En ole pyrkinyt ketoosiin, enkä varmaan ole ketoosissa ollutkaan missään vaiheessa, koska mitenkään erityiseltä ei ole tuntunut. Rasvanpolttoakaan en ole tavoitellut, kun ei lähtiessä ollut painoa pudotettavana. Olen vain etsinyt tapaa syödä ilman, että rasvaa kertyisi LISÄÄ, mutta enpä ole vielä löytänyt... Oletin aloittaessani, että minulle normaalikokoisena riittäisi vähemmän tiukka karppaus, mutta nyt alkaa tuntua, että ne, joilla on kymmeniä kiloja pudotettavana, saavat syödä paljon huolettomammin (kunhan hiilarit pysyvät aisoissa)!
Voi, mikä murhe, jos käy ilmi, että kerman käyttöä täytyy vähentää!

Kostdoktorn suhtautui aluksi hyvin vapaamielisesti kermaan; muutama vuosi sitten hän kertoi, miten juo reissussa kermaa suoraan purkista, ja sitä minäkin olen ihan huolettomasti tehnyt! Nyttemmin hän on siis ilmeisesti tullut varovaisemmaksi? Kun olen karpatessani voinut (siis LUULLUT voivani

) holvata kermaa vapaasti, on tuntunut, että luopuminen entisistä herkuista ei ole ollut kovin paha. Asialla on siis suuri psykologinen merkitys: kerma on tehnyt sen, että karppaus ei ole tuntunut ensisijaisesti KIELTÄYTYMISELTÄ jostain. On vaikea keksiä tilalle jotain yhtä ihanaa - voi on kyllä maukasta, mutta ei sitä samalla tavalla nautinnokseen syö... Ainakin minulle herkuttelukin on tärkeää.