Minulla oli viime viikonvaihteessa tosi kovia kramppeja, ja vielä maanantaina aamulla kun kävelin töihin noin kilometrin matkanpätkän niin oikea pohje oli ihan tönkkö - luulin jo etten pääse perille ollenkaan.
Olin jo töistä lähtiessä menossa ostamaan magnesium-kalium -tabletteja, mutta sitten aloin miettiä syömisiäni. Huomasin että olin syönyt monta päivää ennen kramppien ilmaantumista enemmän (huonojakin) hiilareita kuin tavallisesti. Normaali hiilarimääräni on 20-30 g. Eipä muuta kuin tiistaina heti ruotuun ja Atkinsin aloitusvaiheeseen. Ainoat hiilarit ovat siitä lähtien tulleet kasviksista (siis tietysti myös esim. kananmunissa ja vaikkapa palvikalkkunassa on minimaalisesti hiilareita, mutta niitä en jaksa laskeskella).
Olin myös huomaamattani vähentänyt kasvisten syöntiä, mikä tilanne on nyt korjaantunut. Tomaattia, varhaiskaalia, kukka- ja parsakaalia jne. kuluu taas ihan kiitettävästi. Eikä kukaan varmaan arvaa, että krampit loppu siihen paikkaan
Tällä en nyt ollenkaan halua puhua magnesium-kalium -lisäystä vastaan vaan päinvastoin olen päättänyt, että seuraavan kerran kun/jos krampit taas iskevät (ja olen noudattanut vähä-hyvähiilarista elämäntapaani moitteettomasti) aion porhaltaa suoraa päätä lähimpään apteekkiin apua hakemaan.
Minulla vaan tuntuivat ehkä juuri nuo kaalien käytön lisäykset auttavan - ehkä niissä on jotain hyvähiilarista taikaa

!