karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-30 22:38:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 102 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-05-12 11:41:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla kivistelee tuohon pallean kohdille, ylävatsaan aina silloin tällöin, joskus jokusenkin päivän peräjälkeen. Taidanpa koittaa tätä kuuria, josko tepsisi. --> apteekkiin. :)

ViestiLähetetty: 2011-01-05 16:22:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Neljäs puhdistuskerta toteutetaan tänään. Raportti huomenna.

ViestiLähetetty: 2011-01-05 22:31:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla sellainen mielikuva, että karvassuolaa eli magnesiumsulfaattia saatetaan myydä akvaarioliikkeissä.

Laihduttaminen on helpompaa ja mukavampaa täydellä vatsalla! :D

ViestiLähetetty: 2011-01-06 11:36:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No niin, litkut nautittu ja pytyllä istuttu, tuloksena satakunta pientä kiveä. Selvästi vähemmän kuin edellisillä kerroilla.

Vhh-positiivinen, mihin mahdetaan käyttää karvassuolaa akvaariohommissa?

ViestiLähetetty: 2011-09-12 16:00:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ja uskaltaisiko tuommoista akvaarioliikkeen magnesiumsulfaattia suuhunsa pistää :roll:

nykyään muuten näyttää löytyvän iherbistäkin epsom suolaa, oli tosin juuri tällä hetkellä loppu.

ViestiLähetetty: 2011-09-12 18:48:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^eiköhän se ihan samaa kamaa ole.

ViestiLähetetty: 2011-09-24 12:01:54 
Poissa
sintti
sintti

Mulla todettiin sappikivet vuonna -08 ja täälläkin oli se meininki, että heti leikkaukseen.
Minä taas en ihan heti ollut valmis siihen, kun olin kuullut sappivaivoista jotka pysyy ruokavaliolla aisoissa ja
myöskin niistä tarinoista että kivut jatkuu vaikka leikkaus oliskin tehty.
Isoin jöntti oli 0,5cm silloin. Sain 3 kohtausta aika peräjälkeen ja sitten ne on laantuneet.

Nykyään kun tietää mitä tulossa osaa heti varautua eikä jatkaa mättöä siihen pahimpaan kipukohtaukseen saakka.
En tiedä onko mikä vaikutus, mutta meen heti piikkimatolle rentoutuun kun alkaa paine kerääntyyn tuohon ylävattalle. Siinä puolen tunnin jälkeen on jo parempi olo.
Minä luulen että kohdallani 12 kilon pikapudotus laukas kivut.

Aloitin karppauksen eilen ja tässä vähän tunnustellen tuon rasvan kanssa, ettei kivet nyt alkais taas hilluun..

Puhdistuksen tehneet, teittekö myös ne matokuurit ja munuaissiivoukset ensin vai
suoraan maksakuuri?

Fast Weight loss Online at the Weight Loss Center
Kuva

ViestiLähetetty: 2011-09-24 13:14:34 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

Minulla oli viime keväänä kaksi "sappi"kohtausta eli ylävatsalta tosi kipeä, meni ohi kummallakin kerralla kylmän kääreen avulla (jaa, taisin panadoliakin ottaa). Kesäkuussa sitten ylävatsa ultrattiin ja löytyihin sieltä yksi "iso" sappikivi. No, elokuun alussa jouduinkin sitten jo lasarettiin vatsakipujen vuoksi ja kuinka ollakaan, minulta löytyi pahasti tulehtunut umpisuoli! :shock: Nyt olen tässä pähkäillyt, josko nuo keväiset kivut olisivatkin olleet tätä umpparikipuilua ja olen melko varma, että näin olivat. Umpparikipu nimittäin saattaa hyvinkin alkaa ylävatsalta ja toisaalta oireilla pitkän aikaa ennen kuin tulee lopullinen niitti, jos tulee ollenkaan.

Saas nyt nähdä, tuleeko vielä kipuja - vielä ei ole tullut. :D

ViestiLähetetty: 2011-09-24 21:27:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jetlag kirjoitti:
Mulla todettiin sappikivet vuonna -08 ja täälläkin oli se meininki, että heti leikkaukseen.
Minä taas en ihan heti ollut valmis siihen, kun olin kuullut sappivaivoista jotka pysyy ruokavaliolla aisoissa ja
myöskin niistä tarinoista että kivut jatkuu vaikka leikkaus oliskin tehty.
Isoin jöntti oli 0,5cm silloin. Sain 3 kohtausta aika peräjälkeen ja sitten ne on laantuneet.

Nykyään kun tietää mitä tulossa osaa heti varautua eikä jatkaa mättöä siihen pahimpaan kipukohtaukseen saakka.
En tiedä onko mikä vaikutus, mutta meen heti piikkimatolle rentoutuun kun alkaa paine kerääntyyn tuohon ylävattalle. Siinä puolen tunnin jälkeen on jo parempi olo.
Minä luulen että kohdallani 12 kilon pikapudotus laukas kivut.

