Minulla taitaa olla jotain vastaavaa. Väsyn helposti niin paljon aterian jälkeen, että on pakko mennä päiväunille. Sokeriarvoni ovat olleet "ensiluokkaisen pienet" kaikilla tavoilla mitaten. Jos sokeri ei voi selittää aterianjälkeistä väsymystä, niin insuliini varmaankin?
Eniten väsyn, jos syön ison annoksen hiilaripitoista ruokaa. Ainakin ennen väsyin, en ole kyllä kokeillut moista enää moneen vuoteen. Joulupuuro oli pahimmasta päästä. (Maito muistaakseni nostaa insuliinia erityisen reippaasti.)
Olen myös pyöristynyt pikku hiljaa, mutta vaikea sanoa, mistä se tarkkaan ottaen johtuu. Olen huomannut, että ainakin monet naiset pyöristyvät 60 ikävuotta lähestyessään. (Ja laihtuvat usein myöhemmin vanhuudessa.) Saattaa olla, että lihominen tässä iässä onkin ihan hyvä asia ja liityy estrogeeniin, jota rasvakudos tuottaa. Yritän lohduttautua sillä, että "pehmustetut naiset" elävät muita pidempään.

En ole enää niin nätti kuin ennen, mutta vanhempien naisten tehtävänä onkin ehkä korostaa nuorten naisten kauneutta.
Minun pyöristymiseni saattaa liittyä myös siihen, että selkäni on ollut monta vuotta niin huonona, että lihakseni ovat pakostakin pienentyneet. (Painoni on pysynyt samana, mutta läskin osuus lisääntynyt.)
Olen myös sairastanut jo kymmenisen vuotta keskivaikeaa ME-tautia eli liikuntaharrastukset ovat jääneet pakostakin tauolle. Yksin sekin voi varmaan selittää insuliiniongelmat.