karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-22 09:16:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 81 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-04-13 15:10:42 
Poissa
sintti
sintti

Mulla tökkii juuri nyt tämä atkins, ja kun kesäkuntoon olisi kiva päästä, olen harkinnut että nutraisin kuukauden (4 pussia suklaapirtelöitä päivässä + vähän lisäproteiinia ja paljon salaattia).

Nyt kaipaisin kokemuksianne kyseisestä kuurista, toimiiko? ja lähinnä toimiiko lyhyellä tähtäimellä, koska olen ajatellut siirtyä 10 kg pudotettuani takaisin atkinsiin, ja sitten pudottaa ne toiset 10 kg hitaammin. itsekuria mulla kyllä riittää, enkä aio repsahdella. Kysymys kuuluukin, meneekö nutrauksessa säästöliekille ja sen jälkeen laihtuminen normaalikaloreilla on vaikeaa? jaksaako nutratessa käydä lenkillä? paljon lähtee viikossa? kaikki tieto tarpeellista, kiitos :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-13 15:21:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rollaksää vai ooksää tosissas?

Viestin otsikko: Nuttrilett vastaan Atkins...
ViestiLähetetty: 2007-04-13 17:00:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mikali ensimmainen kirjoittaja oli tosissaan , annan vahan kaytannon tietoa omasta kokemuksestani: NUTRILETT ON PROTEINIIDIEETI

Nuttrilett lla laihtuu nopeasti-- kylla

Nuttrilett vie rahat rahapussista--kylla

Nuttrilett in aikana on syotava lisaproteiinia--ei (muita lisia kyllakin)

Nuttriletti n aikana voit syoda 1/2 kg karppikasviksia --kylla

Pussien nauttimisen aikana nopeasti laihdutettaessa syot vain esim 6-7 pussia per paiva niita haluamiasi suklaapirteloita (itse soin mansikan makuisina)KORVATAKSESI ATERIAN tai yhdessa kasvisten kanssa max 800 kcal yhteensa.

Nuttrilett in aikana kynnet ohenevat ja hiukset voivat irtoilla (jopa1/3)
seka iho kuivuu rasvan puuttesta, dieettihan on taysin rasvaton ja tasapainoiluvaiheessakon hyvin vaharasvainen.

Olin kolmessa neljassa kuukaudessa sutjakoitunut -25 kg ja muuttunut vahahiuksiseksi ja jo ent hauraat kynteni lohkeilivat seka iholta irtoili kuivaa "polya".

Onnea yrityksellesi ja tervetuloa takaisin MYOHEMMIN joukkoomme.

Kiitos sisareni , joka pelasti minut uudelta nutrausaallolta esittelemalla melkein saman ruokavalion rasvalla hoystettyna: karppauksen.

Miksikohan laakarini pyysi minua kaymaan verikokeissa ensin viikon valein ja sitten kahden viikon, kuukauden valein.....DIEETTI EI OLE AIVAN HARMITON.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-13 18:54:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kannattaa nutrauskokemuksia kysellä joltain ihan muulta foorumilta...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-13 18:54:53 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Onha sitä zonea, montia, south beachia ja heikkilääki, mitä voisit kokeilla! :wink: Tsemppiä, mitä nyt sit teetki! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-13 20:45:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jos haluaa elää pirtelöillä...
Ihan makuasia.
Mä kuolisin nälkään.

ViestiLähetetty: 2007-04-13 21:00:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

theNewMe kirjoitti:
Mulla tökkii juuri nyt tämä atkins, ja kun kesäkuntoon olisi kiva päästä, olen harkinnut että nutraisin kuukauden (4 pussia suklaapirtelöitä päivässä + vähän lisäproteiinia ja paljon salaattia).

Varmaan hyvä idea. Nutrilett sopii tosiaan lyhytpinnaisille ja henkisesti laiskoille oikein hyvin.

ViestiLähetetty: 2007-04-13 21:38:35 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

savu kirjoitti:
theNewMe kirjoitti:

Varmaan hyvä idea. Nutrilett sopii tosiaan lyhytpinnaisille ja henkisesti laiskoille oikein hyvin.

