karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-11 10:46:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 97 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-11-05 17:05:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hikikomori kirjoitti:
Mihin maahan kannattaa muuttaa, jos professori Matti Uusituvasta tulee THL:n kalifi? (Antti Heikkilä pohdiskeli muuttavansa siinä tapauksessa Norjaan.)
Höh. Eikö kukaan ole tulossa Kuopioon :roll:
:mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-11-05 17:30:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Norjassa asuneena oon sitä mieltä, ettei karpin kannata muuttaa Norjaan :mrgreen: Alle keski-ikäiset ja urbaanit tuntuvat olevan vähintään yhtä innokkaita pullamössön puputtajia kuin suomalaisetkin. Kenties varakkaissa perheissä tai perinteissä kiinni olevissa yhteisöissä syödään paremmin.
Tää ei ole ihme, kun miettii että riisikilo maksaa siellä saman verran kuin Suomessa, mutta liha ja kasvikset tuplaten. Kovimpia juttuja ovat leivonnaiset (leivokset, keksit, vohvelit, marsipaanit... leipähypetyksessä mikään maa ei pärjää Suomelle sentään).

+ Juureksia siellä oli hyvin saatavilla, pienissä lähikaupoissa monipuolisemmin kuin vastaavissa Suomessa
+ Monet merenelävät, mitä suomalaiset pitävät arvossa (kokonainen katkarapu esim.) olivat suorastaan "halpoja"
+ Irtokarkkikulttuuri ei elä niin vahvana
- En tiedä vastaväittäjien tungettelevuudesta, mutta määrää riittää
- Harva suomalainen peppujalkainen metsäläinen näyttää yhtä hehkuvalta kuin keskinkertainen norski :smt012 So that argument is shot.

*

Mä haluaisin jonnekin, jossa liika valistus ei ole pilannut asioita. Missä ihmiset ovat pulleita, terveitä, iloisia ja voimakkaita :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-11-05 18:47:29 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Uljanov kirjoitti:
Dzinni kirjoitti:
Turku on ihan hyva vaihtoehto. Joku vain saisi laittaa tanne karppikahvilan, nyt kun noita samppareitakin alkaa loytya ihan kivasti.

Lontoo on myos hyva vaihtoehto. Mulla on tavoite joskus viela siirtya sinne ihan pysyvasti, kunhan nama sairasteluasiat saadaan jotenkin tainnutettua. Eli siihen mennee viela parisen vuotta.

samppari?

Turku on huono vaihtoehto!

Sampyla. Mulla on britti-Macbook, ei skandeja.

Ja miten niin Turku huono? Musta ei ollenkaan, taalta saa aika hyvaa karppiruokaa, kun vaan tietaa, mista etsia.

ViestiLähetetty: 2011-11-05 19:43:47 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Tuu meille. Nain joulun edella kaupoissa goose fat ja duck fat purnukoita eli ankan ja hanhen rasvaa. Niita lisaten mika tahansa ruoka maistuu hyvalta :lol: Paksu akermaa voi ostaa vuoden ympari.
Voi maksaa £1.10 per 250 grammaa, kaupasta saaa jopa laardia. ostin isoja munia 10 kpl £1 jne jne

ViestiLähetetty: 2011-11-05 19:47:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Dzinni kirjoitti:
Turku on ihan hyva vaihtoehto. Joku vain saisi laittaa tanne karppikahvilan, nyt kun noita samppareitakin alkaa loytya ihan kivasti.

Lontoo on myos hyva vaihtoehto. Mulla on tavoite joskus viela siirtya sinne ihan pysyvasti, kunhan nama sairasteluasiat saadaan jotenkin tainnutettua. Eli siihen mennee viela parisen vuotta.

Minun serkku asuu Englannissa, lähellä Lontoota- :) :)

http://karppaus.barnochvuxen.com/#home

ViestiLähetetty: 2011-11-05 20:47:28 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Pangolin kirjoitti:
Tuu meille. Nain joulun edella kaupoissa goose fat ja duck fat purnukoita eli ankan ja hanhen rasvaa. Niita lisaten mika tahansa ruoka maistuu hyvalta :lol: Paksu akermaa voi ostaa vuoden ympari.
Voi maksaa £1.10 per 250 grammaa, kaupasta saaa jopa laardia. ostin isoja munia 10 kpl £1 jne jne

Sielta ma noita rasvoja olenkin Turkuun hinannut myos.

ViestiLähetetty: 2011-11-05 22:04:36 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Dzinni kirjoitti:
Uljanov kirjoitti:
Dzinni kirjoitti:

samppari?

Turku on huono vaihtoehto!

Sampyla. Mulla on britti-Macbook, ei skandeja.

Ja miten niin Turku huono? Musta ei ollenkaan, taalta saa aika hyvaa karppiruokaa, kun vaan tietaa, mista etsia.

No mistä etsit? Mielestäni tämä ei nyt ole erityisen hyvä karppimielessä muusta mielestä puhumattakaan.

ViestiLähetetty: 2011-11-05 23:41:03 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Ranskan maaseutu, leppoista elämää ja ehtaa ruokaa, viiniä, tanssia ja tupakkaa. Ah... :D

ViestiLähetetty: 2011-11-06 17:14:59 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Uljanov kirjoitti:

No mistä etsit? Mielestäni tämä ei nyt ole erityisen hyvä karppimielessä muusta mielestä puhumattakaan.

Kauppahalli, ja ihan tavalliset kaupat kasvisten suhteen. iHerbista saa ostokset ovellle.

