Tein uuden aiheen tälle, koska en jaksa sotkea
omaa aktiivista Atkins-keskustelua tämän asian kanssa.
Minä, kuten moni muukin, ainakin googlen mukaan, kärsii Atkinsin dieetin aikana rytmihäiriöistä.
Viime talvena olin muutaman kuukauden ko dieetillä, eikä tälläistä kyllä ollut.
Nyt alotin n. 5 viikkoa sitten uudelleen, ja nyt viimeset 3 päivää on ollut ihan kummallista toimintaa sydämen kannalta.
"Muljahduksia" tulee parin minuutin välein. Tai ainakin sellaisia, että itse havaitsen.
Välillä voi mennä kauemmin, että ei tule yhtään, välillä saattaa minuutin sisällä tulla pari tai kolme.
Voin sanoa että on kohtuu kuumottava tunne, vaikka eteisperäiset- ja kammioperäiset lisälyönnit, ovat Wikipedian mukaan "tavallisesti harmittomia".
Ei siinä mitään jos niitä tulisi esim kerran viikossa, mutta kun tulee melkeen koko ajan!
Rupesin sitten laskeskelemaan kaliumin, natriumin ja magnesiumin saantia.
Kaliumia miehen pitäisi saada vuorokaudessa n. 3500 mg/vrk, natriumia 2000mg ja kalsiumia 800 mg.
Natriumin saanti on järkyttävä, kun lihaa tulee syötyä paljon. Kaliumia tulee jo nyt (otan 750mg lisäravinteena) saantisuosituksen verran. Kuitenkin pitäisi saada aika reippaasti enemmän, jos meinaa pitää suhteen natriumiin oikein, eli 1,5 x kaliumia natriumiin verrattuna.
Eilisestä lähtien otin 1500mg kaliumia lisäravinteena, sekä myös magnesiumia 500mg, eli 2 tablettia.
Kasviksista tulee muutenkin kaliumia, kun syön sen puoli kiloa suunnilleen päivässä (salaattia, kurkkua, paprikaa ja tomaattia).
Oletteko te laskeneet, millä suhteella teidän arvot menevät?
Finelin laskurilla "äkkiä" laskee vaikka päivän jokaikisen elintarvikkeen.
Tuntuu vähä siltä, että onko oikein riskeeraamisen arvoista tämä touhu.