Aloitin karppauksen eilen ja tässä vähän tunnustellen tuon rasvan kanssa, ettei kivet nyt alkais taas hilluun..

Puhdistuksen tehneet, teittekö myös ne matokuurit ja munuaissiivoukset ensin vai
suoraan maksakuuri?

En ole zapperia ostanut enkä käyttänyt, joten en tiedä sen tehokkuudesta mitään. Mutta mutta, olen kuitenkin onnistunut välttämään sappirakon poistoleikkauksen ihan vaan maksan puhdistusohjelmalla, joka löytyy Hulda Clarkin tai sitten Lootuskirjojen sivuilta. Selkä- ja lapaluutuntemukset sekä totaaliset sappikivikohtaukset ovat jääneet jo vuosien taa.

On todellakin mahtavaa, kun voi omaan terveyteensä vaikuttaa kotikonstein kirurgin veitsen sijaan... :)

ViestiLähetetty: 2011-09-24 21:46:23 
Poissa
sintti
sintti

Siis täytyypäs käydä katsastaan noi apteekit ja ens viikonloppu pyhittää oliiviöljylle :D
Ja sitten vaan [-o<

Tuun sitten kertoon mitä tapahtui :D
Hyvää viikonloppua!

Fast Weight loss Online at the Weight Loss Center
Kuva

ViestiLähetetty: 2011-09-25 08:22:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jetlag kirjoitti:
Siis täytyypäs käydä katsastaan noi apteekit ja ens viikonloppu pyhittää oliiviöljylle :D
Ja sitten vaan [-o<

Tuun sitten kertoon mitä tapahtui :D
Hyvää viikonloppua!

Jos et apteekista saa, niin Lootuskauppa ainakin myy karvassuolaa, näyttäis olevan varastossakin.

http://www.lootuskauppa.fi/epages/OVK.s ... 009-143228

ViestiLähetetty: 2011-11-11 08:40:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joissain paikoissa luki, että munuaiset pitäisi puhdistaa ennen tuota maksan puhdistusta, niin mites se tapahtuu?

ViestiLähetetty: 2012-01-10 13:59:12 
Poissa
sintti
sintti

Minä kävin tänään tilaamassa apteekista tuota magnesiumsulfaattia. Hinta vajaa 18 eur, kun Lootuskaupassa näyttää olevan n. 25 eur. Kilon pussukka, joten saa siitä muutaman kerran puhdistella.

Onko joku tehnyt pelkällä magnesiumsulfaatilla tuota puhdistusta, eli ettei ole tehnyt tota koko systeemiä noillä öljyillä ym:?

ViestiLähetetty: 2013-02-11 20:54:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä löysin magnesiumsulfaattia kun kävin Tallinnassa apteekissa. 150 g pussi maksoi 2,90 €

Laihduttaminen on helpompaa ja mukavampaa täydellä vatsalla! :D

ViestiLähetetty: 2014-07-07 13:03:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tramppa kirjoitti:

No kerran oon tosiaan kokeillu yhtä reseptiä joka menee siis näin:

- 4rkl epsomsuolaa (=magnesiumsulfaatti, apteekista sain kilon purkin tilaamalla, 15€)

- 1- 1,5dl oliiviöljyä

- yhden verigreipin mehu, itse lisäsin myös sitruunaa

Valmistelut: Varaa seuraava päivä vapaaksi, äläkä poistu kovin kauas wc-pöntöstä. Älä ota lääkkeitä tai vitamiineja puhdistuspäivänä. Syö vihannnespitoisesti aamupäivän aikana, vihannesmehuja tai soseita.

Klo 14.00 jälkeen älä syö mitään, tärkeää! Sekoita 4rkl magnesiumsulfaattia n. 8dl vettä. Laita jääkaappiin.

Klo 18.00 Juo kylmää suolaliuosta (maku mielenkiintoinen 8) ) 2dl. Voit huuhdella suuta jos haluat, älä juo muuta.

Klo 20.00 juo taas suolaliuosta 2dl

Klo 21.45 tee öljyseos greipistä ja oliiviöljystä kannelliseen purkkiin ja ravistele kunnes on hyvin sekoittunut. Käy wc:ssä,(itselläni oli ainakin kovasti asiaa istunnolle jo tässä vaiheessa)

Klo 22.00 juo öljy-greippiseos viiden minuutin kuluessa (tämä oli hyvää!) ja asetu oikealle kyljelle makaamaan. Mitä nopeammin asetut makaamaan, sitä enemmän on kiviä mahdollista saada ulos. Makaa paikoillaan vähintään 20 min. Epsomsuola avaa sappitiehyet (myös kipulääke Litalginilla on sama vaikutus) eikä kipuja tule. Yllättävää kyllä, yön sai nukkua rauhassa eikä ripuli riivannut lainkaan.

Herää seuraavana aamuna n. klo 6-7.00, juo taas 2dl suolaliuosta ja käy vielä pariksi tunniksi lepäämään jonka jälkeen viimeiset liuokset kurkkuun.