Auts! :lol:

ViestiLähetetty: 2007-04-13 21:41:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

theNewMe kirjoitti:
kun kesäkuntoon olisi kiva päästä,

Laihaksi läskiksi?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-13 21:52:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miksi muuten aikamonella on epärealistisia aikatavoitteita?
Siis nyt alkaa miettimään kesäksi kuntoon ajatuksia?
Eikö se elämäntapamuutos ole kuitenkin iso, iso muutos, ja sille kannataa antaa aikaa, aikaa omalle keholle. Hitaasti mutta varmasti.
Sanotaan usein että hitaasti tulleet kilot lähtevät hitaasti, mulla ainakin piti paikkansa. ekat 30 lähti aika nopsasti (alle vuodessa ne tulikin), mutta ne 10kg jotka olivat hitaasti ja salakavalasti tulleet, sulavat/sulivat hitaammin.

Miksi kiire?
Siis plussaahan se aina on jos nopsasti karisee, mutta kannattaa asennoitua minun mielestä niin, että antaa aikaa muutokselle
tulee pettymyksiä vähemmän

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-14 05:53:38 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Milja kirjoitti:
Miksi muuten aikamonella on epärealistisia aikatavoitteita?
Siis nyt alkaa miettimään kesäksi kuntoon ajatuksia?
Eikö se elämäntapamuutos ole kuitenkin iso, iso muutos, ja sille kannataa antaa aikaa, aikaa omalle keholle. Hitaasti mutta varmasti.

Johtuisikohan tuo siitä, että suurin osa "laihdutuskuuria" miettiviä ei laihduta ensimmäistä kertaa, ja että he siksi jo tietävät, ettei noiden nykyisten "laihdutuskuurien" ruoalla pysy erkkikään päivääkään kauemmin kuin pakko?

--> Niinpä lyhyellä tähtäimellä tehokkain ja helpoimman näköinen tapa on yrittää minimoida kärsimysaika :D Tosin samalla tavalla kuin pakkasella housuihin pissiminen lämmittää hetken, näillä tehokuureilla onnistuu pitkän päälle yleensä vain keräämään kiloja, koska tuollainen tiukka kuuri väistämättä sotkee kroppaa muutenkin. Vai - tietääkö kukaan ihmistä, joka olisi nutrilett-kuurin jälkeen pystynyt hallitsemaan kilonsa??

Tietysti tällisia löytyy myös karppeihin. Ja kuten muuallakin, he alkavat täälläkin tiukalla ja herkuttomalla ruokavaliolla, jotta saisivat täälläkin kuurin mahdollisiman pian ohi. Itsekurilla toki VOI saada ne kilot pois - mutta nämä repsuvat kyllä (täälläkin) eniten... minkä lisäksi se, ettei osaa kuukausien karppailun jälkeenkään tehdä oikeasti ja omasta mielestään hyvänmakuista (karppi)ruokaa tarkoittaa, että kilot palaavat taaskin...

Jos on taipuvainen lihomaan, niin ainoa tapa pysyä järkevässä painossa on opetella syömään hyvin eikä millään kuurilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-14 06:26:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun on nyt pakko tähän väliin lisätä omaa kommenttia, vaikka en siis edelleenkään ole saanut tätä painoa tippumaan, prkl...

