Kirrimirri kirjoitti:
oulaliina kirjoitti:
Tähän kaloriasiaan liittyen olen joskus miettinyt sitä, että onko siitä jotain hyötyä syödä suuria kalorimääriä, jos keho pärjäisi pienemmilläkin. Karppauksessahan on mahdollista, että syö korkeilla kaloreilla lihomatta, mutta toisaalta ei myöskään laihdu. Mikä on keholle optimaalisempaa?
Mä oon ajatellut että mitä enemmän ja monipuolisemmin syö niin sitä varmemmin elimistö saa kaikki tarvitsemansa ravinteet, vitamiinit ja hivenaineet. En sit tiedä ajattelenko hassusti.
Minäkin ajattelen näin.
Ja pidän sitä tärkeänä, että olen tyytyväinen. Eli en ole nälässä.
Nälkä tekee minut kiukkuiseksi kuin ampiainen.
Karppiruualla saan mahan täyteen tulematta ähkyyn ja voin senkin takia paremmin.
Raskaana ollessa lihoin taas kymmenen kiloa ja olen tässä koittanut laskea pitkästä aikaa ja olla tiukkis...
Mutta koska kerkesin olla nälättä ja samassa painossa melkeen kaksi vuotta, niin laskeminen ei vaan innosta enää yhtään!!!
Joten nyt ajattelin ottaa täysin rennon tyylin.
Hiilarit pysyy jo itsestään alhaalla, kun kaikki hiilari himotkin on kadonnut saman tien kun aloin täysin viljattomaksi.
Karppaus on viljattomana älyttömän helppoa.
Uskon, että painokin tippuu tässä samalla vaikka hiitaasti.
Mutta minä ymmärrän laskemisen myös motivaation ylläpitäjänä.
Ennenkuin karppaus on elämäntapa, niin kirjaaminen pitää hiilarit poissa lautaselta. kuka sitä haluaa kirjoittaa sen hillomunkin päiväkirjaansa