karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-25 21:44:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-06-19 08:39:22 
Poissa
sintti
sintti

Mua on ihmetyttänyt ja alkanut vähän ottaa pattiin alakarppien aliarvostus ja low-fat juttujen yliarvostus noin yleensä suomalaisten, mutta erityisesti oman ystäväpiirin keskuudessa. En heille paljon mainitse omasta ruokavaliostani ainakaan enää, koska joskus olen erehtynyt yrittämään selittämään että ei rasvaa tarvitse yrittää välttää vaan tärkeämpää olisi välttää niitä ylimääräisiä hiilareita. Mutta valitettavasti rasvakammo on sitkeästi juurtunut naispuolisiin ystäviini ja olen sitten saanut ihmetteleviä katseita ja kysymyksiä, kun en syö perunaa, pastaa tai leipää. Ja sitten huomaamattomasti sivulauseessa viitataan minun ruokavalioni olevan "noita ihmedieettejä". :roll:
Suurin osa ystävistäni on varmaan hidastanut aineenvaihduntansa ennemmin olemalla syömättä ettei liho. Pelkän leivän ja mahdollisimman low-fat syöminen jumpassa käyntiin yhdistettynä ja tuloksena on ns "laiha läski". Pelkällä liikunnalla kun läski ei lähde. Omakohtaista kokemusta on.
Nykyään olen luovuttanut enkä enää puhu ruokavaliostani mitään. Juhlissa tai muissa riennoissa yritän luovia hiilareiden joukossa ja löytää jotain syötävää. Nyyttärit onkin hyviä kun kaikki tuo jotain mukanaan niin voi ainakin omaa tuomaansa syödä :wink: .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-19 10:43:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Itse olen sen verran tuore tapaus, että en ole joutunut kauheasti mitään selittelemään - vielä. Töissä kun kieltäydyn kakuista ja pahvisämpylöistä niin ne pahvisämpylät vielä ymmärretään, mutta ei niiden kakkujen pois jättöä! Aion elää tässä hiljaiseloa oman dieettini suhteen ainakin niin kauan, että on jotain tulosta näytettävänä. Sitten meinaan kertoa, että mitä olen syönyt muutamille tukeville tutuilleni ja sukulaisille - katsotaan, että innostuvatko esimerkistäni vai eivät!
Kyläillessä ei ole vielä ollut vaikeuksia jättää jotain syömättä - olen aina ollut "nirso" ja syönyt todella vähän, eli outo lintu lyhyesti sanottuna...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-19 10:53:43 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Meinasin vastata, mutta jos sen teen, juttu siirretään välittömästi taistelutantereelle ja bulla uhkaa koko hiiliharppufoorumia. Niin että en sanokaan. Vaikka mieli tekisi ...

terv. näätä-els
(Tiesittekö muuten että näädän äänenä k.o. piirrossarjassa on suosikki- StarTrek'ini suosikkihahmo Whorf? What a weasel!)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-19 10:57:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

els kirjoitti:
(Tiesittekö muuten että näädän äänenä k.o. piirrossarjassa on suosikki- StarTrek'ini suosikkihahmo Whorf? What a weasel!)

(Vaik menee ihan off topiciks..). No tätä en tiennyt, mutta oli sangen mielenkiintoinen detaljii.

t: toinen trekki-fani :D (tuo piirretty on kans hyvä ;) )

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00