karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-10-02 22:53:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Näppyllälle
ViestiLähetetty: 2004-07-20 11:07:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Näppylä taidetaan olla aloitettu suurin piirtein samoihin aikoihin ja ei se minunkaan paino kyllä kiivaasti ole tippunut...
Olen ollut nyt lomalla joten edellinen vaakas käynti tais olla yli viikko sitten ja sillon se tais näyttää jotakin 70,2 lähtö siis oli 72, jotakin
Eli tämä siis tippunut koko aikana.(kävi tosin 69:ssä)
Itselläni luulen jumittajien olevan juustot (mitä olen nyt vähentänyt) ja pähkinöiden (koska en haltsaa niiden syömistä,ei jää kouralliseen :oops: ) 70% suklaata olen nautiskellut silloin tällöin mutta veikkaampa että sitäkin liian usein,sitten se alkoholi....niinkuin sinäkään en ole mikään kittaaja päin vastoin se on todella vähentynyt tyyliin puoli pulloa viiniä tai pari kevyt siideriä.Okei tällöin tavallisesti on tullut natusteltua suolapähkinöitä....Joten....
Mites liikut?Itse nimittäin olen ollut surkea liikkuja (pois lukien viimisen viikon :D ) Veikkaan että saisin painon laskuun säännöllisemmällä liikunnalla.Ensin veikkasin että itselläni on aineen vaihdunta sekaisin mutta enään en jotenkin usko siihenkään....
Luulen että syön kuitenkin liikaa.Päiväkirjaa en ole pitänyt...tuntuu niin paikkari hommalta se... :cry:
Tarvis vaan laittaa taas vaikka viikko syömiset ylös.

Itselläni muut suuret plussa vaikutukset ovat selluliittin katoaminen,en syö itseäni enään ähkyyn,päiväunien tarve väheni,en mätä enään karkkeja ja varmasti nyt muutakin.Niin joo iho on minullakin parantunut ja kynnet!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-20 12:01:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nuusku, kokeile laittaa yhden päivän syömiset ylös. Voi olla, että syöt liikaa, voi olla, että syöt liian vähän. Varsinkin, jos on kalorirajoitteisia dieettejä takana, elimistö ei millään malta luopua vararasvasta. Itse olen huomannut, että ensimmäisellä kerralla aina toimii helpoiten. Tyyliin ensimmäinen Atkins oli helppo, ensimmäinen Zone. Sitten kun joku "asiantuntija" pelotteli minut pois "vaaralliselta" dieetiltä ja ennen pitkää kilot tulivat takaisin, tuntui kuin elimistö heti uuden laihdutusyrityksen alkaessa tunnistaisi: Ahaa, nyt se yrittää taas hukata säästämäni energian ja haraa vastaan kaikin keinoin. Ja mitä tutumpi dieetti, sen nopeammin se tapahtui. Olen huomannut, että liikunta tietenkin auttaa, mutta aina ei ehdi ja jaksa. Erilaiset päivät, joskus enemmän hiilareita, joskus vähemmän, joskus päivä pelkillä hiilareilla (refeed tyyppinen). joskus kokonaan ilman, josta kirjoitin tuolla taistelutantereella. Siihen olisi kyllä varmaan pitänyt pistää varoitus "älä kokeile tätä kotona", jottei "vieras" saa sydäriä, kun lukee. Aion myös kokeilla Jan McBriden oppeja, jos tulee paha jumi.

Suklaata olen tehnyt kotitekoista, eikä ole tuntunut haittaavan.

Viestin otsikko: Re: uusille
ViestiLähetetty: 2004-07-20 16:30:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

ellin00ra kirjoitti:
...
Hiuksiani on kyllä lähtenyt huomattavasti enemmän kuin koskaan aikaisemmin.. Kellään kokemusta? Syön kalkki-pii mitä lie, omega3 ja vitamiinejä purkista...

