karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-29 18:29:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-07-13 09:50:53 
Poissa
sintti
sintti

Tere,

pätkähti tässä päähäni, että kun olin vuosi sitten vielä raskautetussa tilassa, oli pääasiallinen energianlähteeni hiilari. Saatoin syödä vaikka puolikkaan täytekakun (kun en kokonaista kehdannut...) ja mehua päälle. Leipää meni pussitolkulla pullasta ja kekseistä puhumattakaan. Unohdin raskauden ajaksi lähes täysin vanhat kunnon elämäntavat eli liikunnan ja niukkahiilarisen ruokavalion, jota osapuilleen noudatin aikaisemmin punttis-harrastukseni myötä. (Niinno, kertyihän sitä painoakin mammalle 22kg lisää...joista 4 on vielä vararenkaana vatsan ympärillä...)

Nyt on poika 10kk ja oikein mikään ape ei tunnu hälle sopivan. On maitoallergia ja muna-allergia ja luultavasti kotimaiset viljatkin. Voiko raskausajan ajattelemattomuuteni olla johtanut tähän. Saablari!

Tunnustan, etten nyt etsinyt vanhoja kirjoituksia tästä aiheesta, ehkä juttua on aikaisemminkin ollut. Siis anteeksi kaikille!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-13 20:22:18 
Poissa
sintti
sintti

Moi Minnis!

Samanikäisen vauvan äitinä olen miettinyt ihan hirveästi että miten erilaista olisi ehkä raskaus ollut jos olisin karpannut jo silloin. Tosin kaikki meni älyttömän hyvin ja painoa tuli vain semmoiset 10-12 kiloa mutta olen pohdiskellut että tajuton ja sinänsä luonnollinen raskaudenajan väsy olisi ehkä ollut helpommin siedettävissä ilman hh:ta.
Viime kesän järkkyhelteet jotenkin poistivat halun syödä kamalasti mutta karkkia meni kyllä niinkuin muulloinkin kun niikseen tuli. Vielä ei ole todettu allergioita. No sitten esikoinen: painoa tuli varmaan saman verran ja suht' samoilla eväillä vaikka vuodenaika oli päinvastoin.
Esikoisella on koivuallergia jonka aikana kartettava hyvin useita hedelmiä ja vihanneksia - siis siitepölyaikana. Kutsutaan ristikkäisvaikutukseksi tms. Muuten voi syödä kaikkea. Tämä puhkesi 7 v:n iässä mutta sitä ennen ei mitään oiretta mistään.
Kakkosella ei mitään ongelmia, toistaiseksi.
Pahempaa karkki/pulla/kakkupossua saa etsiä kuin mitä olen ollut joten ainakaan minun kohdallani ei päde. Älä syyllistä itseäsi jälkikäteen Minnis.
Voihan tietysti olla että asioilla on joku yhteys mutta tiedän kyllä varsinaisia ruokaniuhoja joitten lapsilla on laaja kirjo erisortin allergioita!
Lykkyä tykö ettei enempää löydy allergioita ja onnea myös uudelle elämäntavalle!

:-D -terv. MaijaK & Co.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00