karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-23 19:05:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Vihreä....
ViestiLähetetty: 2004-07-05 09:11:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olen käynyt lukemassa näitä sivuja nyt kuukauden ja samalla olen aloittanut painon pudotuksen mukaillen Heikkilää.

Olo on parantunut huomattavasti,mutta paino ei ole pudonnut kuin yhden vaivaisen kilon :(
Kaikkein eniten ihmettelen ihon heleyttä ja mustien silmänalusten katoamista.Ennen harmaan jä väsyneen ihon muuttuminen vajaassa kuukaudessa on ollut suoranainen ihme :)

No,eilen sitten päätin aloittaa Atkinsin,jotta saisin vähän vauhtia painonpudotukseen,mutta muutamia asioita ihmettelen.
Käytän kahviini rasvatonta maitoa tipan,Atkins kuitenkin kieltää sen ehdottomasti...miksi?Onhan kermassakin hiilareita.

Toinenkin kysymys minulla on jos joku osaisi vastata.

En ole mikään jumalan lahja keittotaidolle,joten ajattelin päästä mahdollisimman helpolla ja ostaa valmiiksi maustetun naudanpaistin,josta saisin töihin helposti eväät.No,en kuitenkaan uskaltanut sellaista ostaa,kun en saanut pakkausmerkinnöistä selvää,mitä ne niihin oikein laittavat.Onko kellään kokemusta?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-05 09:26:12 
Kävin aikanaan Painonvartijoissa, siis aikana, jolloin ruuat vielä punnittiin tosi tarkaan. Nykyisinhän arviointi on pitkälti silmämääräistä
Kävelyretkellä metsässä löysin puolukoita ja yritin arvioida kuinka monta gramaa syömistäni puolukoista tuli. Marjatkin siis oli pisteytetty.
Siinä keskellä metsää onneksi tulin järkiini ja tajusin, että eihän elämä ja syöminen voi niin rajoittunutta olla. Ja niitä ihania meheviä puolukoita söinkin sitten sen verran kuin maistui.

Liha on lihaa. Siinä voi olla marinadi, jossa on hiilihydraatteja, mutta sen osuus on vähäinen. Jos olet tiukasti Atkinslainen, se saattaa haitata. Mutta suuri osa alakarppaajista kyllä syö marinoituja tuotteita.
Älä tee elämääsi liian vaikeaksi ja rajoittavaksi. Tämä on elämän kestävä juttu, joten tee siitä sellainen, että jaksat sitä noudattaaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-05 09:28:05 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Siispä kroppasi kiittää! Jumittamiselle voi olla monia eri syitä. Maitotuotteista meillä ei ole oltu niin tarkkoja, mutta kahviini minä laitan joko luomukevyttä tai punaista, rasvattomasta tulen vain apeaksi tai vihaiseksi.

Minusta niistä valmiiksimaustetuista lihoista ei tule ikinä kunnollista, mutta se on maku- ja tottumuskysymys.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-05 09:30:15 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ja Ahma puhuu järkeä tuossa edellä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-05 09:52:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

kiitos vastauksesta :)

Arvelin itsekin,ettei niissä lihoissa olevissa marinadeissa ole hiilareita niin paljon,mutta Atkins on niin tiukka,ettei saisi eksyä kahden viikon alkupläjäyksen aikana senttiäkään oikealta polulta :lol:

On se vaan jännä juttu,palatakseni tuohon ihon heleyteen.
Minulla on laihduttajana vankka 30 vuoden kokemus,eikä sellaista diettiä ole varmaan keksittykään,mitä en olisi kokeillut,mutta millään muulla kuurilla ei ole ollut samoja vaikutuksia ihoon kuin nyt.
Kerran jopa nutrasin 4,5 kuukautta ja sainkin painon tippumaan 23kg,mutta niin ne vaan tulivat takaisin puolessa vuodessa,ainoastaan rypyt jäivät :D