Voit saada ripulia aamulla ( minulla jo illalla, muttei yöllä) koska suola poistaa nestettä. Sappikivet kelluvat joten voit nähdä ne vessanpytyssä. Jotkut ovat jopa siivilöineet tarkempia tutkimuksia varten, itse en siihen ryhtynyt. Omat sappikiveni olivat ultran mukaan pieniä, joten en saanut varmoja havaintoja onnistumisesta.

Klo 11-12 maissa voi alkaa syömään ja juomaan taas, mutta aloita varovasti. Itse paistoin kylkisiivuja :lol:

Joissain vastaavissa ohjeissa sallittiin veden juominen puhdistuksen aikana, itse noudatin näitä ohjeita ja janon tunne oli kiusallinen, taidan ensi kerralla ottaa muutaman lasillisen vettäkin.

Verenpaine ainakin laski selvästi tällä puhdistuksella pariksi päiväksi.

Onko tästä menetelmästä päivitetympää tietoa? Uskallanko suositella ihmiselle, jolla epäillään sappikiviä?

Toinen kysymys, auttaako sappivaivoihin pelkkä rasvan lisääminen vai täytyykö myös rajoittaa merkittävästi hiilareita?

ViestiLähetetty: 2014-07-09 13:56:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^En ole ihan paras asiantuntija, toivottovasti muutkin vastaavat. Mutta ymmrätääkseni sappikivet lähtevät liikkeelle runsaasta rasvasta, joten jatkuva tasainen rasvan syönti saa ne pois... mutta uusia tulee, jos syö runsashiilarisesti.

ViestiLähetetty: 2014-07-09 14:05:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jeanne c'Arb kirjoitti:
Onko tästä menetelmästä päivitetympää tietoa? Uskallanko suositella ihmiselle, jolla epäillään sappikiviä?

Toi on mielenkiintoinen ja ristiraiitainen, mutta monet sanovat sen tehonneen hyvin, jopa tällä karppilassa.

Jostain luin että pitäisi vältää ravaista ennen tätä maksahuuhtelua / sappirakko käsittelyä että sappi nesteet tulisi vasta viime vaihessa voimalla mukaan.

Jos Englanti taipuu.

1
http://www.quackwatch.com/01QuackeryRel ... ushes.html

2
http://www.livestrong.com/article/12797 ... olive-oil/

Google
"hulda clark gallstones epsom salt"

ViestiLähetetty: 2014-07-09 15:57:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos, lukaisempa noita. Lähinnä kiinnostaa siis, onko tässä kokeilussa mitään riskejä.

ViestiLähetetty: 2014-07-09 16:10:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Perehdyin keväällä tuohon, mutta päädyin siihen, että en tee itselleni. Liian vaikea, ja en usko tuloksiin pitkällä tähtäyksellä. Muutoinkin tuntui vähän epämääräiselle. Monikaan ei ole sitä kotikonstein Luotettavasti tehnyt.
Parempi kun tutkii itseään pikkuhiljaa, ja karsii ne ruoka-ainekset pois, mitkä aiheuttavat vaivoja. Sapessahan voi olla ongelmia, vaikka ne ei näkyis missään normikokeissa. Jälleen kerran; "täytyy vain kuulostella omaa kehoa!"

Ja ps. Jos yhdelle sopii rasva, niin ei välttämättä sinulle, rasvojakin on erilaisia. Toiselle sopii kaali, toiselle ei. Joillekkin sopii eläinproteiinit, joillekin ei. Ymym.

ViestiLähetetty: 2014-07-09 17:19:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onko sulla todettu/epäilty sappikiviä?

Eikö toi ole enemmän maksa huuhtelu juttuja joka samalla lajentaa sappi tiehyeitä että mahtuu enemmän ja isompaa ulos, tai sitten jotain ihan muuta kuten joissakin kirjoituksissa sanotaan.

Minäkin keväällä tuosta lueskelin, kun 2x diverttikuliitit suljettiin pois kuvioista ja lääkäri meinas tähystyksen jälkeen että olisiko ollut sappi kiviä, tulehdus sappirakossa ollut tai jotain sinne päin.

Isoin riski (Maallikon lukemisen mukaan) voisi olla (kun tiedä tarkoin mitä kaikkea mönjää se irroittaa) olisi että joku isompi lähtisi liikkelle ja jäis jumiin, ilmeisesti sappi tiehyeeseen jolloin jos jo tulehdus pällä ja sitten tukos on ilmeisesti aika varma leikuupöytä juttu.

Nyt ei ole vaivannut se mahdollinen sappi tai joku muu, mahaa pitempään aikaan jos en tyhmästi syö, voisin kokeilla jos akuutti vaihe päällä heti yksityisen alavatsa ultran jälkeen ja sitten taas, mutta ovat kela korvauksen jälkeenkin melko hintavia, menen aika paljon "jos se ei ole rikki ei kannata mennä sorkkimaan" periaatteella ja pikkuisia säätöjä kerrallaan että tietää missä mennään lukuun ottamatta tätä hyppyä karppaukseen joka on aika rankka juttu.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 102 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00