karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-13 10:30:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Seniorien karppaus
ViestiLähetetty: 2011-06-12 12:08:00 
Poissa
sintti
sintti

Olen yli 65 v. ja haluaisin aloittaa karppaamisen. Onko täällä mukana samanikäisiä lähinnä painonpudottajia? Olen lukenut näitä sivuja ja saanut paljon vinkkejä karppauksesta. Kirjoja on kotona useampia eri tekijöiltä. Minkälaisia kokemuksia ikäisilläni on, onko tästä ohjelmasta ollut hyötyä? Olen kiinnostunut lähteä mukaan. Vastauksia odotellen. :D

Viestin otsikko: Re: Seniorien karppaus
ViestiLähetetty: 2011-06-12 22:34:58 
Poissa
sintti
sintti

Olen 63 v ja aloittelemassa ja opettelemassa karppausta. Aikaisempaakin kokemusta vähän on,mutta yritys kaatui makeaan...
Mutta nyt taas uudella innolla ja päämäärätietoisuudella! :) Ikätoveritsemppaus olisi tarpeen.

ViestiLähetetty: 2011-06-13 06:56:51 
Poissa
sintti
sintti

Hei! Rohkeasti mukaan vaan. Olen 64 v. ja karpannut pian 10 vuotta. Painoa tippui aluksi n. 10 kiloa ja on myös pysynyt. Jatkan tätä varmaan lopun ikääni, hyvänolon vuoksi, kaikenlaiset vaivat ja kolotukset ovat poissa, enkä tarvitse mitään lääkkeitä!

ViestiLähetetty: 2011-06-13 07:09:52 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Tervetuloa, mummeliini!
Kyllä meitä senioreja täältä löytyy. Miulla on ikää 64vee ja karppausta takana yli 6 v.
Eipä tee mieli palata hiilarimaahan, on niin hyvä olla. Lääkkeistä olen jättänyt pois mieliala- ja fibrolääkkeet. Samoin yhden kolmesta verenpainelääkkeestä. Mieli on vireä ja unentarve ja väsymys vähentyneet. Painokin tippuu, vaikka hyvin hiljakseen. Saisi mennä nopsempaankin, mutta eipä kamalaa kiirettä ole. Ruokamaailma on tosi herkullinen, se on ihanan positiivinen asia.
Lue joku karppikirja, esmes Heikkilää tai Dahlqvistia ja kysy rohkeasti. Ruokapäikky auttaa kanssa ja toisten päikyistä saa hyviä vnkkejä.
Onnittelut valinnastasi!

ViestiLähetetty: 2011-06-13 12:36:37 
Poissa
sintti
sintti

Suuret kiitokset teille vastanneille. Uskallanpa minäkin alkaa karppauksen, eikä tarvitse tuntea itseäni liian vanhaksi.
Aloitan jättämällä ns.perinteiset hiilihydraatit pois, eli peruna, vehnäjauhot, makaroni ja riisi. Olen syönyt omenan päivässä, mutta siinä on varmasti liikaa sokeria/hiilihydraattia. Jätän sen myös pois.
Vähän tuntuu oudolta suuri rasvamäärä, mutta aioin lisätä hyvää rasvaa syömisiini.
Kiva, kun meitä senioreita on muitakin, pidetään yhteyttä :D
mummeliini

ViestiLähetetty: 2011-06-14 08:02:20 
Poissa
sintti
sintti

Vihdoinkin täältä löytyy muitakin "täysikäisiä". Olen karpannut 4 viikkoa ja toivottomalta tuntuu. Vaaka on heilahtanut -1,2 kg ja taas tullut takaisin. Sitkeässä tuntuu läski istuvan. Olen 61 v. 167 cm ja painan n.80 kg. Pudotettavaa on noin 10-15 kg. Mielellään sinne 65 kg, koska silloin itselläni on hyvä olo. En ole koskaan ollut näin läski. Mikäli ei paino rupea laskemaa, kokeilen Jussin jälkeen Easy Dietiä pari viikkoa. Jospa sillä lähtisi alkuun.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00