karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-05 05:58:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 140 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-10-27 19:17:13 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Laitetaanpa mukaan myös suosikkini professori Fogelholmilta: "Ruisleivässä on jotain mystistä"

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2011-10-27 19:36:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
Laitetaanpa mukaan myös suosikkini professori Fogelholmilta: "Ruisleivässä on jotain mystistä"

Tarkka tieteellinen ilmaisu, etten sanoisi :smt044

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-10-27 21:11:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Uusitupa sanoi A-talkissa tänään 27.10. jotenkin näin: "Sehän on tiedetty jo yli sata vuotta, että kova rasva tukkii valtimot"

ViestiLähetetty: 2011-10-27 21:13:28 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

^Ja kaks miljoonaa vuotta evoluutiota sanoo että ei :lol: Nää on niin kärpäsenpaskoja nää rypsärit historian suuressa mittakaavassa :roll:

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-10-27 21:29:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

els kirjoitti:

Totta. :lol:

Karppi-lammen tila: http://www.karppilampi.com/
Blogi: http://karppila.vuodatus.net/

ViestiLähetetty: 2011-10-27 22:17:51 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Jussuboy kirjoitti:
Uusitupa sanoi A-talkissa tänään 27.10. jotenkin näin: "Sehän on tiedetty jo yli sata vuotta, että kova rasva tukkii valtimot"

Ettei sanonut jopa, että "ainahan se on tiedetty..."? En ole kyllä nyt varma tuosta sanamuodosta...

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-10-27 23:02:40 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

voimari kirjoitti:
els kirjoitti:

Totta. :lol:

Näin se on. Mystisesti alkaa aina uloste olemaan veristä ripulia ruisleivän syönnin jälkeen ja ärtyneen suolen oireyhtymä villiintyy. Mystinen ruisleipä saa mystisesti suolen toimimaan ripulisella veriulosteella, jos on tuollaista vaivaa.

ViestiLähetetty: 2011-10-28 10:59:39 
Poissa
sintti
sintti

Minullakin on yksi ajatus asiaan;Miksi näistä itseensä ottamaan?Itse en jaksa edes kimmastua,saatika huvittua.Kyllä tänne maailmaan mielipiteitä,ja ruokavalioita mahtuu,itse viihdyn karppina,mutta en epäile yhtään etteikö joku toinen voi aivan yhtä hyvin suuremmalla hiilihydraattimääräällä.

Itse uskon,että voi on hyväksi.Mutta jos joku toinen uskoo yhtä vahavasti margariinin erinomaisuuteen,en minä sitä kiellä enkä ala siitä riehumaan.

Karppaamisen huono maine saattaa osittain johtua myös yli-innokkaista,angstisista karppaajista,jotka ovat sekoittaneet uskonnon ja ruoan:)Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja viihdytään omassa karppilammikossa,kysyjälle voi vastata mutta ei sitä omaa oloa ehkä kannata kaikkialle julistaa-oppivat sitten itse kun kokeilevat;)

ViestiLähetetty: 2011-10-28 11:06:43 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Näinhän se on silloin kun voi itse valita ruokansa. Toista päiväkodeissa, kouluissa, sairaaloissa ja vanhusten ruokailuissa. Yhteiskunnan varoilla toimivilta on kansalaisilla oikeus odottaa asiantuntemusta ja puoluettomuutta.

ViestiLähetetty: 2011-10-28 11:51:35 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

mlv kirjoitti:
Näinhän se on silloin kun voi itse valita ruokansa. Toista päiväkodeissa, kouluissa, sairaaloissa ja vanhusten ruokailuissa. Yhteiskunnan varoilla toimivilta on kansalaisilla oikeus odottaa asiantuntemusta ja puoluettomuutta.

Veit kirjaimet näppikseltäni.

Jospa ensin yritettäisiin saada edes valinnanvapaus, mustamaalauksen sijaan.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2011-10-28 11:53:57 
Poissa
apina
apina

Eilisessä A-talkissa Uusitupa tokaisi ravitsemushistoriaan viitattaessa: "Ei historiasta voi oppia, me elämme nykypäivää!" Johan kaikki on tutkittu 70-luvulla...

"En ymmärrä tätä maata." Joo, se on tullut selväksi. Alas sieltä norsunluutornista, opit ehkä vielä ymmärtämään.

ViestiLähetetty: 2011-10-28 21:04:56 
Poissa
sintti
sintti

EllaBoo oon aika samoilla linjoilla sun kanssa. Ei näistä kannata itseensä ottaa.

Itse kannan huolta karppaamisen trendikkyydestä, kuten Uusitupa jne. Kantani karppaukseen on toki aika poikkeava heidän omastaan, mutta uskon että perimmäinen huoli on sama. Itse voisin lämpimästi suositella karppausta sellaisessa muodossa kuin itse sitä toteutan tai useimmat tällä foorumilla noudattavat, kaikille. Minua kuitenkin huolettaa ne lukuisat ihmiset, jotka ryhtyvät "karppaamaan" kuultuaan hyvistä ja nopeista laihdutustuloksista tms. Heillä ei kertakaikkiaan tunnu olevan minkäänlaista käsitystä ravinnosta, ravitsemuksesta tai elimistön hivenainetarpeista. Aletaan karpata syömällä voita, pekonia, lihaa ja jättämällä KAIKKI hiilarit pois. Ja uskokaa tai älkää, mutta tiedän useita tapauksia, joissa on tällä reseptillä "karpattu". Tuollaista ruokavaliota ei voi suositella kenellekään. Eli itse uskon niin, että esim. Uusitupa kantaa huolta juurikin em. tapauksista. Eilisessä A-talkissahan hän usemapaan otteeseen mainitsi, että ei esim. katso hyväkarppausta välttämättä ongelmalliseksi ja joissain tilanteissa ruokavalio saattaa parantua karppauksen myötä.

