marilotta kirjoitti:
Kyllä, syömällä laihtuu! Olen aikanaan kituuttanut tyyliin pussikeitto + tonnikalapurkki /päivä, ja laihtuuhan sillä, mutta heti kun lisää ruokamäärän normaaliin, kaikki tulee takaisin korkojen kera.
Pitkään aikaan en ole uskaltanut herkutella kuten nyt, gourmetruokia suorastaan, pihvejä kermakastikkeineen ja voissapaistetut kasvislisäkkeet... Ruuan laatu ja maku + nautittavuus ovat vain lisääntyneet - ja paino hiljalleen vaan hilautuu alaspäin.
Itse asiassa myös minä olen kituuttanut, mutta paino on vain jatkuvasti noussut. Kituuttaminen on nimittäin tapahtunut syömällä "terveellisesti ja monipuolisesti". Köyhällä ei ikinä "ollut varaa" syödä kalaa ja lihaa ja sen takia sitten elettiin kasviksilla ja makaronilla. Sitten laihdutin itseni sairaalakuntoon. Tuloksena 500 grammaa pois painosta ja hyponatremia. Kitulaihduttamisella sain verensokerin nollille.
Ajattelin etten minä koskaan voi laihtua ja kokeilin Atkinsia. Nyt on 18 kiloa poissa. Vahtaan silmä kovana elimistön mineraaleja niin ettei pääse puutosta syntymään mistään. Kävin vielä varmemmaksi vakuudeksi lääkärissä veri ja pissakokeissa, missä selvisi, että olen hyvässä kunnossa.
Mitä tulee taloudellisuuteen, niin kituutan yhä edelleen pätkätyöläisenä. Siihen lihaan ja kalaan on varaa kun sitä nyt ei kulu kuitenkaan niin paljon. "Ruokahalu kasvaa syödessä" on hiilarimoskan syöjien sanonta! Nyt kaloreissakin liikun siinä, missä normaalin naisen suositellaan liikkuvan. Kiva olla suositusten mukainen eikä ahmatti!