hei ja kiitos tsempeistä. (tuli jo meileeni että tään viesti-ketjun vois siirtää muualle, ku tää _yleinen_ on vähä liian yleinen, vaikka ei mua nyt sinänsä haittaa että tätä luetaan ja aluksi tää tuntui hyvältä paikalta. mun ruokapäikkyy? ja vosiin siellä sitte purkautua ja halukkaat vois sitä siellä lukea)
no, mutta... Tänään on ollut taas KAAMEA PÄIVÄ!! ääh. en edes haluais aatella koko päivää, ja lopulta tulin vaan kiukkuiseksi kun juttelin anopin kanssa - vain poikansa takia haluan olla väleissä ja myhäilen..

mä en jaksais sitä. sori. Ja se ei varmaan "jaksa" mua; tai siis ei ymmärrä. tjtn.
Mikä teki tästä päivästä kaamean? no, aamulla kaikki vaikutti samalta kuin eilen: mies oli todella väsynyt ja verenpaineet tapissa. Ajateltiin että kyllä se siitä. No, vähän ennen 14 menin paikalle ja mies oli ihan väsy; ei jaksanut edes puhua. Kuitenkin hän tuli levottomaksi, liikkui sängyssä, nousi istumaan ja valitti niskaa ja päätä sekä yleisesti kamalaa oloa. Ja siinä sitten istuin tunnin ja katselin ku ei se jaksanut kuin hymähtää mulle. kyllä tuli pelottava olo; sehän näytti taas samalta kuin silloin vuoto-iltana. No, kyselin kaikkea enkä sit enää saanut ees selvää mitä se puhui. Hoitaja kävi ja kyseli miehen vointia; mies jotain hymähteli että: "kyllä tää tästä, että vähän on heikko olo" just joo - VÄHÄN??!?!?! Sanoin että aika paljon heikommalta vaikuttaa tänään kuin eilen ja että mies valittaa niskaa ja päätä ja muutenkin kamala olo. No, hetken päästä tuli lääkäri ja joku muu. ja sanoivat että laittavat jonoon kuvaukseen. Kyllä oli pitkä tunti!!! Mä olin ihan paniikissa, ja musta tuntui että me oltiin ihan yksin siinä sairaalassa; että tänne sitä kuolee kun kukaan ei oo missään. Eli kahdelta tulin ja klo. 16 lähdettiin sitten siihen röntgeniin. HUH! se oli sit nopeesti ohi - JA ONNEKSI KAIKKI NÄYTTI HYVÄLTÄ siellä päässä.

ja lääkäri kertoili siinä sitten matkalla mitä seuraavaksi tutkitaan. Hän vielä PAINOTTI sitä, että NYT tutkitaan sitten perusteellisesti koko mies!

eli kaikki mikä voi vaikuttaa korkeaan verenpaineeseen NUORELLA ihmisellä. Kysyin sitten että NO - mikä esim.?!?!!? no, jotain sanoi munuaisista sekä jostain "tukoksesta" jossain. Ääh... ärsyttävää kun en muista enkä ymmärräkään. pöh. Mä olin siinä miehen kanssa sit 3 tuntia; en voinut lähteä pois!! no, hän alkoi sitten jo näyttämään virkoamisen merkkejä ja sai jo silmänsä auki jo jutteli jo hiukan sekä yritti syödä, mutta oksensi. kiva kiva. ja heti perään oksensi naapuri-sänkyläinenkin. just joo - hyvää jauhelihasoppaa. JA JUST NIIN RASVATONTA KAIKKI - YÖK!!! (täytyykin käydä tsiikaamassa, ku tääl oli joku sairaala-ruoka ketju, että mitä uskaltais viedä sille. aattelin manteleita ainakin ja tummaa suklaata oon jo vienyt. muuten hän saa syödä niitä pöperöitä miten ite tahtoo.)
no, niin mutta kai sitten taas on "kaikki" hyvin... tai niin hyvin ku voi olla. Illemmalla hän taas valitti kovaa päänsärkyä, mutta oon kuullut että pahimmat säryt laikkausten jälkeen tuleekin vähän viivellä? VAI? ihmettelinkin pe,la ja eilen että aika vähän hän särkyä valittelee... Pakkohan sen suntin laiton on jossain tuntua. Ja tietty mies itse on ihan ihmeissään, kun tänään oli tosi huono päivä.

no, aina ei voi voittaa.
Pelottaa mua silti vielä se että jos ne kauheet paineet (tänään jopa 190/120) rikkoo sieltä päästä vielä jotain. ei näytä lääkkeet auttavan kovin hyvin; tottakai ne antaa nitä lääkkeitä pikku hiljaa enemmän ja voimakkaampia, mutta kuinka kauan niitä voidaan voimistaa, et siit on jotain hyötä?
no, niin. tulipa purettua.

viewtopic.php?f=11&t=266252. pvkirja:
viewtopic.php?f=11&t=27408