Kiitos runsaslukuisista vastauksista!
. Tässä tulee tyypillinen menueni:
Aamiainen:
- mukillinen pussiteetä mantelimaidoksi kutsutun kaupallisen vedätyksen kanssa
- kolmen munan munakokkeli majoneesilla
Lounas:
- alkupalaksi jäisiä oliiveja pakastimen ääressä (jottei olisi niin nälkä, etten jaksa tehdä ruokaa)
- salaatti (50 g kuorittua ja raastettua porkkanaa, n. 70 g hienoksi leikattua jäävuorisalaattia, ripaus sipulisilppua, ennestään valmistamani salaatinkastike)
- 3 munan munakokkeli majoneesilla
- kuohukermalla notkistettua äijäjugurttia
Päivällinen:
- oliiveja
- kaalisalaatti (kuten edellä, mutta jääv.salaatti korvattu kaalilla)
- 2-3 kananmunaa majoneesilla
- itse tehtyä marjoilla maustettua karppijäätelöä
Iltapala:
- 100 g haudutettua kaalia
- kananmunaa
- juustoa ja 0,5 dl punaviiniä
- kermalla notkistettua äijäjugurttia
(Lisäksi puolikas reissumies ruuan kanssa, jos olen joutunut rehkimään fyysisesti päivän aikana.)
- Jos huikoo vielä ennen nukkumaanmenoa, syön munakokkelia.
- Salaatin ja kaalin pilkkominen pieneksi vie ylimääräistä aikaa, mutta olen huomannut, että ruoka täyttää sitä paremmin, mitä hienojakoisemmaksi sen jaksaa pilkkkoa tai raastaa.
- Kananmunat keitän kananmunankeittimellä, ja niitä menee 6 kpl päivässä, sekä päälle toinen mokoma munakokkelin muodossa.
- Söisin mieluusti muutakin proteiinipitoista kuin kananmunia ja jugurttia, muttei ole oikein varaa.
- Karppailen terveyssyistä (ME-tauti eli krooninen väsymysoireyhtymä)
- En syö valtavia määriä kerralla, koska minun on joka tapauksessa kohta taas nälkä, vaikka söisin ähkyyn asti. (Tiedän toki, että tällainen laiduntaminen on epäkäytännöllistä ja ilmeisesti huono juttu myös terveyden kannalta.)
En ihmettele läpipaskoo tuolla setillä...Ruuansulatuselimistö ei saa kertaakaan hoidettua hommaa loppuun, kun lykkäät jo uutta...Aikamoinen muna/majomäärä….munista jo yli 100g prt
Paljonko esim. jauhelihaa saisit munien hinnalla?
Mulla auttaa aamulla rasvainen (= voinen) kokkeli/munakas..ja joo, kahdelle hengelle yht kaks munaa ynnä keltuainen...voita viitisenkymmentä grammaa...keltuaisia voisit lisät...liika proteenikin aterialla lisää nälkää...
Kahdella aterialla päivässä pärjää, kunhan kroppa tottuu rasvapolttoon...eikä tarvii olla koko aikaa kokkailemassa..
Eläinrasvaa kuluu mulla päivässä 150-200g...pieniä aterioita, ei mahaa täyteen...miksi pitäisi?
Aikaa kuluu kahdelle ruuanlaittoon puolesta tunnista alkaen...jos useemman päivän ruoka kerrallaan, niin voi livahtaa yli tuntiinkin...