Siirryin itekin jonkinasteiselle nutraukselle tässä hiljattain - oikeastaan vain siitä syystä, että en ole saanut karppausta toimimaan... Älkääkä nyt heti käykö kimppuun yritän hiukan selittää ensin.. :oops: Olen meinaan aivan vakuuttunut karppauksen toimivuudesta kyllä, mutta itselleni on muodostunut ongelmaksi jatkuva repsahtelu. Tämä johtuu siitä, että vaikka kuinka täällä annetaan (huom oikeasti hyviä) vinkkejä, jää mulla silti liian pitkiä välejä syömiseen ja sitten nälkä on niin valtava, ettei se mene ohi enää ollenkaan. Elämän rytmi on tällä hetkellä niin tappo, etten yksinkertaisesti aina ehdi/saa aikaiseksi miettiä seuraavaa päivää etukäteen. Siksi olen hankkinut kaappiin joitain matalan GI:n (taisi olla Allèvo, mutta nutrilettiäkin on low GI) pirtelöä, patukoita ja protskupatukoita. Ne on oikeasti auttanut mua pitämään yllä ateriarytmiä, sillä koulussakin on helppo nopeesti syödä patukka tms. ja niitä on helppo pitää kaapissa. Niin on tietty pähkinöitä ja tonnikalaakin, mutta jotenkin näiden kanssa ei pääse samalla lailla repsahtamaan.
Toivon todella, että saisin tällä hiukan tuota kropan omaa rytmiä kohdalleen, eli ts. kroppa alkais luottamaan siihen, että ruokaa tulee säännöllisesti ja jos tuo vatsalaukkukin hiukan pienenisi... Tuota säästöliekkiä olen itsekin miettinyt, mutta katsotaan kuinka käy.. Enkä siis elä pelkästään näillä.. Ja onhan täällä paljon karppeja muutenkin, jotka laskevat kaloreita - eikai tämä sen kummempaa ole?
Suurin toive tietty on, että voisin joskus tulevaisuudessa jatkaa ihan puhtaasti karppina ja oikeasti tietäisin, mitä kehoni tarvitsee. Vielä en siihen kuitenkaan pysty. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-14 07:28:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos haluaa nopeasti ja vähillä ruoilla laihduttaa niin Kimkins olisi kyllä terveellisempi ja paljon halvempikin vaihtoehto.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-14 08:26:00 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Nutraus:

"Suklaapirtelö

Koostumus

Hedelmäsokeri, maitoproteiini, vähärasvainen kaakaojauhe (15,8 %), inuliini, kasviöljy (soija), soijaproteiini, mallasdekstriini, herneen kuitu, kovetettu kasvirasva (kookospähkinä), suola, emulgointiaine (soijalesitiini), sakeutusaine (selluloosa), kuivattu glukoosisiirappi, kovettumisenestoaine (piioksidi), makeutusaine (suklaroosi), antioksidantit (askorbyylipalmitaati, alfa-tokoferoli).
Kivennäisaineet: Trikaliumfosfaatti, magnesiumkarbonaatti, trikalsiumfosfaatti, kaliumkloridi, rautafosfaatti, sinkkioksidi, mangaanisulfaatti, kuparikarbonaatti, kaliumjodidi, natriumseleniitti.
Vitamiinit: Askorbiinihappo, nikotiiniamidi, dialfatokoferoliasetaatti, kalsium-d-pantotenaatti, pyridoksiinihydrokloridi, riboflaviini, retinyyliasetaatti, tiamiinihydrokloridi, foolihappo, syanokobalamiini, kolekalsiferoli.
Sisältää maitoa ja soijaa. Saattaa sisältää pieniä määriä kananmunaa."

Vaikuttaa terveelliseltä kun sentään noin paljon hienoja sanoja. ](*,)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-14 10:44:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jukilo kirjoitti:
Ja onhan täällä paljon karppeja muutenkin, jotka laskevat kaloreita - eikai tämä sen kummempaa ole?

Kyllä se on ruuan laatu, joka ratkaisee. Ei kalorien laskenta ole sama kuin transrasvapirtelöiden syöminen. Ja katsopas Papan viestistä, mikä on tuoteluettelon ensimmäinen aineosa, sitähän on tuotteessa aina eniten.

Viestin otsikko: Nutrilett vastaan Atkins
ViestiLähetetty: 2007-04-14 14:15:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jatkan ko vertailuuni/

Nutraillessani ei ollut nalka, eli ei voi "kuolla nalkaan" kuurin aikana, makuja on omelette ista kasviskeittoon (itse kaytin belgial. tuotteita variaatio voi olla erilainen kuin Nutriletteilla).

