pakko vielä, jos ei huutaa niin edes pikkasen kuuluttaa

; että olo on mitä ihanin. olin niin epäuskoinen tuolla kuutosella alkavan luvun näkemisestä enää ikinä kohdallani, että ajattelin melkein varmuudella sen olevan lyhyt ilo. pelkäsin siis nyt astua vaa'alle aamulla. olin varma että seiskahan se sieltä taas ruutuun kimmahtaa

mutta mutta, se olikin laskenut vielä 300 g viime viikosta! nyt en ole siis enää ihan niin partaterällä (69,9->69,6) eli sadan gramman ummetus ei kosauta seiskaa kehiin

tosi motivoivaa!!!
nyt uskon pitkiinkin "jumi"-jaksoihin, joita en niinkään ehkä enää pidä pahoina vaan hyvinä, sopeutumiseen liittyvinä, jaksoina. mulla paino pysyi tuossa samassa (70,5-71 kg) suunnilleen 2 kk! mulla laskusuhdanteen löytymiseen auttoi ajan lisäksi tällaiset asiat:
- paluu ruokapäiväkirjaan (säännöllisyyttä ja selkeyttä)
- hh:t tarkempaan syyniin (pääsevätkin yllättävän varkain livahtamaan jonkin verran ylemmäs kuin on tarkoituksena)
- juustojen YLENMÄÄRÄINEN syönti (siis syön yhä päivittäin, mutta en samana päivänä esim 200 g leipäjuustoa JA koko palloa mozzarellaa JA reilusti juustoraastetta tms)
- hedelmät maks 1/pv (tuppas omppu- ja luumukaudella karkaamaan)
- vettä ja vichyä lisää
- lisää rasvaa (niin oudolta kuin se tuntuikin. sitkeästi aina vielä välillä menee päälle se koodi, jossa luulee laihtuvansa kun syö vain salaattia ja kuivaa lihaa)
- edes vähän lisää liikuntaa (punttitreeni telkan ääressä 2-3 krt/vko on helppoa ja vie vaan 20 min/ilta)
ja sitten vielä muutama juttu jotka EI vaikuttaneet (luuloistani huolimatta) mun pudotukseen:
- kahvin/teen juominen. (jätin ensin pois, mutta nyt juon taas 2-3 kuppia päivässä. itseasiassa enemmänkin ehkäisee syömishaluja kuin lietsoo niitä)
- lasten synttärikemut ym hetken huvit, kuten jäätelöä illalla (tein myös joitakin karppiherkkuja, mutten ottanut paineita parista namista tms. pysyi jo hanskassa tämä homma)
- muutamat laiskotavat päivät, jolloin ei ollut mitään liikunnaksi laskettavaa (pyrin jopa pitämään lepopäiviä, jos oli ollut rankkoja treenejä edellisenä päivänä)
oisko apua/motivaatiota jollekin muulle pyristelijälle. sillä näitä vanhoja tuttuja juttuja listailin. HAUSKAA VIIKONLOPPUA!