisiksi, täällä se kyllä tekee kauppansa! :wink: Se chilisuklaa oli mullekin pettymys, ei siinä mitään tulisuutta kyllä havainnut.

Mutakakku taitaa olla päivän (tai viikonlopun) sana! :lol:

Minä rakastan.

ViestiLähetetty: 2008-04-03 20:46:22 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

vaki.naiselle sanon, että mä en myöskään tykännyt siitä chiliversiosta, mutta ihan eri syystä!!! En tykännyt juuri siitä väkevästä chilin mausta, karvasta ja.......yäk :oops: Ekat palat maistuivat ihan normaalilta tummalta suklaalta, mutta kun chili tuli mukaan, en viitsinyt enää syödä. Eilen aloitin rosepippurilla mausteun ja se on namia =P~

I'm on the gin & tonic diet....... i've already lost two days★

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 1484 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 168 69 70 71 7275 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00