lepu kirjoitti:
laittimehua menee varmaan 2-3 lasillista per päivä, loput juonnit vettä. BMI tällä hetkellä 28 ja 22-24 ois tavoitteena! kiloja nyt 82,7 ja tarkotus ois siis saada se sinne ainakin 70kg pintaan...hieno aloitus oli, sain painon nyt 6 viikon aikana 90kg:sta tähän, mutta jumia pelkään nyt paljon, koska viimeksikin turhauduin siitä hyvän alun jälkeen...
Sori että vastaan nyt vastarannankiiskenä, kun kerran aloin ketjussa, joka oikeasti ei minulle kuulu (kuten eivät laihdutusasiat yleensäkään; ja juujoo, on minultakin kiloja tippunut pariinkin otteeseen, mutta aina vain sivutuotteena, ei ensisijaisena päämääränä... Siksi en katso kuuluvani tähän ketjuun) Yritän pysyä jatkossa poissa näistä.
1. Sulla on kuudessa viikossa kadonnut yli kilo ja viikko! Se on ihan himmeetä, tyylistä riippumatta. Hienosti tehty!
2. Mutta JOS motivaatiosi karpata liittyy painonpudotukseen vaa'alla, olet tavallaan jo hävinnyt. Silloin voit yhtä hyvin laihduttaa ihan millä tavalla vaan - ja laihtumisen jälkeen lihoa takaisin, kuten useimmat vain laihdutuksen takia kuurilla olevat, syystä riippumatta. Ja menettää sen kuuluisan "motivaation" viimeistään siinä vaiheessa kun jojoilu ei enää onnistukaan. Näin käy yllättävän monelle keventäjälle ja paikkarille, mutta jonkun verran myös teille "motivaatiokarpeille".
3. Jos haluat päästä jonkinlaiseen sopuun kroppasi kanssa (painossa, jossa se on terve ja tyytyväinen, riippumatta vaa'an lukemista), pitäisi ensin oppia tekemään ruokaa ja syömään niin, ettei mikään repsu vedä puoleensa. Minulla tuon opettelemiseen meni vuosia - enkä ole huippukokki vieläkään, mutta viinilasillisen ja kermakaakaomukillisen kera syöty yksinkertainen päivällinen voittaa kirkkaasti sekä laittiljuomat ruualla/ruoanjälkeen/vapaalla että jokseenkin kaikki isommat viikonloppuviinoittelut. Ja se puolestaan näkyy painossa.
Onnea matkaan, mitä teetkin. Itse joisin aterioiden välillä vain vettä, lisäisin aterioille rasvaa niin paljon kuin sielu sietää. Ja tekisin mitä hyvänsä, että saisin makua (luonnon raaka-aineista) niihin ruokiin, joita karppina saat aterioilla syödä mahasi täyteen ihan itsekurittakin.