Mulle ei oikein sopinut kalorien laskenta kun yritin pudottaa painoa tuossa joulun alla, paino silloin 82.6 ja ajatus oli että jalka nousisi lenkillä kebeämmin muutaman kilon hoikempana. Punnitsin ja laskin ja merkkailin kaiken kalorilaskuriin ja paino heilui välillä 80.6-82.6. Kauhea ressi rupesi tulemaan kalorien kyttäämisestä, välillä tuli muka syötyä liikaa, välillä liian vähän, siis laskurin mukaan, unikin meni huonoksi eikä treenit sujuneet. Lopetin turhat kyttäilyt ja päätin luottaa vaistooni, se kun on aina toiminut parhaiten noin niinkuin elämässäni yleensäkin, ja talven aikana paino vakioitui kasikymppiin ja treenit alkoivat taas kulkea.
Ja loppukevään ja kesän aikana olenkin sitten onnistunut pudottamaan painon vähän piälle 76 kiloon (pituus onneksi edelleen 181

), ja tämä on onnistunut niin, että olen oikeastaan siirtänyt fokuksen makroista mikroihin eli pyrin syömään ruokaa joka aiheuttaa kylläisyyden ja voiman tunteen mahdollisimman pienillä annoksilla, sen kummemmin mitään laskematta. No ehkä sen verran on tullut laskettua, että vaikka mieli olisikin tehnyt muutamaa voipottua niin olen tyytynyt 1-2 voiperunaan
Liiallinen ankaruus itseä kohtaan ei myöskään sovi mulle, sallin itselleni jonkin pienen makean herkun joka ikinen päivä ja muutaman bissen muutaman kerran viikossa, niin ei pääse kertymään mitään räjähdysherkkiä patoutumia joiden purkautuminen voisi johtaa tsunamiaaliseen retkahtamiseen. Ai niin, ja reenit todellakin sujuvat, palautuminen on erinomaista ja jalka kuin jalka nousee kuin kloppina konsanaan