Ei syytä huoleen, Ellinoora. Minullakin alkoi hiuksia lähteä runsaasti muutaman kuukauden alakarpattuani. Olin siitä ihmeissäni, kun en ole näin hyvin ja monipuolisesti syönyt varmaan koko aikuisiässäni.
Mutta se olikin vain sitä, että se rupesi pukkaamaan pois sen onnettoman ohuen vauvantukan, joka minulla oli aina ollut. Ja tilalle kasvoi ihan mukavan paksuista normaalia suomalaista hiusta, jota on nyt ilo laitella, kun se pysyy koko päivän kuosissaan ilman mitään tököttejä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-20 17:16:31 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Leveles; kiva kuulla että hiustenlähtö on todella tuota hiuksen uusiutumista. Jotenkin niin olin ajatellutkin, ikuisena optimistina, että kun hiusta lähtee, niin uusi vahvempi hius ikäänkuin työntää entisen huonokuntoisen tieltään. Multa lähtee paljon hiusta joka pesun yhteydessä, vaikka eipä tuota silti huomaa, kun tukka on tosi paksu.

Mulla myös on närästys hävinnyt kokonaan, ennen tuli sipulista ja paprikasta heti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-20 17:48:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olen epäillyt välillä , että syön liian vähän hiilareita. Kartan kaikkea viljaa ja perunaa. Paitsi häissä ja muissa juhlissa en ole tiukka.

En käytä pähkinöitakään. Munakkaan paistan aamulla öljyssä. Ennen voissa, muttei sekään vaikuttanut.

Kokonais tulos painossa on n. -1.5kg. Eikä tuostakaan niin varma voi olla... se heittelee.

Juuston olen vähentänyt ja metfurstin. Kermaa laitan kastikkeisiin.

Toisinaan syön vähemmän ja melkein unohdan syödä. Silloin kyllä paino notkahtaa alemmas. Mutta eihän tämä pitänytkään nälkäkuuri olla. Normaalin verran mielestäni syön.

Olisko se nyt sitte niin, että olen se kummallinen poikkeus, joka ei laihdu. ](*,)

Pitäisi varmaan alkaa kokeilla lisätä hieman hiilareita. Kokeilla vaikka n. 3 viikkoa :?:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-20 20:43:42 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

näppylä kirjoitti:
Olisko se nyt sitte niin, että olen se kummallinen poikkeus, joka ei laihdu. ](*,)

Olikos sulla näppylä paljonkin ylipainoa? Meinaan jollei ole, niin ei tällä pelkällä alakarpilla ja syömistenvahtaamisella ihan tikunlaihaksi laihdu (ns. normaalipainoon kyllä) , jollei laita liikuntaa ja -köh- itsensärääkkäystä kunnolla peliiin. Kiinteydyt kuitenkin.

Minullakin paino on jopa hieman noussut hurjimman laihdutusvaiheen jälkeen, mutta kun samat ryysyt ja lyhennetyt vyöt mahtuu päälle jopa helpommin kuin silloin kevyimmilläkin aikoina, rohkenen jopa epäillä että lihakset kasvaa ja läski vähenee kun on tullut hiukka urheiltua [-o< :D

Joka tapauksessa - vaa'at hiiteen ja tsekkaa mittanauhalla elikkäs vaatteilla josko kutistut haluamiisi mittoihin!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-20 22:55:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nonneen tässä tän päivän syömiset....sitten oli TOSI nälkänen päivä kun "tomaattipäivät" alkoi että...
Tässäpä tätä kehonetissä laskettu että ihan kaikki ei oo kohallaan hiilarit ja rasvat on jonkun verran matalemmat,nakit nimittäin oli alle 1 hh nakkeja ja juusto oli 5% mutta sinnepäin kuiteskii...

