karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-12 06:13:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 97 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-11-08 20:10:34 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Dzinni kirjoitti:
Saari63 kirjoitti:
Tänään TYKSissä vähähiilarista ruokaa (ei sentään rasvaista). Eli olin jo kesällä antanut ruokavaliotietoni, jossa kerroin etten halua sokeria, en viljaa, vaan vähähiilihydraattista ruokaa! Sitten unohdin puhua asiasta aamulla ennen leikkausta enkä sen jälkeen enää viitsinytkään, kun ajattelin, ettei kuitenkaan...
Arvatkaa riemuni, kun mun ruokien päällä luki vähähiilihydraattinen (ja hiilihydraatiton, vaikkei ihan sitä ollutkaan). Eli sain broisku-kasviskeittoa ja luonnonjugurttia jälkkäriksi. Tosi upea juttu, kiitinkin heitä ymmärtämyksestä, jottei suotta tule leikattu vatsa kipeämmäksi hölmöstä ruoasta.
Ja ehkä mä karppaukseni takia olin niin hyvässä kunnossa, että selvisin sairaalasta alle 12 tunnissa. Kaksi kämppäkaveriani jäivät sinne yön yli.
HYVÄ TYKS!

Kiva, tuonpa muistan tulevaisuudessa minakin!

Ilmeisestikin keikka sairaavaan meni muutenkin hyvin?

Mä en saanut muuta kuin hiilimössöä siellä.

ViestiLähetetty: 2011-11-09 19:18:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ Tuolla se on mun päiväkirjassani pikaisesti koottuna, ihan hyvin meni.
viewtopic.php?f=11&t=54193&start=525

ViestiLähetetty: 2011-11-09 19:48:18 
Poissa
sintti
sintti

TYKS:ssa on virallinen ohjeistus niin, ettei karppaajille saa erityisruokavaliota tilata. Ohjeistus tuli muistaakseni joskus puoli vuotta sitten. Sairaalan kanta oli se, että karppaajat voivat jättää syömättä sen mikä ei itselle sovi. Kovin niukksi jäisi kyllä tuolloin karppi-potilaan ruoka. Tämä ohjeistus kyllä "unohdetaan" nykyään kiitetävän usein. :wink:

ViestiLähetetty: 2011-11-09 20:16:12 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Thelmert kirjoitti:
TYKS:ssa on virallinen ohjeistus niin, ettei karppaajille saa erityisruokavaliota tilata. Ohjeistus tuli muistaakseni joskus puoli vuotta sitten. Sairaalan kanta oli se, että karppaajat voivat jättää syömättä sen mikä ei itselle sovi. Kovin niukksi jäisi kyllä tuolloin karppi-potilaan ruoka. Tämä ohjeistus kyllä "unohdetaan" nykyään kiitetävän usein. :wink:

Niin kuten jo sanoin, niin mun kohdalla ei kyllä päässyt ainuttakaan unohdusta tapahtumaan.

ViestiLähetetty: 2011-11-10 14:41:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Onko kenelläkään kokemusta Kätilöopiston sairaalan karppikelpoisuudesta ruokien kohdalla?

ViestiLähetetty: 2011-11-10 15:03:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

TeijaS kirjoitti:
Jos muslimeilla on täällä Suomessa oikeus pyytää ruokavalionsa sianlihattomana,
on myös minulla oikeus saada vhh ruokaa,
näin on näppylät :)

koska karppaus on uskonto 8)

ViestiLähetetty: 2011-11-10 15:23:15 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Nimenomaan :lol: :lol:

ViestiLähetetty: 2011-11-10 15:25:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olette pääsemässä asian ytimeen. Kenestä saadaan ensimmäinen marttyyri?

ViestiLähetetty: 2012-01-01 16:48:18 
Poissa
voipallo
voipallo

Puolassa karppaus onnistui sairaalassa loistavasti.

Kuva

Lounaaksi tarjottiin kaksi mehevää jauhelihapihviä, voiperunasosetta ja raastetta

Kuva

Aamiainen oli kuin karppifoorunmilta suoraan, kinkkua ja kananmunia

Illalliseksi oli paistettua kanaa ja kermaista vihanneskeittoa.

Tämä oli ihan paikallinen sairaala Varsovan lähellä.

