Kiitos kaikille palstalaisille asiallisena pysyneestä keskustelusta ja kannustavasta asenteesta!
Minun täytyy valitettavasti tunnustaa, että olen drop-out alakarppi. Paino ei pudonnut enää, motivaatio hävisi ja nyt syön "normaalisti", eli mukaanlukien pastaa, jäätelöä ja rapeakuorista leipää. Myös vähän namia (vaikka en mikään karkkiaddikti ole koskaan ollutkaan).
Aloitin viime kesänä kun painoindeksi kohosi kohti 30:tä. Pituus 165, paino 82. Olen aina ollut vähän ylipainoinen, en ole jojottelija vaan yli- ja normaalipainon kaudet ovat olleet pitempiä, paino on ollut normaali opiskeluajan alussa ja sitten olen noussutta painoa muutaman kerran pudottanut.
Viime kesänä viimeinen niitti oli kun näin itseni peilistä kuumana kesäpäivänä Prismassa enkä heti tajunnut että se olin minä: läski! Argh! Vihoviimeinen potku oli Stockan alusvaateosaston hyvin valaistu sovituskoppi, jossa on peilit joista näkee itsensä myös sivulta ja takaa (suosittelen shokkihoidoksi kenelle tahansa! sovitettavaksi kauniit ranskalaiset alusvaatteet tai bikinit!

.
Elokuussa starttasin atkinsilla, tiesin jo entuudestaan mistä on kyse ja luin sen uuden kirjan. Pikkuhiljaa olin ketoosissa ja elo-marraskuun aikana paino putosi 76:een. Ihan hyvä. Tietoisesti pidin joulutauon: itsenäisyyspäivän tienoilla matkoilla, joulusapuskat jne. Jatkoin loppiaisen jälkeen, lähtöpaino 76.
Sitten ei tapahtunutkaan mitään! Tammi-helmikuun olin ketoosissa, kokeilin jopa viiden päivän rasvapaastoa. Matalimmillaan vaaka näytti himpun verran alle 75. Maaliskuussa söin alakarpisti, mutta en pitänyt itseäni ketoosissa. Huhtikuu taas atkinsin oppien mukaan ja ketostixit punaisella. Sitten alkoi kypsyttää: paino 76.
Toukokuun alkupuolelta lähtien olen syönyt enemmän tai vähemmän alakarpisti, nyt en ollenkaan. Jätski maistuu! Paino piirun päälle 76. En enää JAKSA valita ruokapaikkaa sen mukaan, voiko siellä syödä alakarpisti vai ei, kyllästyttää miettiä, miten paljon missäkin on hiilareita, otan mielelläni tuoretta leipää jos sitä on tarjolla.
Hassua, atkinsin pitäminen oli helppoa kun siihen pääsi kiinni ja olo oli aivan mainio: ei ilmavaivoja, verensokeri pysyi tasaisena. Kovin paljon ei edes tarvinnut muille selitellä kun ihmiset tiesivät että "sulla on se ihme dieetti". Kokonaiskolesteroli laski 5,6:sta 4,8:aan. Mutta silti.
Vielä olisi pudotettavaa, se tuntuu ja näkyy peilissä. Mutta kun motivaatiota ei ole! Siis hyvä olo on ihan hieno juttu, mutta kuitenkin dieetin ensisijainen tavoite olisi päästä näistä läskeistä eroon! Ja kun sitä ei tapahtunut vaan kilot ja sentit jumittaa samassa vaikka mitä tekee, ei enää viitsi eikä jaksa. Kiitokset kaikille jotka lohduttivat, kun tuskailin jumitusta!
Täytyy nyt vähän miettiä, mitä tästä eteenpäin. Onko muilla ollut motivaatio hukassa?