karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-22 23:49:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Juhannus repsahdus
ViestiLähetetty: 2004-06-29 06:34:44 
Poissa
sintti
sintti

Jees, juhannus telttaillen ei oikeen sujunut alakarpisti. Leipä on niin kätevä aamupala retkellä. No söin kyllä paljon justoa ja tonnikalaa. Mutta.. kun meillä on tapana aina autoreissuilla mätöstellä sipsejä ja karkkia.. joten niitä tuli sitten ihan urakalla syötyä. Ja nyt sitten tietenkin on huono olo. Mahaan koskee ja olo on "jumissa".

Eikun uudestaan vaan aloittamaan kahden viikon "kuuri" ja yritys ketoosiin. Ei kuulkaa repsahtaminen kannata :x !! Hyvälle maistuu, mutta sitten onkin ihan kökkö olo.

Tänään siis ensimäinen vähähiilarinen päivä. Toivottavasti olo kohenee nopeasti. :shock:

Viestin otsikko: Re: Juhannus repsahdus
ViestiLähetetty: 2004-06-29 06:55:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Koo kirjoitti:
Jees, juhannus telttaillen ei oikeen sujunut alakarpisti. Leipä on niin kätevä aamupala retkellä. No söin kyllä paljon justoa ja tonnikalaa. Mutta.. kun meillä on tapana aina autoreissuilla mätöstellä sipsejä ja karkkia.. joten niitä tuli sitten ihan urakalla syötyä. Ja nyt sitten tietenkin on huono olo. Mahaan koskee ja olo on "jumissa".

Eikun uudestaan vaan aloittamaan kahden viikon "kuuri" ja yritys ketoosiin. Ei kuulkaa repsahtaminen kannata :x !! Hyvälle maistuu, mutta sitten onkin ihan kökkö olo.

Tänään siis ensimäinen vähähiilarinen päivä. Toivottavasti olo kohenee nopeasti. :shock:

Mä vedin juhannuksena viinaa pikkaisen sietokykyni yliarvioiden ja paino tipahti useamman kilon. Kaveri sanoi, että krapulassa hikoilee pois nestettä ja paino palautuu pian takaisin. Niin kävikin :cry:

Sitten mä olin astunut kännissä lasin päälle ja minulle tuli laskimoverenvuoto ja mun koti näyttää siltä että siellä olisi joku murhattu, sillä lattiat on ihan veressä.

Sitten mä söin vähän sämpylää ja mansikoita, se oli se juhannusrepsahdus.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-29 07:08:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tälläistä se on juhannus alakarpatessa:

Repsahdus tarkoittaa leipää ja sipsejä :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-29 07:17:35 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Sama repsahdus täällä ja voihan..., että oli eilen huono olo!! :(
Masu aivan myllerryksessä ja olo nuutunut (, mikä tosin voi johtua myös liiallisesta alkoholin käytöstä :wink: )
Onneksi alkaa olo taas normalisoitua...! :D

Onneksi Juhannus on vain kerran vuodessa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-29 07:33:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pratt kirjoitti:
Tälläistä se on juhannus alakarpatessa:

Repsahdus tarkoittaa leipää ja sipsejä :)

Kyl mä repsahdin juhannuksena aika monella tavalla ja lemmenelämä kukoisti :oops: mutta nämä repsahduksista vain liittyvät alakarppaukseen.

Mutta ehkä sekin että lemmenelämä kukoistaa liittyy alakarppaukseen, sillä se ei kukoistanut kun oli koko ajan masentunut ja väsynyt olo. Sika sääli että kolmevimpan rakkauselämä oli kuin seitsenkymppisellä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-29 10:06:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moninaiset ovat alakarppiuden ilot, Pienetär :D
Repsahduslistassa minulla 2 olutta, ensimmäinen oli ihan harkittu ja toinen tarvittiin kuupan kirkastukseen juhannuspäivänä.

Viestin otsikko: repsahduksista
ViestiLähetetty: 2004-06-29 10:42:22 
Poissa
sintti
sintti

Huh-huu.. täälläkin kärvistellään ja koitetaan elpyä vkonlopun repsahduksista... muutama olut, siideri ja pikkasen herkkuja eikä nekään mitää alakarppiherkkuja...

Mutta täytyy elellä tiukasti taas tää viikkoa että pääsee taas vauhtiin :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-29 11:45:47 
Hmm, jos tämä alakarppaus on niin mahtava ja ainutlaatuista, niin mikä ihmeen repsahdus on voinut tulla?

Kun henkilökohtaisesti syön normaalisti ja mitään "repsahduksia" satu. Ei tee mieli karkkia, jäätelöä tms. alkoholista puhumattakaan ja aina olen olut hoikka ja urheilullinen.

Onkos nyt niin, että tämä onkin ylipainoisten laihdutussivusto?? Alkuun luulin nimittäin, että kyseessä on jonkinlainen elämän tapa.

Tämä selittää aika paljon tätä yhtä ainoaa totuutta hokevaa jengiä.

Muuten olisi kantsinut suosiolla laittaa se K- 18 ;-)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-29 11:47:30 
Ja ps. miten tuon ääliömäisen "uusiokarppijutskan" saa hemmettiin tosta?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-29 12:15:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Varmaan ylläpito voi hoitaa asian meitä kaikkia tyydyttävällä tavalla :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-29 13:21:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä vieras, ilmeisesti ymmärrät olla onnellinen hoikasta ja terveestä kropastasi. Voisit harrastaa myös sisäistä kauneutta ja osoittaa sen verran ystävällisyyttä ja kohteliaisuutta meille, jotka emme ole yhtä onnekkaita kuin sinä, että pidättäytyisit pilkkaamasta ja ilkeilemästä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-29 16:15:11 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Repsahdin minäkin ja lipittelin mäyräkoirapentueen verran tarjouskeikyä Jussina. Pari päivää niitä oon nyt tässä kuseksinu tuohon kartanolle. Karamelliä maistoin vaan yhden pienen salmiakin, enkä himoinnut sipsilöitä lainkaan. Jäätelöä intouduin syömään överiksi, appatirallaa pari desiä. Siitä tuli morkkista kyllä.