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2012-01-02 01:30:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Viime kesänä olin paikallisessa keskussairaalassa 6 ja yliopistollisessa pari vuorokautta. Kerroin, että yritän välttää hiilareita ja kai se vähän vaikutti siihen mitä tarjottiin, mutta ei noissa paikoissa karpisti syöminen olisi onnistunut. Tai ehkä olisi, jos joku olisi tuonut ruuat talon ulkopuolelta. Sen verran se vaikutti, että sai perunan sijasta enemmän kukkakaalta tai vastaavaa muutamalla aterialla. Vaikka kesällä mulla annoskoot oli ihan asiallisia, niin noista sairaalaruuista jäi käytännössä koko ajan nälkä. Mietin, että hiilarit lisäävät näläntunnetta, mutta jos niistä annoksista olis jättäny hiilarit lautaselle, niin sitten ois ollu todella nälkä. Koin, että helpoin ( ja käytännössä ainoa) vaihtoehto on syödä kaikki mitä tarjotaan paitsi leivät. No, parilla iltapalalla tuli syötyä leipäpalakin...

Pystyn jotenkin ymmärtämään ton hiilarien määrän, mutta sitä salaatin määrää en vieläkään. En tiedä montako prosenttia virallisterveellisen mukaan siinä lautasella pitäisi olla vihreää, mutta tuskin se puoli kahvikupillista jotain raastetta täytti sitä lähellekään. Juttelin tuosta parin hoitajan kanssa ja heidän mukaansa henkilökunnan ruokalassa salaattia voi syödä niin paljon kuin haluaa. Liekö sitten liian kallista syöttää salaattia potilaillekin. Tuohan ei tietenkään ole hoitajien vika.

Olen aina kammoksunut sairaalaan joutumista, mutta nyt kun tuolla melkein viikon vietti, niin ihan positiivinen kokemus. Mikäs siellä on ollessa, kun parin tunnein välein käy naisimmeinen kysymässä, jotta onko kaikki ok... 8) Siviilissä ole tommoseen tottunu...

P.S.

Ne sängyt on vaan ihan karmeita. Ainakaan minun selkä ei tykännyt vähimmässäkään määrin.

ViestiLähetetty: 2012-01-02 11:14:08 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Zeims kirjoitti:

Olen aina kammoksunut sairaalaan joutumista, mutta nyt kun tuolla melkein viikon vietti, niin ihan positiivinen kokemus.

On kyllä kaukana positiivisesta. Kaikkeni teen, että mahdollisimman harvoin joutuisin.

ViestiLähetetty: 2012-01-02 11:26:04 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Zeims kirjoitti:

Ne sängyt on vaan ihan karmeita. Ainakaan minun selkä ei tykännyt vähimmässäkään määrin.

Tuo on kylla totta! Siten kun yolla yritti sita saataa parempaan asentoon, se mokoman ylapaaaty rojahti kokonaan alas.

Note to self: Seuraavan kerran kun sairaalaan menen, jarjestan itselleni tyynypinon, jolla voi "topata" makuuasennon paremmaksi.

Sitten viela naista sairaalaruoista: Nythan on esim. klementiineja todella eduliisesti, niin miksi sen jalkiruoan pitaa olla sokerista kiissselia? Mieluummin vaikka hedelma tai viiili.

ViestiLähetetty: 2012-01-02 11:44:34 
Poissa
voinen
voinen

Vielä en onneksi ole joutunut karppiaikana, mutta kauhulla ajattelen sitä mahdollisuutta. Jopa allergioista johtuvat ruokatoiveet jätetty huomiotta, tarjolla leipää, puuroa, margariinia...

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2012-01-02 14:41:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Dzinni kirjoitti:
Zeims kirjoitti:

Sitten viela naista sairaalaruoista: Nythan on esim. klementiineja todella eduliisesti, niin miksi sen jalkiruoan pitaa olla sokerista kiissselia? Mieluummin vaikka hedelma tai viiili.

Koska sairaalakeittiöillä on tiukat tilaussopimukset. Olen ollut yhtenä kesäbnä töissä sairaalakeittiössä. Silloin tuli loppukesästä tarjous eräältä ahkeraalta paikalliselta mustikanpoimijalta, että olisi saatu 50 l mustikoita ihan pilkkahintaan, mutta ei voitu ottaa vastaan noiden tilaussopimusten takia.