ViestiLähetetty: 2011-11-06 17:21:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jag kirjoitti:
Hikikomori kirjoitti:
Mihin maahan kannattaa muuttaa, jos professori Matti Uusituvasta tulee THL:n kalifi? (Antti Heikkilä pohdiskeli muuttavansa siinä tapauksessa Norjaan.)
Höh. Eikö kukaan ole tulossa Kuopioon :roll:
:mrgreen:

Ajattelin just tota Kuopiota. Siellä ei varmaankaan karppaa Uusitupa eikä Mölsä (eikä muutkaan Savon Sanomia lukevat), niin todennäköisesti kaikki vähänkin karpahtavat tuotteet ovat siellä runsain mitoin saatavissa...eikä voin hintakaan ole nousussa... :wink: :wink:

ViestiLähetetty: 2011-11-06 17:44:08 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen

Hittolainen, Kuopioon siis :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-11-06 18:03:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Espanjaa olen ajatellut eläkepäivien asuinpaikkana. Halpaa ruokaa ja juomaa ja rento let´sgomeininki, puhumattakaan monipuolisesta kulttuurista (eikä se ilmastokaan ihan huono ole). Olen jo aloittanut kielen opiskelun ja katselen urakalla noita aldomovareja sun muita (jouluna maistelen sherryä). Minisuomikin sieltä löytyy ja Afrikka ihan tuossa alapuolella. :smt004

ViestiLähetetty: 2011-11-06 19:21:16 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Dzinni kirjoitti:
Uljanov kirjoitti:

Kauppahalli, ja ihan tavalliset kaupat kasvisten suhteen. iHerbista saa ostokset ovellle.

No kauppahalli on ok niin kauan kun vertaa muihin kaupunkeihin, kuten Helsinki ja Tampere.

ViestiLähetetty: 2011-11-06 19:55:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

solekil kirjoitti:

Mää luen Savon sanomia ja karppaan eikä löytynyt tänäänkään Kuopiosta sittarista voita! Ei tänne Savoon kannata muuttaa.

ViestiLähetetty: 2011-11-06 20:34:14 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Dzinni kirjoitti:

Niin onkin.

Kauppahalli on keskinkertainen (eikun hyvä vaan ei paras) mutta tori voittaa mennen tullen Helsingin, Tampereen ja ne muut.
Maalaisten pöydiltä saa paikallista järkihintaan ja tukkurehu- ja hedelmäpuolelta kaikkea ihan järkyttävän halvalla
... ja mikä parasta, sinne pääsee ilman tunnin ajelua, toisin kuin Helsingissä.

Ja siellä on pari tosi hyvää karppiravintolaakin, taas aika helposti saavutettavissa, kun keskusta on kävelykokoa.
Mamin lounaat ovat kaikessa ihanuudessaan ihan sellaisia normaalihintaisiakin :smt049

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2011-11-06 21:02:31 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen

jalu kirjoitti:
solekil kirjoitti:

Mää luen Savon sanomia ja karppaan eikä löytynyt tänäänkään Kuopiosta sittarista voita! Ei tänne Savoon kannata muuttaa.

Ääs nyt, Kuopiossa on sentäs Kauppahalli herkkuineen, on siellä muutakin myytävänä kuin kukkoja ja pullaa ja voita \:D/

ViestiLähetetty: 2011-11-09 23:13:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

http://blog.travel-exploration.com/wp-c ... arket1.png

Mä muutan Marokkoon - se on nykyään eläkeläisten veroparatiisi, olen opiskellu kohtalaisesti arabiaa ja espanjaa - ja ennen kaikkea, arabien ruokakulttuuriin ei kuulu lainkaan einekset, margariini , kaikki ruuat tehdään tuoreista, puhtaista raaka-aineista, il Hamdu lillah !

ViestiLähetetty: 2011-11-09 23:40:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Norjassa,vuodesta -98 lähtien..täällä on maailman parasta piimää..3,8 % ja taivaallisen täyteläisen makuista :wink:
Haavilla saa koukkia ruijanpallasta ja kissakalaa merestä..

Tietysti vois ajatella muuttoa sinne Kuopion laitamille ja perustaisi sinne läski-sikalan! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-11-10 11:58:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

El_Chocolate kirjoitti:
Mä muutan Marokkoon - se on nykyään eläkeläisten veroparatiisi, olen opiskellu kohtalaisesti arabiaa ja espanjaa - ja ennen kaikkea, arabien ruokakulttuuriin ei kuulu lainkaan einekset, margariini , kaikki ruuat tehdään tuoreista, puhtaista raaka-aineista, il Hamdu lillah !

Jaa, ihan mielenkiintoinen vaihtoehto Espanjan sijaan. Tunisiassa pärjää hyvin ranskalla, onko Marokossa samoin (sori vaan, ihan tyhmä kysymys :oops: )?

ViestiLähetetty: 2011-11-10 12:05:26 
Poissa
himokarppi
himokarppi

karppari55 kirjoitti:
El_Chocolate kirjoitti:

Jaa, ihan mielenkiintoinen vaihtoehto Espanjan sijaan. Tunisiassa pärjää hyvin ranskalla, onko Marokossa samoin (sori vaan, ihan tyhmä kysymys :oops: )?

Mikä ihme tuossa Espanjassa kiehtoo? Mun mielestä se olisi yksi tylsimpiä maita mihin huvittaisi lähteä edes käymään.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 97 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00