Mielialakin on muuttunut huomattavasti positiivisempaan suuntaan.Herään aamulla hyväntuulisena,enkä vihaa ihmisiäkään läheskään yhtä paljon kuin ennen :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-05 12:37:15 
Olen kokeillut nyt kahviini kaikenlaisia vaihtoehtoja. lopputulos: pistä kahviisi sitä, mikä maistuu parhaimmalta (edellyttäen että juot kahvia melko normaalisti, siis pari kolme kuppia päivässä)! Käytän itse mielialasta riippuen kuohukermaa, täysmaitoa, luomukevyttä, yömaitoa, kookosmaitoa (se on muuten cappuccinossa ihanaa ja kaakaossa). Painonpudotukseen en ole havainnut näiden vaikuttavan mitenkään toisistaan poikkeavasti. Enemmän ainakin mun painoani jumittavat juustot ja pähkinät isompina määrinä.
Mutta minä en olekaan atkaaja, se varaus on tässä esitettävä :D.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-05 20:31:03 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

RouvaQ
vaahdotatko höyryllä kookosmaidon cappuccinoon ?
Kuulostaa hyvältä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-05 20:37:55 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

Tietty, jos oikein tiukasti Atkinsilla ollaan, niin tavallinen kahvikin - oli siinä maitoa tai kermaa - on alussa ei-ei :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 07:55:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mitä,eikö kahviakaan saa juoda...minulta on se kyllä mennyt tyystin ohi.

Siinä sen nyt huomaa,ihminen näkee vain sen,minkä haluaa :roll:

Minä en juo kahvia kuin korkeintaan 2 kuppia päivässä,mutta aamulla se kupillinen on saatava.
Nyt ei auta muu,kuin kokeilla kahvitonta elämää.

Muistatko Make,miksi sitä kahvia ei saa alussa juoda?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 08:39:16 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

Kofeiini (ja teen & kaakaon teobromiini) Atkinsin mukaan *joillakin* saattavat nostella insuliinia. Aika harvat tuntuvat noudattavan tätä kahvinjuonnin lopettamissuositusta :D Sama peruste noilla keinomakeutusaineilla, btw.

Eli toisilla vaikuttaa, toisilla ei. Itse kittasin vain decaffia sen induktion ajan - ihan varmuuden vuoksi. Nykyään menee se pari-kolme kuppia tavallista kahvia päivässä niinkuin ennenkin mutta ilman valkoista (ennen käytin maitoa kaffessa).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 08:48:10 
Muinaismuija; laitan ihan tavallisesti sekaan, kuten kerman. Maitoa jos käytän, kuumennan.

Make ja Mökö; minusta Schwarzbein aika hyvin kiteyttää sen, että esim. kahvin poisjättäminen kertaheitolla saattaa pistää hormonitoiminnan vielä pahemmin sekaisin, kun soppaan rupee vaikuttaa adrenaliinit ja serotoniinit ja ties mitkä :D . Paree yrittää pikkuhiljaa vieroittaa itseään "pahoista tavoistaan". Tosin sanoen periaatteella huumeet on pahempia kuin liiat lääkkeet, liiat lääkkeet on pahempia kuin sokeria, sokeri on pahempi kuin alkoholi, alkoholi on pahempi kuin kahvi jne. Mutta mä olen päättänyt pitää nuo kaksi viimeksimainittua pahetta; minusta rouvalla pitää olla sen verran paheita, että itsekunnioitus säilyy. Mutta myönnettävä on: olen addiktoitunut kahviin, ilman viiniä voisin elää ihan helposti, ilman kahvia en mitenkään... Mutta kuten sanottu, täytyyhän elämässä paheita ja säröjäkin olla :wink: !

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 08:49:47 
Ja muuten; Heikkilän dieettiin kahvi kyllä kuuluu!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 08:58:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Suuri helpotus....en taida ihan vielä luopua siitä aamukupillisesta....pitää katsoa,tippuuko paino...jos alkaa jumittaa,niin sitten voin kokeilla.
Join joskus muinoin kahvia litratolkulla,mutta nykyisin pari kuppia riittää mainiosti.Minun paheeni on suklaa,josta yritän päästä eroon lopullisesti.
Kun elämä kolhii,suklaalevy on tuonut lohtua pikaisesti(kuten myös pahan olon) :lol: Pitää yrittää saada sitä hyvää oloa jostain muusta

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 09:39:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

mökö kirjoitti:
Minun paheeni on suklaa,josta yritän päästä eroon lopullisesti.