protsku 149g
hh 69g
kuitu 15g
rasva 96g
energiaa 1800

nää koostui
purkki 1% viiliä,munakas 2 keltsuu ja 4 valkuaista ja kaks nakkii (siis iso nälkä),40 grammaa sokton suklaa (paha),200g rahka raejuusto sekotusta,kana koipireisi,puolikas kurkku ja tomaattia,mansikoita 250g,kirksikkatomaatteja jokunen (7kpl ehkä) ja sit viä sitä "rahkaraetta" saman verran kun päivällä....pari siivuu 5% juustoo ja 2 nakkii.
Määrälliseti mielestäni söin aika paljon mut kuvittelin niist ehkä enemmän tulevan kuitenkin kaloreita.... onks liikaa???ei kai ainakaan liian vähän??
Siis hiilareit tuli tietty suklaasta ekstraa ja mansikoista ekstraa....
Join ehkä vähemmän kun norm päivänä vettä...
Ai piru ja tosta puuttuu kyllä maitoo ehkä lasillinen minkä laitan kahviin/teehen :cry:
Arviointinne :?:
Oma arvio tästä päivästä että hh määrä ainakin tais olla hiukan suuri...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-21 07:52:49 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ehkä voisi ajatella, että joko suklaata tai mansikoita, mutta ei molempia samaan päivään?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-21 10:29:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mansikoita söin ekan kerran koko kesänä...suklaata syön satunnaisesti muuten oletan että syömiset pysyy jotakuinkin tossa haarukassa...
Paino vaan ei tunnu tippuvan...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-21 12:23:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuleeko tosta satsista oikeesti noin paljon protskuja? kun noin äkki silmäyksellä tuo lihas puoli näytti kovin vähäiseltä.... itse kun lasken nuo rahkat ja juustot lähinnä sellaiseksi sivu proteiinin lähteeksi, vaikka niissä kyllä ihan runsaasti sitä on.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-21 12:31:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Siis mun on ihan pakko laskee juustot ja muut maitotuotteet kans protskuiks, muuten saisin protskuja ihan liian vähän... Nyt taas sellanen kausi, että on ihan pakko pakottaa ittensä syömään (eilen sain illalla peräti kolme ruokalusikallista kalaa alas... plus rehuja vähän... ja sit vajaa litra mansikoita. Päivällä söin kanaa, Koskenlaskijaa (n.20 grammaa) ja rehuja, aamulla kaks kananmunaa ja kaks palaa pekonia, välipalana meni peräti kolme mantelia...).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-21 12:33:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nuusku, ei minun mielestäni näyttänyt liian vähältä, eikä liian paljolta. Ja kerroit, että selluliitti on vähentynyt, joten vararavintoa olet käyttänyt energiaksi. Vaaka ei aina ole se paras mittari, kuten Make sanoi. Hiilareita näyttäisi olevan yläkanttiin, ainakin joidenkin gurujen mukaan. En lähtisi vähentämään kaloreita, koska kerroit, että olet kokeillut useita kalorirajoitteisia aikaisemmin tuloksetta.

Jos ei paino ja/tai mitat ala muuttua (kaksi kuukautta ei vielä ole kovin pitkä aika) haluttuun suuntaan, yrittäisin lisätä hyötyliikuntaa ja etsiä jonkin kivan viikko-ohjelmaan sopivan liikuntaharrastuksen. Itselläni on käsipainoja ja kuntopyörä kotona. Yhdistän sen kuntopyörän elokuvien katseluun videolta. Lisäksi kokeilisin vähempiä hiilareita ja sitten niitä erilaisia ruoka-aineiden yhdistelyjä ja vaihteluja, joista aikaisemmin mainitsin. Miten on vitamiinilisien laita? Sekä Heikkilä että Atkins pitävät niitä tärkeinä, etenkin jälkimmäinen. Itse syön kalkkia (multikalkki), kalanmaksaöljyä ja E-vitamiinia säännöllisesti. Muitakin kuuriluontoisesti.

