karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-21 17:04:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-09-09 07:30:12 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Martti Syväniemi kirjoitti:
Joulupukki kirjoitti:
Ja kyllä Nicorettea nimenomaan mainostetaan lauseella: Tuplaa mahdollisuutesi onnistua. Vai näenkö minä aina vuodenvaihteessa unta kun nämä mainoskampanjat alkavat?

Jos pystyy olemaan lakossa 2pv ilman ja Nicorettellä 4 päivää, niin se riittää tuon mainoslauseen todistamiseksi. Näin se toimii.
Jokainen nikotiiniannos vain siirtää aloitushetkeä eteenpäin. Joka nikotiinipurkalla pääsee tupakasta irti on tosi leijona.

Nyt on kyllä pettämätöntä logiikkaa. Että kun purkalla pääsee pidemmäksi ajaksi irti tupakasta, niin se ei sitten olekaan hyvä vaikka juuri itse edellä sanoit että heti lopettamisen jälkeen on pahimmat tupakantuskat. Mun mielestä mikä tahansa asia mikä tuplaa lopettamisprosentin ihan miksi ajaksi tahansa, on aivan järkyttävän kova juttu. Eikö se vieläkään mene tajuntaan, kuinka harva siihen kykenee motivaatiosta riippumatta? Minä olen nähnyt ihmisen joka oli pysyvästi kotona hengityskoneessa, koska keuhkoja oli enää 1/8 jäljellä. Ja rööki maistui. Minä olen tuntenut ihmisen, joka oli happipullojen varassa keuhkoahtauman takia ja rööki maistui. Se muuten oli varovaista hommaa :evil: Niin kaun hän pysyi tupakasta erossa että sai keuhkosiirteen ja voit arvata loput. Jokainen jolla on vähänkään järkeä, kyllä lopettaa tuossa vaiheessa, eikö vain? No miksi sitten vain 10 prosenttia vakavasti tupakasta sairastuneista kykenee siihen. Huom. tuo on kolminkertaisesti tavisten lopettamisprosentti. Lisäksi noiden molempien esimerkkien lapset tupakoivat, vaikka ovat lopettaneet lukemattomia kertoja. Tyhmiähän he olisivat, jos eivät olisi edes yrittäneet. 40 prosenttia tupakoitsijoista yrittää lopettaa joka ikinen vuosi.

Et voi järkeillä asiaa missä ei ole mitään järkeä. On vain hillitön ja voimakas addiktio. Ja jos sinä satut kuulumaan siihen geneettiseen lottovoittajaryhmään joka siitä irti pääsee, niin on helvetin noloa päteä sillä. Varsinkin kun kaikki ollaan oltu niin helvetin viisaita kun on ylipäätään aloitettu. Tämä keskustelu päättyy mun osalta tähän.

ViestiLähetetty: 2016-09-09 17:48:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joulupukki kirjoitti:
Tämä keskustelu päättyy mun osalta tähän.

Hyvä, niin loppuu minunkin osalta. Kiitos näkemyksestäsi.

ViestiLähetetty: 2016-09-14 14:36:14 
Poissa
sintti
sintti

Omasta kokemuksesta voin sanoo että sähkörööki on mahtava keksintö. Vaihdoin sähkikseen jotain 4-5 vuotta sitten, mikä aivan rehellisesti sanottuna oli elämäni paras päätös, eikä normiröökiin tee mieli paluuta. Tutkimuksien mukaan sähkörööki on n.95% terveellisempää kuin normirööki, ja tämän olen huomannut omasta kokemuksestakin. Ei enää yskitä keuhkoja pihalle aamuisin yms. Kaikki nuo mutuilut niinkuin "jäbän" että sähkörööki voi olla yhtä haitallista tai haitallisempaa kuin normirööki ja vaikka mitä hyihyi kemikaaleja niissä on, ovat mitään tietämättömien täyttä paskapuhetta. Ei mulla muuta.

ViestiLähetetty: 2016-11-19 11:47:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aiheeseen liittyen: itse lopetin kolme vuotta sitten nikotiinilaastareita käyttäen. Suosittelen. Siinä ei kerkeä tulemaan sellaista "pakko saada" -oloa mihin lopetusyritykset järjestäen kaatuvat. Nykyään ei tee millään tapaa edes mieli.
Joitain kavereita löytyy ketkä polttelevat sähkötupakkaa, mutta heti kun alkaa jokin jurppimaan, niin palataan takaisin tavalliseen, tietysti vaihtuu takaisin sähköön yhtä helpostikin yhden tai kahden askin jälkeen.

Erossa pysymisen ja lopettamisen jälkeisen aivan järkyttävän olon ongelmana lienee röökin sisältämät hivenaineet, joista jäät paitsi kun lopetat tupakoinnin:
http://jcsp.org.pk/PublishedVersion/f39 ... event_.pdf
Lopettamisen jälkeinen masennus, unettomuus ja sairastelu tuskin korjaantuu ennen kuin noita hivenainepuutoksia on korjailtu rankalla kädellä (riippuu tietysti mahdollisista taustasairauksista ja siitä kuinka paljon on polttanut).

Röökin sisältämistä hivenaineista ei kumma kyllä missään puhuta, liekö syynä sitten röökiyhtiöiden lobbaus; saadaan lopettamisesta mahdollisimman vaikeaa.

ViestiLähetetty: 2016-11-19 13:42:49 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Onhan tupakan sisältämät 2000 yhdistettä olleet tapetilla jo kauan ja sillä markkinoidaan tupakan myrkyllisyyttä. 99% samoista yhdisteistä löytyy myös hunajasta, jota markkinoidaan myös terveellisenä sen sisältämien 2000 yhdisteen takia.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00