Ainahan se on kiusallista kun joutuu selittämään syömisiään.
Itse olen ollut ylläpidolla jo useamman kuukauden, mutta yksi tuttu (jota en ollut tavannut vähään aikaan) kysyi juuri, että olenko minä laihtunut tosi paljon. Ihmettelin, että mistä sen muka huomaisi, kun päällä oli michelin-toppa-asu, mutta kuulemma kasvot ovat selvästi kapeammat. Kun kerroin että pudotin kyllä loppukesästä ja alkusyksystä sellaiset 6 kiloa, niin heräsi tietysti kiinnostus että miten. "Ai alakarppaamalla?", mihin totesin että nii-in, Hesarissahan tämä taidettiin juuri haukkua maan rakoon... Ja kun vastapuoli vielä halusi tietää että mitä oikein teen - "Et siis syö valkoista leipää ja sellaista?" - ja vastasin siihen etten syö leipää ollenkaan, niin kommentti oli epäluuloinen "Ai ei ruisleipääkään? No se kuulostaa kyllä jo vähän turhan radikaalilta."
Eipä siinä jaksa kauheasti alkaa selitellä, muistelee vaan mielessään kuinka monta kertaa on viimeisten päivien aikana lukenut foorumilta niistä erilaisista vatsaoireista joita ruisleipä on karpeille entisessä (ja osin nykyisessäkin) elämässä aiheuttanut... Eihän sitä kukaan muu kuin karppi usko, että tuo terveyden kivijalka, pyhä ruisleipä, itse asiassa AIHEUTTAA ummetusta eikä poista sitä, kuten liturgia kuuluu.
Juu, anteeksi vuodatus taas... Välillä ei jaksaisi olla friikki, ja tulikin sitten vetäistyä sitä runsasperunaista soppaa ja juustosarvia kyytipojaksi. Ja kärsittyä ilmapallovatsasta ja naposteluvimmasta seuraavat 24+ tuntia.