karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-06 21:00:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: terppa..
ViestiLähetetty: 2004-07-27 19:43:47 
Poissa
sintti
sintti

Trvehdys..

Oon täs jonkin aikaa lueskellu teidän keskusteluja hakien hieman osviittaa isoa elämänmuutosta varten..
Oon nyt pari päivää mukaillut Heikkilän ruokavaliota ja ihan kivasti menee, itseasiassa paremmin kuin olisin kuvitellut. Viel ei tee ees mieli leipää tmv. Ainoa huono puoli on se et joutuu juokseen koko ajan vessassa ja suussa maistuu kissanpissa koko ajan!
Aika jännä tuo vessassa laukkaaminen, ku ennenkin oon juonu ihan yhtä paljon vettä päivässä ku nyttenkin, mut ei mun sillon tarttenu juosta vessas koko ajan.. :shock: ja sit toinen, tää älytön nälkä on koko ajan! Ennenkään ei vaivannu tällänen, vaik en ois koko päivänä syöny mitään :roll: mistäköhän johtuu? taidan vissii syödä liian vähän proteiineja, vaik yritänkin ja syödä säännöllisemmin. ehkä sitä ei viel jotenkin uskalla mätätä nassuun päivittäin useita kananmunia, rasvasia juttuja sms ku ennen ne on ollu "kiellettyjä".. Ehkä se siitä..

KYSYISIN teiltä viisaammilta/kokeneemmilta hieman apuja/ vinkkejä. Älkää välittäkö jos tyhmiä kyselen Mä ku oon tuol kaupas laukannu ja tutkinu tuotteiden sisälmysluetteloita, niin hirveen monessa tuotteessa on glugoosia jossain määrin. Onks siitä pienissä määrin haittaa kovin paljon (näin alkua meinaan, tai muutenkin)? Makkaroissa näkyy olevan kaikissa nois lähimarketin tuotteissa, samoin leikkelemakkaroissa. Jauhoja ei näyttäny olevan ainakaan wilhelmissä, mut glugoosia, harmi..

jees, nyt ei tuu mieleen mitään, ppiti mun vissiin jotain muutakin kysyä, mut palataan astialle taas ku muistuu :D

-pisara

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-27 20:17:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En ole varsinaisesti noudattanut mitään rajoittavaa diettiä, mutta ainakin Atkins induktiossa kannattaisi yrittää välttää hiilareita siis myös glukoosia.

Ei kannata kuitenkaan siirtyä rasvakammosta hiilarikammoon.
Uutta tutkimustietoa tulee koko ajan ja täällä on muutama aktiivinen joiden referaatit ovat useimmiten hyviä, jossei jopa loistavia.

Kannattaa myös käydä muilla keskustelupalstoilla, ainakin välillä, hakemassa muitakin näkökulmia; vaikkapa keho.net, joka ei ole "ruokavaliosaitti" ja ehkä juuri siksi siellä löytyy vähemmän kiihkoilevaa keskustelua kuin jossain muualla.

Onko muuten paljon pudotettavaa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-27 21:04:41 
Poissa
sintti
sintti

Tänks, täytyypi käydä urkkimas muitakin sivustoja, diabetesliiton sivuilta yritinkin jo etsiä mut ei siel oikein ollu mitään "järkevää" ainakaan.

Ei mul oikeestaan oo kovin paljoa pudotettavaa, korkeintaan 10kg. Elämäntavan vuoksi ajattelin. Ehkä se kokemus sit karttuu kun pidempään on kerenny harjoitella ;)
Pitää vissii seurailla pari viikkoa ja jos ei mitään tapahdu niin lisätä proteiineja tmv.

:D

-Pisara

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 06:58:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elämäntavan vuoksi itsekin karppaan. Sen olen huomannut että energiaa on enemmän kuin aiemmin, jopa kuntoileminen on alkanut kiinnostaa. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 07:07:19 
Kuulehan, jos sinulla on nälkä, syöt liian vähän. Tai sitten olet niin kuin minä, jolla on nälkä jos hiilarit jäävät alle 50 g päivässä, eli aineenvaihdunnaltasi tyyppi joka tarvitsee enemmän hiilareita. Kuulostele aikasi, muutama päivä, jos ei kananmunan ja juuston syöminen auta nälkään, lisää rehuja.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00