Minä olen vähän samoilla linjoilla Papan kanssa. Jos haluan kookosrasvaa, ostan kookoshiutaleita, kookoskermaa, kookosmaitoa tai kookospähkinän. Jos haluan maitorasvaa, ostan hyvää juustoa (mielellään herkullista, haisevaa ja pastöroimattomasta maidosta tehtyä), ranskankermaa, smetanaa, kermaa, normaalirasvaista jogurttia. Jos haluan possunrasvaa, ostan todennäköisesti pekonia. Syön pähkinöitä, avokadoja, kananmunia, oliiveja, rasvaista kalaa ja niin edelleen. Suurin osa rasvasta tulee ruoka-aineiden kautta. Niistä tulee jonkin verran kyllä puhdistettuakin rasvaa, esim. öljypohjaisista säilykkeistä (lähinnä tonnikala, sardiinit ja aurinkokuivatut tomaatit), jotka pyrin kyllä valuttamaan mahdollisimman hyvin. En ole vakuuttunut säilykerasvan laadusta.
Rasvaa tarvitsen jonkin määriä ruoanvalmistuksessa. Joskus vähän enemmänkin, esim. kun teen majoneesia tai pestoa itse. Ruoanvalmistukseen minulla on oliiviöljyä (salaatit ja paistaminen), pähkinäöljyä (salaatit), paahdettua seesamiöljyä (aasialaiset ruoat) ja jääkaapissa pieni voipaketti (lähinnä paistaminen, käytin myös kerran Coctonin prodepatukoihin). Rasvaisen jauhelihan paistan edelleen teflonpannulla ilman lisärasvaa (mihin sitä tässä tapauksessa tarvitaan). En myöskään syrji mitään "rasvattomia" valmistusmenetelmiä, kuten höyryttämistä tai uunissa paahtamista. Käytän niitä, kuten ennenkin.
Tarvitsevatko salaatit sitten öljylisää? Minusta tarvitsevat, mutta tämä on minulle kulinaristinen kysymys, eikä liity terveyskäsityksiini! No en varsinaisesti pidä pientä, kylmänä käytettyä oliiviöljylisää pahanakaan

.
Lisäravinteenomaisesti käytän vain kalaöljyä.
Pahimpia väristyksia olen kokenut keho.netissä, jossa ihmiset lisäilevät jotain camelinaöljyä aamupuuroonsa

.
Lisärasvan tarve tulee eteen lähinnä silloin, jos
1) Haluaa vääntää rasvahappoprofiilia suositusten suuntaan. Silloin kannattaa valita erityisesti maitotaloustuotteista vähärasvaiset, lihaan voi suhtautua valikoivammin ja käyttää kasvipohjaisia rasvalisiä eikä liioitella kookostuotteiden kanssa.
2) Jos ei voi syödä pähkinöitä esim. allergian takia. Kasviperäisiä rasvanlähteitä en ruoka-aineista äkkiseltään keksi kuin oliivit, avokadon ja kookoksen (no joo, suklaassa on kaakaovoita, mutta se ei ole ihan luonnontilassaan

). Kasvipuoli voi pähkinättömällä jäädä vähälle.
3) Jos ei voi syödä kalaa. Silloin söisin ehdottomasti kalaöljyä.