Muu perinteisemmän ruokailun kannattajalahko puputti leipää aamusella, vaan näki ilmeestä, että niitä kyllä vitutti, kun minä pistelin Wilhelmin juustoisempaa versiota grilliin ja edelleen siitä huiviin.

Jussin alla turisin perunoiden määristä ja seurasin sitä puuhastelua sivusta. Kaikkiaan yli 30 uutta pientä mullalta tuoksahtavaa apulanta(luomu)palloa jäi vetistymään kattilan pohjalle. Itse pitäydyin yhdessä kappaleessa päivää kohden.

Muutamia grillisovelmia tekaisin ja hyvin ne tuntuivat maistuvan, koskakin loppuivat tuokiossa kesken, vaikka uudenperunan juhlaa vietettiinkin. Puolittelin tomaatteja ja koversin ne siedettävän tyhjiksi ja lohkoin sisään vähemmän laittia Aurajuustoa. Toinen hyvin maistuva eväs syntyy herkkusienestä ja pekonista. Pekonisiivu kiedotaan pienehkön sienen päälle ja keihästetään jollain tikulla siihen kiinni. Kaikki tuo menee hyvin alas punkrockin ja kossunkorvikkeen kanssa.

Tulihan siellä juttua laihduttamisesta ja keventelystä. Joku tuntemattomampi ihmetteli, että kuinka voi laihtua noin, kun grillasin itselleni puoli kiloa possun ukofilepihvejä aterialle. Lisäksi ne Aurajuustotomot ym. kaloriaköyhät lisukkeet. Kyselijällä oli itsellään niitä perunia ja sokerisilliä ja grillimaissia ja sen semmoista ja hyvin maistui pullakin. Tosin hänellä ei liikakiloja juuri ollut.

Jokahan sitä tällä sais itseltään synninpäästön Juhannuksesta ja alkais pelätä joulun syntejä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-30 07:46:33 
Poissa
sintti
sintti

Juhannus meni alakarpilla loistavasti mökiltä kotiin tulemiseen asti. Mäiskeet oli herkulliset eikä mielitekoja kavereiden sipseihin eikä karkkeihin syntynyt. Kotiin päästyä kuitenkin jossain mielenhäiriössä vedin itseltäni tajun pois irtokarkeilla ja leivällä. Siippa ei alakarppaa ja halusi ostaa karkkia ja reilusti. Olo oli kuin en olis karkkia vuosiin nähnyt sitä vauhtia sitä vetelin... :oops: En kuitenkaan kauaa kun paha olo jo iski. Hiilariorgioiden jälkeen sammuin sänkyyn. Seuraavana päivänä oli maha sekaisin ja kipeä ja sain istua vessassa koko ajan. Opetuksena itselleni, no more hiilariorgioita! En halua enää niin kamalaa oloa kun siitä hetkellisestä mielihyvästä sain. :( Toivottavasti muistan tämän seuraavan mielenhäiriön uhatessa.
Toinen päivä ruodussa ja olo alkaa kohentua. Tästä on hyvä jatkaa! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-30 10:55:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieraalle:

Ei minullakaan ole ylikiloja ja silti alakarppaan. Itselläni "repsahdus" tarkoittaa pikemminkin sitä, että syön olosuhteiden pakosta (kuten nyt menneellä viikolla) muuta ruokaa kuin haluaisin. Eli jos ei itse pääse tekemään ruokiaan ja istuu valmiiseen pöytään tai on esim. sellaisessa paikassa, että on pakko olla eväät mukana eikä tarjolla ole kuin ei-alakarppiruokia, niin niitä on sitten pakko syödä jos ei nälkäänkään halua kuolla.

Minulle "repsahdus" ei ole sitä, että hullunkiilto silmissä unelmoisin sipseistä, leivästä ja karkista ja niihin sitten sortuisin. Aina ei vaan voi valita syömisiään, vaikka haluaisi. Ja huomasin, että hiilariputken aloitettuani taas mentiin sitä "ei koskaan kylläinen" -tietä. Koko ajan ois pitänyt puputtaa jotain ja väsytti. Ihanaa olla taas oman keittiön ja jääkaapin "armoilla". :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-30 19:05:48 
Poissa
sintti
sintti

Minä repsahdin juhannuksena ouzoon kokiksen kanssa. Mutta sallin sen itselleni, olin reilu vuosi sitten kreikassa ja raskaana enkä ollut koskaan edes maistanut ouzoa! Joten toin itselleni tuliaisiksi pullon ja nyt sitten korkkasin sen enkä vieläkään ymmärrä miksi pistin sinne sitä kokista. :shock: Kaverin hyvä neuvo. Vesikin olisi laimentanut ja maku olisi varmaan ollut parempi. Mutta siirryin sitten punkkuun, sehän on suht alakarppia ja sattuu olemaan ihan lemppari juomaa. Vauva vaan pitää huolen etten pääse kauheasti repsahtamaan tällä saralla....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-30 20:09:37 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

ninuli kirjoitti:
Minä repsahdin juhannuksena ouzoon kokiksen kanssa.

K-20:

"Vulcan mind probe":
1 osa ouzoa
1 osa rommia

Tämä olisi kai kuulunut reseptiosioon... aika vähähiilarista kuitenkin. Ja on ihan suht' tunnettu drinksu ainakin lännemmässä :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00