musti kirjoitti:
Minä kävin toissa päivänä työterveyshoitajan juttusilla. Muuta hän ei oikeastaan mittaillut kuin verenpaineen. Hänellä oikein ilme kirkastui, kun tulos oli niin hyvä (136/78), ikää 51 vee. Kotona saan huomattavasti alhaisempia mittaustuloksia (esim. 116/71). Kolesterolista täti ei ollut kiinnostunut - ei sen puoleen, en minäkään.

Kävinpä tänään taas samaisen tädin luona jutustelemassa. Ei mitannut edes verenpainetta, kun oli viimeksi niin hyvä. Kolesteroliarvojani kehui (mitattu 2004 keväällä ja 2005 alkuvuodesta), vaikka kokonaiskolesteroli onkin yli suositusten, MUTTA VUODESTA 2004 VUOTEEN 2005 ON KUULEMMA TAPAHTUNUT MUUTOSTA HYVÄÄN SUUNTAAN, KOK-KOL JA LDL PYSYNEET KUTAKUINKIN SAMASSA, MUTTA HDL NOUSSUT!!! Minä melkein punehduin mielihyvästä - aloitin karppauksen 2.11.2004!

Kerroin hänelle, että muutos johtuu ruokavaliomuutoksesta, että olen siirtynyt vhh:lle. Hän kysyi, vieläkö noudatan sitä - tottakai, ei ole tarkoitus vaihtaa takaisin normille, kun on niin hyvä olo ja terveys on petraantunut huomattavasti. Terveydenhoitaja mainitsi jonkun sukulaisensakin laihduttaneen yli kymmenen kiloa hiilihydraatteja välttelemällä.... YESSS! Näin sitä pitää!
Voi, kuinka tulikin hyvä olo, kun oli saanut virallisterveelliseen maaperään kylvettyä pienen pienen siemenen....

) uivat vastavirtaan - roskakalat menevät virran mukana.