ViestiLähetetty: 2011-10-28 21:46:51 
Poissa
sintti
sintti

Aivan mainio viestiketju! Hahhaa..millä sitä eläisi ellei huumorilla..

ViestiLähetetty: 2011-10-29 00:30:15 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Maria-80 kirjoitti:
EllaBoo oon aika samoilla linjoilla sun kanssa. Ei näistä kannata itseensä ottaa.

Itse kannan huolta karppaamisen trendikkyydestä, kuten Uusitupa jne. Kantani karppaukseen on toki aika poikkeava heidän omastaan, mutta uskon että perimmäinen huoli on sama. Itse voisin lämpimästi suositella karppausta sellaisessa muodossa kuin itse sitä toteutan tai useimmat tällä foorumilla noudattavat, kaikille. Minua kuitenkin huolettaa ne lukuisat ihmiset, jotka ryhtyvät "karppaamaan" kuultuaan hyvistä ja nopeista laihdutustuloksista tms. Heillä ei kertakaikkiaan tunnu olevan minkäänlaista käsitystä ravinnosta, ravitsemuksesta tai elimistön hivenainetarpeista. Aletaan karpata syömällä voita, pekonia, lihaa ja jättämällä KAIKKI hiilarit pois. Ja uskokaa tai älkää, mutta tiedän useita tapauksia, joissa on tällä reseptillä "karpattu". Tuollaista ruokavaliota ei voi suositella kenellekään. Eli itse uskon niin, että esim. Uusitupa kantaa huolta juurikin em. tapauksista. Eilisessä A-talkissahan hän usemapaan otteeseen mainitsi, että ei esim. katso hyväkarppausta välttämättä ongelmalliseksi ja joissain tilanteissa ruokavalio saattaa parantua karppauksen myötä.

Mm, itse asiassa karu todellisuus on se, että tuollaista se yleensä onkin.

ViestiLähetetty: 2011-10-29 04:21:24 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

^Ja juuri tämän ihmediettailun takia low-carb-buumi meni Jenkeissä ohi vuosikymmenen sisään. Ehkä meillä on tästä jotain opittavaa. Tai no ei välttämättä meillä jotka täällä sitä tietoa koko ajan jakavat ja hakevat, mutta niillä jotka aina vain ovat "laihiksella" ja tälläkin hetkellä juoksevat puolen tunnin välein jääkaapilla vetämässä pari lusikallista partista ja hedelmiä kun sehän on katos karppia. :roll:

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-10-29 09:52:23 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Ei pointti ole nyt siinä, kannattaako yksittäisten karppien "ottaa itseensä" noista kommenteista (myönnän ottaneeni). Vaan siinä, että professoristason ihmiset nyt eivät vain voi käyttäytyä julkisesti ja virka-asemansa edustajina noin, miten esim. prof. Uusitupa nyt käyttäytyy.

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-10-29 10:08:36 
Poissa
punkkarikarppi
punkkarikarppi

Nightfall kirjoitti:
Ei pointti ole nyt siinä, kannattaako yksittäisten karppien "ottaa itseensä" noista kommenteista (myönnän ottaneeni). Vaan siinä, että professoristason ihmiset nyt eivät vain voi käyttäytyä julkisesti ja virka-asemansa edustajina noin, miten esim. prof. Uusitupa nyt käyttäytyy.

Juuri näin! Ja mielestäni keskustelussa ei myöskään ole kyse siitä, uskooko esimerkiksi margariinin olevan huttua. Ei se siitä paremmaksi muutu, vaikka miten uskoisi. Ja ihmisten harhaanjohtaminen ja pelottelu nyt on muuten vaan perseestä.

Kun paino ei putoa -> scrollaa sivu alas

iHerb-neitsyille ekasta tilauksesta 5 taalaa pois koodilla KOS418

ViestiLähetetty: 2011-10-29 10:09:45 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Ja tässä vielä Uusituvan helmien helmi tältä aamulta: "Karppauksen kaikki positiiviset ominaisuudet liittyvät laihtumiseen. "

Säälisin arvon professoria jos ei niin paljon enemmän vatuttaisi ihan kerpeleesti monen mukavan mutta aivopestyn kaverin takia.

ViestiLähetetty: 2011-10-29 10:12:11 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

els kirjoitti:
Ja tässä vielä Uusituvan helmien helmi tältä aamulta: "Karppauksen kaikki positiiviset ominaisuudet liittyvät laihtumiseen. "
:shock: #-o Tulehdukset ei mittään, autoimmuunisairaudet ei mittään... Niiden häviämistä ei lasketa. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2011-10-29 10:17:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Migreeni ei mitään, pcos ei mitään, ahmimishäiriö ei mitään, akne ei mitään...jne.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 140 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00