Maria-80 kirjoitti:
EllaBoo oon aika samoilla linjoilla sun kanssa. Ei näistä kannata itseensä ottaa.
Itse kannan huolta karppaamisen trendikkyydestä, kuten Uusitupa jne. Kantani karppaukseen on toki aika poikkeava heidän omastaan, mutta uskon että perimmäinen huoli on sama. Itse voisin lämpimästi suositella karppausta sellaisessa muodossa kuin itse sitä toteutan tai useimmat tällä foorumilla noudattavat, kaikille. Minua kuitenkin huolettaa ne lukuisat ihmiset, jotka ryhtyvät "karppaamaan" kuultuaan hyvistä ja nopeista laihdutustuloksista tms. Heillä ei kertakaikkiaan tunnu olevan minkäänlaista käsitystä ravinnosta, ravitsemuksesta tai elimistön hivenainetarpeista. Aletaan karpata syömällä voita, pekonia, lihaa ja jättämällä KAIKKI hiilarit pois. Ja uskokaa tai älkää, mutta tiedän useita tapauksia, joissa on tällä reseptillä "karpattu". Tuollaista ruokavaliota ei voi suositella kenellekään. Eli itse uskon niin, että esim. Uusitupa kantaa huolta juurikin em. tapauksista. Eilisessä A-talkissahan hän usemapaan otteeseen mainitsi, että ei esim. katso hyväkarppausta välttämättä ongelmalliseksi ja joissain tilanteissa ruokavalio saattaa parantua karppauksen myötä.
Mm, itse asiassa karu todellisuus on se, että tuollaista se yleensä onkin.