Mitä sitten teetkin, lue tarpeeksi asiasta, jotta itse olet vakuuttunut siitä, että syöt terveellisesti. Ja/tai käy tsekkaamassa lääkärillä, ettei ole mitään piilevää. On erittäin epäterveellistä olla jatkuvasti huolissaan/peloissaan siitä, syökö vaarallisesti ja siksi mielestäni nämä erilaiset leipätiedotukset ja vastaavat ovat pelotellessaan moraalittomia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-21 13:02:16 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Hei nuusku!

Olen Elkan kanssa samoilla linjoilla. Itse täytän päivittäin varsin suuren osan valkuaistarpeestani maitotaloustuotteilla, eikä se ole ollut ongelma. Ja kaksi kuukautta on lyhyt aika: mieheni karppasi zonahtavasti puoli vuotta ilman merkittäviä painomuutoksia (siinä missä minulta kilot sulivat silmissä) ja sitten hän pudotti kaiken ylimääräisen kuin huomaamatta, seuraavan puolen vuoden aikana ... Olo oli ilmeisesti hyvä koko ajan (eikä pudotettavia kiloja ollut kuin muutama), koskapa hänkään ei ole ollut edes aikeissa palata aikaisempiin ruokatapoihin.

tsemppiä toivottelee els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-21 19:03:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi kaikki ja kiitos

Joo lihaa en pysty mättään niin paljon minäkään että saisin siittä kaikki protskun (jokapäivä) tosin jos on "lihaisempia päiviä" niin silloin maitotuotteet jää vähemmälle.Vaihtelee.
Jeps ei ole tarkoitus kyllä lopettaa ei ei :D
Kerroinpa nyt oman juttuni kun ei se kaikilla muillakaan niin ruusuista toi kilojen sulaminen ole..... :cry:
Olo hyvä ja niin edelleen ja tosiaan miksi en jatkaisi kun muukaan ei tehoo...eipä ole tullut lisääkään :D
Verikokeet on otettu vuosi sitten ja ne oli suht kunnossa (tosin niitä ei otettu tästä syysta) joten en jaksa uskoo piileviin.
Vitamiineja nappailen kyllä kans tyyliin kun muutkin,se puoli pitäis olla kondiksessa.
Se yksi puoli mikä ei varmasti ole kondiksessa on LIIKUNTA!tiedän sen itse mutta saamaton narttu kun on...
tosin nyt on reilu viikko urheiltu taas kunniakkaasti sauvottu,vesijuostu ja fillaroitu,ja tänään pitäis viä lähtee fillari lenkille.
Ja todella olen vakuuttunut että syön terveellisesti (aikaisempaan elämään verrattuna) oikeestaan kaikesta muusta sen huomaan paitsi painosta....vielä :D Olen kýllä lukenut alan kirjallisuutta mutta taitaapa olla kuitenkin vähän oma versio tää mun alakarppaus..
Ja jeps Morrigan kyllä siittä tosiaan taitaa tulla noin paljon protskua...rahkasta ja raejuustosta tais eilisen päivän annos kertyä suurimmaks osaks...
Okei niin kuvittelin itsekkin et tohon 1800 kalorin haarukkaan varmaan on hyvä tähdätä....Luulisin että duunis ollessa peruskulutukseni vois olla ehkä 2400 kaloria...
Kiitoksii kaikille tää lähtee ny ukon kans fillaroimaan :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-21 21:30:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

fillari lenkille jäi 630 kaloria keskisyke 149 pari pysähdystä (pissalla ja kaverin näkeminen :) reilu tunnin lenkki ja 23 kilsaa.
ihanasti jaksoi polkee oli oikeen antoisaa ja keli kun morsian!
syömiset tais mennä taas osapuilleen samaan kun eilen paitti että vielä täytyy vetää joku protsku lataus tähän huhkimisen päälle...
tän kipinän kun nyt sais pysyyn yllä!!!!
on se kumma jos ei rupee ihra sulaan :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-21 22:51:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Make:
Ylipainoa on noin 10 kg. Paino käyristä katsottuna.
En harrasta liikuntaa, muutakuin hyötyliikuntaa.

