karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 17:54:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 650 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 1633 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-05-18 08:57:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-04-03 15:26:52
Viestit: 5440
suopursu kirjoitti:
Ensimmäiset korvasienet poimittu eilen! =P~


Juup, sunnuntaina. Kermaisen keiton tekaisin, oi nam nam!

_________________
huh'


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-05-18 09:21:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-12-27 23:42:30
Viestit: 1532
joko jo korvasieniä. Voi himputti. Mistäs mää niitä etsin.. En oo ikuna päässy maistamaan. Haluaa metsään..

_________________
iherb koodi uusille asiakkaille OMU074 saat $5 alennuksen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-05-18 09:24:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
http://www.tuomas.salste.net/doc/korvas ... sieni.html

http://www.luonnossa.com/Sienilajit/Kor ... sieni.html


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-05-18 18:55:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-12-27 23:42:30
Viestit: 1532
voih kiitos.. nyt hakemaan hakkuu aukeita :smt026

_________________
iherb koodi uusille asiakkaille OMU074 saat $5 alennuksen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-05-19 19:34:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-18 07:43:02
Viestit: 124
Tänään viereisessä kassajonossa nelikymppinen todella laiha ja väsyneen näköinen nainen osti koko kärryllisen eineksiä! En nähny mitään vihreetä joukossa. Oli mikropizzaa yms. Koko kärryllinen täynnä, se oli outoa :shock:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-05-19 20:53:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-26 23:04:16
Viestit: 516
Eipä tältä korkeudelta (Oulun eteläinen) vielä löytynyt korvasieniä. Jospa ensi viikolla kun nyt parina päivänä sadellut. Olikin kuukauden ihan kuivaa...

_________________
Karppaamalla -30 kiloa ja vähän ylikin!

Iherb:stä uusille tilaajille 5$ alennus koodilla SUT778


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-05-22 17:26:11 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Korvasieniä löytyi Evolta.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-05-24 20:01:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-18 07:43:02
Viestit: 124
ohhoh, hieman rysähtäny väärään ketjuun :lol:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-05-24 20:47:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-14 07:19:19
Viestit: 2089
Mies kävi sienessä sunnuntaina ja saaliina ISO korillinen korvasieniä parin tunnin sienireissusta :D . Nam meillä herkutellaan kermaisella korvasienikeitolla. Ja viittan kintaalla suosituksille, että raskaana ei saa syödä korvasieniä :roll: .

_________________
Raskauskilojen karistusta karppaamalla ja imettämällä.

Pojat 07/09 ja 06/11.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-07-14 17:17:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Ekat minikanttarellit, yksi haavanpuniikkitatti ja yksi keltahapero ovat olleet jo pannulla eilen! =P~

Siitä se taas lähtee.
Täällä etelässä saisi sataa että pääsis kunnon apajille.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-07-14 17:55:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-08 00:35:19
Viestit: 803
Ensimmäinen punikkitatti löytyi ennen juhannusta, heinäkuussa pari koivu- ja keltahaperoa. Koetan hillitä intoa lähteä metsiä koluamaan ja syödä pakastimesta viime kauden satoa vähemmälle ensin.

_________________
Kuva

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011


Ylös
   
 Viestin otsikko: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-07-14 18:36:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-21 21:24:58
Viestit: 453
Kanttarelleja oon käynyt kattelemassa, mutta kovin heikoin tuloksin. Vähän reilu litra tähän mennessä. Liian kuivaa. :(

_________________
Liika on aina liikaa, kohtuus on vain vähän liian vähän.
http://mutsikarppaa.vuodatus.net


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-07-14 19:41:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-05-20 12:29:42
Viestit: 1190
Joo, kuivaa on täälläkin. Yhden samettitatin poikasen bongasin ja muutaman kanttiksen lakin. Suurin läpimitaltaan n 1 cm. Että eipä siitä suurensuurta soppaa vielä tehdä.

_________________
Jos keskustelet idiootin kanssa, varmista ettei hän tee samoin.

Kuva
iHerb -koodini on JOK311; saat sillä ensitilaajana 5 $ alennuksen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-07-15 06:12:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-06-10 18:34:25
Viestit: 233
Kantarelleja näyttäis olevan tuloillaan täällä paljonkin, kovin vaan ovat pieniä vielä.. Eli samat sadetanssit on käynnissä mullakin :) Keskiviikkona kävin ensimmäisen pienen sienipannullisen hakemassa kantarelleja, kehnäsieniä ja keltahaperoita. Mietin, josko viikonloppuna kävis tsekkaamassa herkkusienipaikat, jokohan niitä alkais olla..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-07-17 17:41:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-21 21:24:58
Viestit: 453
Tänään sain 750g kanttarelleja jotka pistin kuivumaan. Löysin myös yhden kauniin tatin jonka kotona tunnistin sappitatiksi. Että silviisiin. :D

_________________
Liika on aina liikaa, kohtuus on vain vähän liian vähän.
http://mutsikarppaa.vuodatus.net


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-07-17 17:58:38 
Poissa
Ero-sennin
Ero-sennin
Avatar

Liittynyt: 2010-02-01 18:26:38
Viestit: 1047
Kovin oli vielä vähänlaisesti sieniä kun tuossa kävin täällä turun seudulla metsässä kävelemässä. Kehnäsieniä olin etsimässä mutta vain enemmän näkyi kantarelleja mutta nekin olivat kovin pieniä. Lupaavan paljon oli kyllä noita kanttarellin alkuja näkyvissä.

_________________
A fanatic is a person who can't change his mind and won't change the subject. (Sir Winston Churchill)
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-07-17 18:17:51 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Tänään metsään Lohjalla: Tyhjiin konepoimittuja mustikoita löytyi vähemmän kuin hyttysiä, paarmoja tai ahomansikoita. Sieniä ei näkynyt kuin yksi lahoava koivuhapero.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-07-17 20:10:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-12-09 16:32:30
Viestit: 642
Itä-Helsingissä ei tutulta kantarellipaikalta löytynyt vielä mitään, ellei sitten joku ollut ehtinyt paikalle ennen mua. Lohdutukseksi löytyi metsämansikoita enemmän kuin koskaan (mikä ei kyllä vielä ole kovinkaan paljoa), ja lisäksi vastaan tuli jokin aika kärsineeltä näyttävä hapero. Saattoi olla isohapero tai viinihapero -- en ole koskaan oppinut tuntemaan saati käyttämään haperoita (helppoja keltahaperoita lukuun ottamatta). Ehkä vielä joskus!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-07-17 21:43:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-02 00:06:55
Viestit: 1879
Reilut viisi litraa kanttarelleja länsi-suomesta. Uusia alkuja paljonkin.

Aika pieneltä alueelta. Sateita odotellessa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi sienisato
ViestiLähetetty: 2011-07-17 22:56:42 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Oivoi, kyllä kelpais löytää kantarelleja. Vuosi ollaan nyt tässä asuttu ja paljon on paikkoja vielä koluamatta. Viimekesänä ei ehditty mustikkaan, ei sieneen, vähän vattuja kerättiin. Nyt sitten jos jaksais. niin monta hyvää kantarelli- ja suppispaikkaa jäänyt muutoissa aina taakse. Mulla on maku vuosien varrella muuttunut ja nyt tykkään suppiksista hieman enemmän kuin kantarelleista. kantarellit silti ihan huippuja!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 650 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 1633 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)