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta

ViestiLähetetty: 2012-01-03 20:06:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kopioin oman viestini toisesta ketjusta..

Olin taas sairaalassa pari vuorokautta, mulle ilmoitettiin väittömästi, ettei sairaalassa huomioida millään tavalla karppaamista. Näin tosiaan oli!
Tässä esimerkki mun päivän ruuista; 2 siivua kinkkuleikettä, 2 siivua aamupalajuustoa sekä 2x n.2dl kaaliraastetta. Seuraavana päivänä oli hiilarimoskan(en syönyt) lisäksi pari rkl keitettyä porkkanaa sekä kukkakaalia. Voin sanoa, että oli nälkä! :evil: Hoitajatkaan eivät noteeranneet millään lailla. Mulle sanottiin, että kun ei ole allergioita.. Mites kasvisyöjät noteraataan, onks he allergisia lihalle??
Tästä tekis miel tehdä suuren luokan haloo, jos osais!
Otin yhteyttä potilasasiamieheen. Hän neuvoi tekemään huomautuksen sairaalalle. Se menee sairaalan johtajalle. 4vkn sisällä pitäisi tulla vastausta sieltäpäin.
Toivoisin muidenkin karpaajien tekevän vastaavaa, koska jos asialle ei tee mitään, niin eipä ne ei myöskään muutu!
Mulla tulee sairaala käyntejä jatkossakin, niin olis kyl hienoa, ettei siel tartteis olla nälässä!

ViestiLähetetty: 2012-01-04 21:33:41 
Poissa
sintti
sintti

Kotiuduin tänään sairaalasta, olin 3 vrk:tta.
Ei todellakaan huomioida "itse laatimaa" ruokavaliota ?
Aamupala: Kauravelli, paahtoleipä; margariini, makea kiisseli.
Lounas:Perunaa/riisiä, joku sahajauholle maistuva pihvi (maistoin sen verran, että
tiesin mitä on), leipä, makea soppa.
Päivällinen samanmoinen lounaan kanssa.
Iltapala: kuinkas ollakkaan aamullista kauravelliä, sämpylä jne...
Kun kysyin, että saisinko vain sämpylän täytteet, niin ei passannut.
Onneksi sisareni tuli käymään ja toi minulle turkkilaista ja salaattia.

Sairaalaan mennessäni toimitin oikein paperilla, mitä ruokaa haluaisin ja mitä en.
Eipä sillä ollut mitään vaikutusta.

Taiampa tehdä "pienen" kirjelmän sairaalalle ? Kokeilen oisko apua, kun minullakin
tässä tulee aika monia käyntejä lähiaikoina.

ViestiLähetetty: 2012-01-04 21:48:46 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Minusta voi nois kirjeis hiukka vihjasta, että kun tämä karppaus on uskonto, ihan ku muslimitkaan ei syö sianlihaa.... :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-01-04 22:03:35 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Hyvä vihje TeijaS!
Minulle kerran soitti joku arpamyyjä ja sanoin etten koskaan pelaa, niin pyyteli kovasti anteeksi kun kunnioitti vakaumusta.

ViestiLähetetty: 2012-01-05 09:11:00 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

TeijaS kirjoitti:
Minusta voi nois kirjeis hiukka vihjasta, että kun tämä karppaus on uskonto, ihan ku muslimitkaan ei syö sianlihaa.... :mrgreen:

Sit saatas vielä isää kahjon mainetta :D

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2012-01-05 14:07:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

mirgrud kirjoitti:
Sairaalaan mennessäni toimitin oikein paperilla, mitä ruokaa haluaisin ja mitä en.
Eipä sillä ollut mitään vaikutusta.

Taiampa tehdä "pienen" kirjelmän sairaalalle ? Kokeilen oisko apua, kun minullakin
tässä tulee aika monia käyntejä lähiaikoina.

Olis tosi hyvä että avaisit sairaalan suuntaan sanaisen arkkusi, niin minäkin teen! Tarpeeksi kun valitetaan, niin ehkä jotain alkaisi tapahtumaan.
Niin ne vegetkin aikoinaan joutuivat tappelemaan, että saisivat sellaista ruokaa mitä pystyvät syömään.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 97 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00