Laihduttaminen oli helppoa, mutta ongelma (rankan labrakontrollin ohella) onkin menetettyjen kilojen yllapitaminen. Et voi loppuelamaasi pussitella, tulisit siita sairaaksi. Laakarini kylla kehoitti jatkamaan vaikka vuoden eteenpain...en uskonut.

Omat kiloni tuli valittomasti tasapainoiluvaiheessa takaisin kateellisen korkein koroin.
Taman tyyppinen proteiinidieeti sopii erittain hyvin sellaiselle, jolla on sairaalloisen korkea BMI JA TARVETTA ON ESIM LEIKKAUKSEN VUOKSI SAADA PAINO PUTOAMAAN NOPEASTI. Ei jarkeva sellaiselle, joka haluasi nopeasti kesakuntoon muutaman numeron pienempaan kesahameeseen. No, heillekin se toimii, maksat korot sitten myohemmassa vaiheessa elamaasi.

Jos kuitenkin haluat pikakuurin , tee se ruoalla; syo karppiruokaa vahemman kuin aiemmin, kunnes olet tyytyvainen ja sitten jatkat karppisyomistasi. Etsi itsellesi sellainen herkullinen karppiruoka (useampiakin) mita voi syoda paljon kerralla ja pidat mausta ja kas et tarvitse laihdutuspusseja....

Mutta ideahan tassa karppauksessa on se , etta oppisimme syomaan hyvin ja terveellisesti lihomatta,eiko? Ne laihduttaa (me) kenella on tarvetta tai halua ja muut nauttivat ruoan terveydellisesta puolesta.

Kaikki lukuisat kuurit tai dieetit miten niita sitten kutsutaankaan ovat tilapaisia eivat elamantapa.
Nutrilettit eivat ole karppaamista:
Kuvittelen itseni esim paikkareiden tapaamisissa (olen ollut siella yhden tapaamisen ajan) kysymassa ohjaajalta miten voisin laihtua vahan nopeammin: autaisiko kevyttuotteiden poisto ja rasvan lisaminen asiaan?

Toivottavasti jutun ensimmainen kirjoittaja loytaa itselleen sopivan yhdistelman ruokailla ja laihtua. Pikakuureja en suosittele.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-14 16:44:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä oon nutrauksella saanut lyhyessä ajassa pois kiloja (parissa viikossa reilu 5 kiloa), mutta mulla on alkutilanteessa ollut huomattavasti enemmän ylimääräistä kuin aloittajalla. Nutreja "suositellaan" vain reippaasti ylipainoisille, kun painoindeksi alkaa olemaan hyvin lähellä normaalipainoa, ei nutraustulos on kovinkaan kummoinen. (eli ei vaivan arvoinen)

Nutrauskokeiluja on ollut kolme, joista kahden ensimmäisen jälkeen olen lihonut takaisin, kun palasin vanhoihin ruokailutottumuksiin. Kolmannen jälkeen nutrauksella menneet kilot eivät ole tulleet takaisin, kun siirryin karppaamaan. Karppauksella kiloni eivät ole lähteneet mihinkään, mutta olo on hyvä.

Nutrauksessa näen suurimpana ongelmana sen, että se ei ole pysyvä muutos ruokavalioon vaan kuuri, eli se ei poista nykyisessä ruokavaliossa olevaa ongelmaa. Eihän kukaan voi pussipirtelöillä elää loppuelämäänsä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-14 19:07:58 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Meidän kahviossamme, jossa syödään omia eväitä, on parikin naista nutriletella. Vanilja ja suklaa on ainakin niitä makuja, joita heillä on ollut. Onko se muuten pelkkää proteiinijauhemössöä vai onko siinä rasvaakin? Veikkaisin, että rasvaa ei oo.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-14 19:57:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rasvaa Nutriletteissa on alla 3 grammaa annosta kohden. Muista merkeistä en sit tiedä, tuskin kovin paljon eroavat ravintosisällöltään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-14 20:01:46 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Ihan uteliaisuudesta kysyisin, että mitä jos tuon Nutriletin lisäksi nauttii myös rasvaa?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 81 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00