Kohtalotoveri täällä! Olen nyt ollut kuutisen viikkoa alakarppi ja pakko sanoa, että todella harvoin tekee enää suklaata mieli :D Varmuuden vuoksi olen ostanut kotiin pari levyllistä Lindtin 70%:sta suklaata, mutta eipä ole juurikaan tarttenut sitä syödä! Olen tainnut syödä tuota suklaata n. levyllisen tähän mennessä, eli ihan sika vähän (ennen tuo levyllinen saattoi mennä parissa päivässä ja silloin oli kyseessä Fasun levy, tuo Lindtin levy taitaa olla ainakin kaks kertaa pienempi...).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 10:19:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Niin juu ja laitetaan nyt vielä selvennykseksi, että yks palanen tuota suklaatia riittää. Makeanhimoon riittää mulla muuten mansikat (vaikka näitä ei Heikkilän mukaan saisikaan laihdutusvaiheessa syödä).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 10:51:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minä olen suklaan suhteen täysholisti....saatoin syödä(toivottavasti en koskaan enää)koko levyn kävellessäni kaupasta kotiin...eli 300 metriä :lol:

Koskaan elämäni aikana suklaalevy ei ole kestänyt seuraavaan päivään asti.

Tarvitsin siis todellisen herätyksen ja sen olen kokenut,mutta vielä on pitkä matka täydelliseen"raittiuteen" :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 11:02:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Itse jään odottamaan sitä ihmettä kun suklaa (siis esim. tuo fasu) alkaa maistua "pahalle" :) Eilen söin töissä yhden palasen jotain portugalilaista mantelisuklaata, kun pomo sellaista tuliaisena toi... En millään kehdannut sanoa, että ei kiitos (kaatoipa sen vielä tuohon näppiksen viereen pöydälle)... Mutta ei tuo suklaa kyllä maistunutkaan millekään? Ei ällömakealle, mutta ei hyvällekään? Veikkaanpa, että sokeria siinä ainakin oli vähemmän kun fasun suklaassa. Mutta tummaa se ei ollut.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 11:16:32 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Eiköhän sekin ihme sieltä tule ennen pitkää. Mulla taloussuklaa vielä jotenkin menee, mutta kaikki vaaleampi maistuu jotenkin vesitetyltä ja ylimakealta. Ihan valkoinen suklaa taas on poikkeus, se jotenkin ei ole niin paljon "menettänyt makuaan". Samoin nykyään jää kauppaan sellaiset suklaat, joihin on joukkoon tungettu pähkinää ym.

Sen sijaan tumma suklaa on nykyään se standardi, muutama pala sopii mainiosti jälkkäriksi muutaman kerran viikossa. Lindtin tumma on parasta. Toimme ranskan matkalta älyttömän kasan suklaata ja osan kohdalta pettymys on ollut suuri kun onkin ollut älyttömän makeaa. Vielä on jäljellä ihan reippaasti, ja seuraavalla kerralla sit tietää mitä kannattaa ostaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 11:46:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä ollaan suklaa,pähkinä juusto pannassa...
Mulla aiheuttaa ne selkeesti jumituksen ja vieläkin sitä että se ei jää siihen yhteen palaan tai muutamaan pähkkinään vaan niitä menee sitten kunnolla :oops: :oops:
Kaks päivää ollut nyt niitä ilman niin katoppas kun on tullut jo kilo miinusta!!!???
Juhannuksesta tullut yks plussa kilo vaan kummitteli mutta nyt se on kateissa YES!!!!
Joskahan se nyt rupeis sujuun..... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 12:05:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nuusku,mukava kuulla,että paino putoaa...minulla on vasta -1kg kuukauden tuloksena,mutta jospa se nyt tiukalla Atkinsilla lähtisi vauhtiin kunnolla.
Minä en ole koskaan syönyt pähkinöitä,enkä nytkään ole niitä ruokavaliooni ottanut....pitäisiköhän ottaa?

Juustoista sitä vastoin tykkään...aurajuustoa voisin laittaa joka paikkaan,mutta johtuukohan juustoissa olevasta suolasta se painon junnaaminen paikallaan?
Huomaan,että olen lukenut Atkinsini huonosti,kun kyselen typeriä koko ajan.
:oops:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00