karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-03 17:40:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kivikautta kiloille
ViestiLähetetty: 2004-07-06 12:37:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kuinkas moni täällä on lukenut tuon kirjan tai jonkin muun vastaavan aiheeseen liittyvän opuksen ja noudattaa ohjeita tunnollisesti? Miten on toiminut? Itse olen Zone-ruokavaliota noudattanut, ja ajattelin yhdistää nuo kaksi keskenään. Onko jollain kokemuksia. Nuohan ovat periaattessa täysin samanlaisia ruokavalioita, joskin Zonella viljatuotteita ei ihan täysin tyrmätä vaan esim. kaurahiutaleita ja ohraa saa jonkin verran syödä, ja näin olen tehnykkin. Kasviksia ja hedelmiä vaan menee niin jumalattoman paljon Zonella ilman minkäänlaisia viljoja, että ainakin talvella rahanmeno hiukan työtöntä hirvittää :cry:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 18:51:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kivikautta kiloillehan tyrmää viljan ja perunan täysin. Olen noudattanut Zonea, tosin nyt Atkins-Heikkilällä. Kivikautta kiloille oli mielestäni vähän naiivi ja lässyttävä ja ruokaohjeet tyliin "otetaan yksi hirvi ja valmistetaan ruoaksi ja syödään". Jos haluat säästää "löydä" kaali, lanttu ja nauris, pinaatti, poimi marjat ja sienet metsästä ja kuivaa. Kaurapuuro menee läpi Zonella. Varmaan myös tattari, joka täällä Venäjällä on halpaa, mutta taitaa olla Suomessa kallista terveysruokaa luontaistuotekaupasta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 19:22:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Joo, onhan se vähän hankala noudatettava, mutta järkeenkäypää tekstiä kuitenkin. Kaalia tulee jo nyt syötyä aika paljon, lanttua vähemmän ja naurista en ole kokeillutkaan (pitää kokeilla). Kaurahiutaleillahan tässä tulee nytkin tuota hiilaripitoisuutta lisättyä, mutta kun nuo viljatuotteet nyt ei kuitenkaan mitään ihmisen luontaista ruokaa ole, niin ajattelin yrittää vähentää niiden syömisen minimiin. Porkkana taitaa olla nykyään pääsemässä huonosta maineestaan low-carpin suosijoiden keskuudessa. Ainakin Montignac tuossa uudemmassa versiossaan kirjastaan sallii porkkanan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-07 06:22:31 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Vuosi ja 8 kk on mennyt kokonaan ilman viljaa (tattaria muutamia kertoja) ja melkein ilman perunaakin (ehkä 5 kertaa pieniä määriä kylässä). Lisähiilareita halutessani olen lisännyt omenaa, linssejä, kahviherneitä, jugurttia/piimää, aprikooseja, kiiviä, ym.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00