Koetan olla vähän nälissäni, josko se paino sitten tippuisi. Olen kyllä lukenut kokemuksia hyvinsyöneistä ja juoneista laihtujista täällä.
Ei onnistu minulla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-21 23:09:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on ylipainoo kai enemmän kun 10 kg mutta olisin onnesta soikee jos vielä joskus painaisin sen 60kg...olisin aivan tyytyväinen (mahtuis kaikkiin kivoihin vaatteisiin mitä kaapis olis)
pituus 162 ja paino luultavasti se 69-70 tällå(kin) hetkellä.... :oops:
En tiiä,mutta mää en nälkä jutuille enään lähde....se on mun tie turmioon ja ahmimisiin!!!
Mielummin elän "pullerona" kun ahmijana,siittä tulee niin käsittämätön henkinen huono olo kun mopo lähtee lähtemistään käsistä :cry:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-22 08:03:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Erittäin samaa mieltä Nuuskun kanssa! Miksi rääkätä itseään nälkäkuurilla että voisi kuurin jälkeen syödä "hyvin" kun voisi koko ajan syödä hyvin. Nuo nälkäkuurit vain pienetävät peruskulutusta (säästöliekki) jolloin ruokailiu menee vain entistä hankalammaksi.

Eilen söin kauniin päivän innoittamana jättistuutin, olihan siinä syömistä ja makeutta. No, tunnin päästä kauhea nälkä! (se sokeri sen tekee). Kaloreista viis, helpotin oloani oikein proteiinipitoisella isolla iltapalalla ja kas kummaa, aamupunnitus näytti uusia lukeimia.. alaspäin siis :lol:
Muuten olen kyllä karpannut tässä pari viikkoa oikein säntillisesti.

Makutottumuksista edelleen.... olen alkanut pitää myös kokolihasta, mutta tosiaankin vasta nyt puolen vuoden karppauksen jälkeen. Uskaltaisin ajatella että olen saanut uutta lihasmassaa ja uudet lihassolut siellä vaativat syömään enemmän kunnon ruokaa.....

Ihmekone tämä ihmiskeho, kun panet sisään sokeria ja tärkkelystä, saat hyllyviä renkaita ympärillesi, kun panet sisään protskua ja hyviä rasvoja, rasvarenkaat sulavat pois ja kiinteydyt. Mutta pitkällä tähtäimellä siis, ei muutamassa viikossa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-22 08:22:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilisen syömiset,finelissä laskettu joten on suuntaa antava...
prot 140 (kohallaan?)
hh 65 (taas liikaa)
kuitu 13 (taas liian vähän)
rasvat 79???
kalorit noin 1650

Rupesinkin miettiin että kun tempasin sen fillari lenkin niin eiks tossa ole nyt liian vähän??fillari lenkki oli se 630 kaloria...

Syömiset painottu iltaan kun olin 6 tuntia reissus päivällä....

Kommenttii??

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-22 09:19:46 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Nuusku, mun neuvo olis: lisää rasvaa (siinä samalla hoituis se kaloripuolikin :D), vähennä hiilareita tipan ja juo kamalasti vettä.

Lueskelin itse just atkinsdieettiläisten ohjeita jumitukseen ja toi veden juonti nousi siellä usein esiin. Jopa näin:
"Not Drinking Enough Water? - Adipose tissue, ie. fat, is mobilized through a process called hydrolysis. As the word suggests, hydrolysis requires plenty of water. Insufficient amounts of water in your body will hinder effective breakdown of fat. If you're exercising, or if your environment is warm and/or dry, you need to drink more water. If you are in active ketosis, you need to drink more water to flush the ketones out of your system."

Tässä linkki tuohon nimenomaiseen jumijuttuun:
http://www.lowcarb.ca/tips/tips008.html

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00